Bezpieczna e-faktura w systemie - jak włączyć?
Korzystając z e-faktury warto zadbać o jej bezpieczeństwo, a bezpieczeństwo oznacza przede wszystkim że:
- faktura dotrze do nabywcy w niezmienionej formie,
- faktura zostanie wysłana zgodnie z wymogami GIODO.
Wysyłka bezpiecznej e-faktury za pomocą e-mail
Przesyłanie e-faktur w formacie PDF w postaci załącznika do wiadomości e-mail zawiera spore ryzyko wycieku informacji i nie spełnia wymogów GIODO. W celu sprostania wymogom i podniesienia poziomu bezpieczeństwa danych, system wfirma.pl umożliwia przesyłkę e-faktur w postaci linku przenoszącego nabywcę do bezpiecznego panelu klienta.
Funkcję bezpiecznej e-faktury można włączyć w zakładce USTAWIENIA » FAKTURY » PRZYPOMNIENIA » E-MAIL, poprzez zaznaczenie opcji DOŁĄCZ ODNOŚNIK DO FAKTURY. W polu UDOSTĘPNIAJ FAKTURY należy wybrać: WSZYSTKIE.
W ten sposób do każdej wystawionej faktury przypisany będzie odnośnik, który w momencie wysyłki do nabywcy będzie umożliwiał przejście do bezpiecznego panelu klienta.
Skąd pobrać link bezpiecznej faktury w celu wysyłki do Klienta?
W zakładce PRZYCHODY » SPRZEDAŻ po wystawieniu faktury i kliknięciu w jej numer pojawią się jej szczegóły oraz ODSYŁACZ, który przekieruje nabywcę niezalogowanego w systemie wfirma.pl do panelu klienta.
Bezpieczna e-faktura w Panelu Klienta
Po otrzymaniu linku nabywca może (po kliknięciu na Zobacz fakturę w wiadomości e-mail lub na odsyłacz) przejść do bezpiecznego panelu klienta, w którym dostępne są:
-
możliwość drukowania faktury,
-
funkcja automatycznego księgowania faktury, jeżeli klient jest zarejestrowany w wfirma.pl,
-
lista wszystkich dokumentów powiązanych z danym klientem.
Dlaczego Panel Klienta jest bezpieczny?
Od momentu generowania faktury przez sprzedawcę po przejście nabywcy do widoku faktury w panelu klienta transmisja danych jest szyfrowana protokółem SSL EV (Extended Validation). Zabezpiecza on każdorazowy przesył danych na linii użytkownik - serwis wfirma.pl oraz autoryzuje tożsamość serwera względem użytkownika. Dzięki szyfrowaniu wszystkich danych wychodzących i wchodzących z aplikacji transmisja staje się bezpieczna. Takich samych zabezpieczeń używają np. banki udostępniające system transakcyjny swoim klientom. Korzystając z bezpiecznej e-faktury sprzedający i nabywca mają pewność, że nie dokonano żadnych zmian w jej treści, a przesył danych był prawidłowo zabezpieczony.
Sprawdzenie działania protokołu SSL
Każdy użytkownik może sprawdzić czy protokół SSL działa. Logując się do serwisu w przeglądarce zamiast standardowego http://, pojawia się https://. Dodane “s” informuje serwer o chęci nawiązania bezpiecznego połączenia. Dodatkowo, w zależności od używanej przeglądarki, na pasku adresu może się pojawić rozszerzona informacja o firmie, na którą jest wystawiony certyfikat SSL EV.