Menedżer Allegro+ w wfirma.pl - kompleksowe zarządzanie aukcjami
Czym jest Integrator e-commerce?
Dodatek Integrator e-commerce to kompleksowe dwukierunkowe zarządzanie aukcjami z systemu wfirma.pl. Pozwala na integrację z:
-
platformą aukcyjną Allegro oraz
-
platformą sklepową IdoSell.
Narzędzie to obejmuje nie tylko możliwość pobierania zamówień–w połączeniu z magazynem staje się on kompletną platformą do zarządzania sprzedażą. Dzięki temu można:
-
z jednego miejsca, czyli magazynu na wFirma, wystawiać produkty na Allegro oraz w sklepie IdoSell;
-
szybko i wygodnie zbiorczo wystawić dokumenty sprzedaży;
-
automatycznie zsynchronizować ceny, aby móc sprzedawać z odpowiednią marżą;
-
uniknąć nadsprzedaży poprzez automatyczne zawieszenie sprzedaży brakującego towaru;
-
nadać zbiorczo przesyłki do wielu przewoźników;
-
zmienić statusy zamówień.
Dokumentowanie sprzedaży
W module Integrator e-commerce dostępna jest możliwość wystawiania poszczególnych rodzajów dokumentów sprzedażowych w dogodny dla użytkownika sposób, dlatego też posiadacze modułu mogą wystawiać dokumenty tj. faktury, paragony fiskalne i dowody sprzedaży do zamówień na 3 sposoby:
-
wystawiając dokument pojedynczo, co umożliwia pełną modyfikację dokumentu gdy jest to niezbędne;
-
wystawiając dokumenty masowo, poprzez zaznaczenie kilku zamówień i wybór akcji wystawienia faktury / paragonu fiskalnego / dowodu sprzedaży. Wówczas system wystawia dokumenty zgodnie z ustawieniami zdefiniowanymi w konfiguracji modułu, o czym więcej w artykule: Automatyzacja sprzedaży na Allegro;
-
korzystając z opcji automatycznego wystawiania dokumentów, które zostanie wykonywane przez system od razu po automatycznym lub ręcznym pobraniu zamówień.
Integracja z serwisem Allegro i integracja z platformą IdoSell, są dwoma osobnymi integracjami, dlatego też użytkownik ma możliwość zdefiniować ustawienia unikalne dla integracji z Allegro oraz indywidualne dla integracji ze sklepem IdoSell.
Wraz z importem zamówień możliwe jest pobieranie ich statusów (np. nowe, do realizacji czy do wysłania). Statusy te można również zmienić ręcznie, o czym więcej w artykule Statusy zamówień w Allegro. Ponadto przy zamówieniach pochodzących ze sklepu IdoSell istnieje możliwość dodawania oraz przyjmowania wpłat do zamówień, o czym więcej w artykule Zarządzanie zamówieniami IdoSell.
Nadawanie przesyłek
Kiedy po stronie wfirma.pl zostanie wystawiony dokument sprzedaży, a zamówienie spakowane i sprzedawca zechce nadać paczkę do zamawiającego, może w tym celu skorzystać z następujących narzędzi wdrożonych w ramach integracji:
-
nadanie przesyłek do zamówień z Allegro z ustawionym w konfiguracji domyślnym lub wybranym indywidualnie gabarytem, korzystając z dostępnych integracji z przewoźnikami w wfirma.pl, o czym więcej w artykule Integracje z przewoźnikami w Allegro;
-
nadanie przesyłek do zamówień ze sklepu IdoSell z domyślnymi ustawieniami jakie zdefiniowane są po stronie sklepu IdoSell i do przewoźników wskazanych w panelu sklepu.
Wystawianie produktów do sprzedaży
Aby ograniczyć konieczność migracji pomiędzy systemami, serwis wFirma udostępnia możliwość wystawiania aukcji na Allegro oraz produktów do sprzedaży w sklepie IdoSell z poziomu modułu magazynowego. W tym zakresie użytkownicy mogą skorzystać z następujących funkcji w systemie wFirma:
-
W ramach integracji z Allegro, z:
-
pojedynczego lub masowego wystawiania aukcji, albo wystawiania aukcji ze zdefiniowanym opóźnieniem czasowym, o czym więcej w artykule: Zarządzanie aukcjami w Allegro ;
-
wystawiania aukcji z użyciem szablonu z opóźnieniem czasowym lub bez, o czym więcej w artykule: Szablony aukcji Allegro.
-
W ramach integracji ze sklepem IdoSell, z:
-
wystawiania pojedynczego produktu;
-
wystawiania produktu z użyciem wariantów rozmiaru produktu;
-
wystawiania produktu z użyciem wariantów rozmiaru, bądź bez wariantów zgrupowanych przez ustawiony parametr w grupę produktów, o czym więcej w artykule: Integracja z IdoSell w systemie wFirma.
Mechanizmy automatyzujące zarządzanie wystawionymi produktami
Produkty wystawiane w Allegro oraz w platformie IdoSell korzystają z mechanizmów powiązania produktów magazynowych w wFirma z produktami (aukcjami) wystawionymi na platformach sprzedażowych. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie w systemie szeregu mechanizmów automatyzujących:
-
stale działający mechanizm automatycznej synchronizacji cen oraz stanów ilościowych produktów pomiędzy wFirma a produktami w sklepie IdoSell, natomiast w integracji z Allegro można go aktywować lub dezaktywować;
-
mechanizm zamykania aukcji w serwisie Allegro gdy stan produktu spadnie do zera oraz jej wznawiania, gdy stan produktu będzie dodatni;
-
mechanizm umożliwiający import produktów ze sklepu IdoSell oraz mechanizm umożliwiający import aukcji z Allegro.
Narzędzie do zarządzania sprzedażą na Allegro i w sklepie IdoSell, a inne moduły wFirma
Moduł magazyn z Integratorem e-commerce to wiele więcej niż tylko obsługa platformy Allegro i IdoSell, to dodatkowo:
-
wprowadzanie produktów przy pomocy skanera,
-
przypisywanie kodów do produktu,
-
generowanie dokumentów magazynowych (PZ, PW, WZ, RW),
-
powielanie produktów,
-
scalanie i dekompletacja produktów,
-
tworzenie grup cenowych,
-
generowanie JPK_MAG.
Ponadto dzięki dodatkowi Integrator e-commerce z magazynem i pakietem Menedżer sprzedaży otrzymujesz m.in.:
-
mobilne fakturowanie (system dostępny jest również na telefony i tablety),
-
wystawianie wszystkich rodzajów faktur,
-
wysyłkę faktur mailem do klienta,
-
integrację z drukarkami fiskalnymi, w tym z drukarkami online,
-
analizy sprzedaży oraz popularności produktów,
-
gotowe ewidencje i pliki JPK do przesłania do księgowości.
Dzięki dodatkowi Integrator e-commerce z magazynem i pakietem Księgowość online (pakiet ten zawiera również wszystkie funkcje menedżera sprzedaży) otrzymujesz kompletny ERP do prowadzenia rozliczeń swojej firmy:
-
rozliczenia z US i ZUS z bezpośrednią wysyłką deklaracji do tych instytucji,
-
automatyczne księgowanie faktur sprzedaży do ewidencji księgowych,
-
gotowe schematy księgowania wydatków z zapamiętaniem ostatniego wyboru przy danym kontrahencie,
-
pełne rozliczanie pojazdów z automatycznym uwzględnieniem odliczeń VAT 50% lub 100% i kosztów w KPiR 20%, 75% lub 100%,
-
ewidencja środków trwałych,
-
narzędzia miękkiej windykacji online,
-
prognozy podatków,
-
pomoc ekspertów księgowych.