Menedżer Allegro+ w wfirma.pl - kompleksowe zarządzanie aukcjami

Moduł Menedżer Allegro+ w systemie wfirma.pl daje użytkownikom możliwość kompleksowego zarządzania sprzedażą online. Dzięki nowoczesnym funkcjom i integracji z popularnymi platformami sprzedażowymi zarządzanie aukcjami jest proste i przyjemne! 

Czym jest moduł Menedżer Allegro+?

Dodatek Menedżer Allegro+ to kompleksowe dwukierunkowe zarządzanie aukcjami z systemu wFirma.pl. Pozwala na integrację z:

  • platformą aukcyjną Allegro oraz 

  • platformą sklepową IdoSel.

Integracja po stronie platformy IdoSell zostanie uruchomiona w dniu 15.10.2020 r.

Narzędzie to obejmuje nie tylko możliwość pobierania zamówień – w połączeniu z magazynem staje się on kompletną platformą do zarządzania sprzedażą. Dzięki temu można: 

  • z jednego miejsca, czyli magazynu na wFirma.pl, wystawiać produkty na Allegro oraz w sklepie IdoSell;

  • szybko i wygodnie zbiorczo wystawić dokumenty sprzedaży;

  • automatycznie zsynchronizować ceny, aby móc sprzedawać z odpowiednią marżą;

  • uniknąć nadsprzedaży poprzez automatyczne zawieszenie sprzedaży brakującego towaru;

  • nadać zbiorczo przesyłki do wielu przewoźników;

  • zmienić statusy zamówień.

Dokumentowanie sprzedaży

W module Menedżer Sprzedaży dostępna jest możliwość wystawiania poszczególnych rodzajów dokumentów sprzedażowych w dogodny dla użytkownika sposób, dlatego też posiadacze modułu mogą wystawiać dokumenty tj. faktury, paragony fiskalne i paragony niefiskalne do zamówień na 3 sposoby:

  • wystawiając dokument pojedynczo, co umożliwia pełną modyfikację dokumentu gdy jest to niezbędne;

  • wystawiając dokumenty masowo, poprzez zaznaczenie kilku zamówień i wybór akcji wystawienia faktury / paragonu fiskalnego / paragonu niefiskalnego. Wówczas system wystawia dokumenty zgodnie z ustawieniami zdefiniowanymi w konfiguracji modułu, o czym więcej w artykule: Automatyzacja sprzedaży na Allegro;

  • korzystając z opcji automatycznego wystawiania dokumentów, które zostanie wykonywane przez system od razu po automatycznym lub ręcznym pobraniu zamówień.

Integracja z serwisem Allegro i integracja z platformą IdoSell, są dwoma osobnymi integracjami, dlatego też użytkownik ma możliwość zdefiniować ustawienia unikalne dla integracji z Allegro oraz indywidualne dla integracji ze sklepem IdoSell.

Wraz z importem zamówień możliwe jest pobieranie ich statusów (np. nowe, do realizacji czy do wysłania). Statusy te można również zmienić ręcznie, o czym więcej w artykule Statusy zamówień w Allegro. Ponadto przy zamówieniach pochodzących ze sklepu IdoSell istnieje możliwość dodawania oraz przyjmowania wpłat do zamówień, o czym więcej w artykule Zarządzanie zamówieniami IdoSell

Nadawanie przesyłek

Kiedy po stronie wFirma.pl zostanie wystawiony dokument sprzedaży, a zamówienie spakowane i sprzedawca zechce nadać paczkę do zamawiającego, może w tym celu skorzystać z następujących narzędzi wdrożonych w ramach integracji:

  • nadanie przesyłek do zamówień z Allegro z ustawionym w konfiguracji domyślnym lub wybranym indywidualnie gabarytem, korzystając z dostępnych integracji z przewoźnikami w wFirma.pl, o czym więcej w artykule Integracje z przewoźnikami w Allegro;

  • nadanie przesyłek do zamówień ze sklepu IdoSell z domyślnymi ustawieniami jakie zdefiniowane są po stronie sklepu IdoSell i do przewoźników wskazanych w panelu sklepu.

Wystawianie produktów do sprzedaży

Aby ograniczyć konieczność migracji pomiędzy systemami, serwis wFirma.pl udostępnia możliwość wystawiania aukcji na Allegro oraz produktów do sprzedaży w sklepie IdoSell z poziomu modułu magazynowego. W tym zakresie użytkownicy mogą skorzystać z następujących funkcji w systemie wFirma:

  1. W ramach integracji z Allegro, z:

  • pojedynczego lub masowego wystawiania aukcji, albo wystawiania aukcji ze zdefiniowanym opóźnieniem czasowym, o czym więcej w artykule: Zarządzanie aukcjami w Allegro ;

  • wystawiania aukcji z użyciem szablonu z opóźnieniem czasowym lub bez, o czym więcej w artykule: Szablony aukcji Allegro.

  1. W ramach integracji ze sklepem IdoSell, z:

  • wystawiania pojedynczego produktu;

  • wystawiania produktu z użyciem wariantów rozmiaru produktu;

  • wystawiania produktu z użyciem wariantów rozmiaru, bądź bez wariantów zgrupowanych przez ustawiony parametr w grupę produktów, o czym więcej w artykule: Integracja z IdoSell w systemie wFirma.

Mechanizmy automatyzujące zarządzanie wystawionymi produktami

Produkty wystawiane w Allegro oraz w platformie IdoSell korzystają z mechanizmów powiązania produktów magazynowych w wFirma.pl z produktami (aukcjami) wystawionymi na platformach sprzedażowych. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie w systemie szeregu mechanizmów automatyzujących:

  • stale działający mechanizm automatycznej synchronizacji cen oraz stanów ilościowych produktów pomiędzy wFirma.pl a produktami w sklepie IdoSell, natomiast w integracji z Allegro można go aktywować lub dezaktywować;

  • mechanizm zamykania aukcji w serwisie Allegro gdy stan produktu spadnie do zera oraz jej wznawiania, gdy stan produktu będzie dodatni;

  • mechanizm umożliwiający import produktów ze sklepu IdoSell oraz mechanizm umożliwiający import aukcji z Allegro

Narzędzie do zarządzania sprzedażą na Allegro i w sklepie IdoSell a inne moduły wFirma.pl

Moduł magazyn z Menedżerem Allegro+ to wiele więcej niż tylko obsługa platformy Allegro i IdoSell, to dodatkowo: 

  • wprowadzanie produktów przy pomocy skanera,

  • przypisywanie kodów do produktu,

  • generowanie dokumentów magazynowych (PZ, PW, WZ, RW),

  • powielanie produktów,

  • scalanie i dekompletacja produktów,

  • tworzenie grup cenowych,

  • generowanie JPK_MAG.

Ponadto dzięki modułowi Menedżer Allegro+ z magazynem i pakietem Menedżer sprzedaży otrzymujesz m.in.:

  • mobilne fakturowanie (system dostępny jest również na telefony i tablety),

  • wystawianie wszystkich rodzajów faktur,

  • wysyłkę faktur mailem do klienta,

  • integrację z drukarkami fiskalnymi, w tym z drukarkami online,

  • analizy sprzedaży oraz popularności produktów,

  • gotowe ewidencje i pliki JPK do przesłania do księgowości.

Dzięki modułowi Menedżer Allegro+ z magazynem i pakietem księgowość online (pakiet ten zawiera również wszystkie funkcje menedżera sprzedaży) otrzymujesz kompletny ERP do prowadzenia rozliczeń swojej firmy:

  • rozliczenia z US i ZUS z bezpośrednią wysyłką deklaracji do tych instytucji,

  • automatyczne księgowanie faktur sprzedaży do ewidencji księgowych,

  • gotowe schematy księgowania wydatków z zapamiętaniem ostatniego wyboru przy danym kontrahencie,

  • pełne rozliczanie pojazdów z automatycznym uwzględnieniem odliczeń VAT 50% lub 100% i kosztów w KPiR 20%, 75% lub 100%,

  • ewidencja środków trwałych,

  • narzędzia miękkiej windykacji online,

  • prognozy podatków,

  • pomoc ekspertów księgowych.