Zarządzanie zamówieniami IdoSell w systemie wfirma.pl

Dzięki funkcji MENEDŻER E-COMMERCE użytkownik ma możliwość szybkiego i prostego zarządzania zamówieniami pobranymi ze sklepu IdoSell. Może m.in. pobierać zamówienia, zmieniać ich status, wystawiać dokumenty sprzedaży oraz dodawać wpłaty od klientów. Sprawdź, jak działa zarządzanie zamówieniami IdoSell w systemie wfirma.pl 

UWAGA!
Integracja po stronie IdoSell zostanie uruchomiona w dniu 15.10.2020 r.

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - jak pobrać zamówienia ze sklepu?

Zamówienia w systemie można pobrać na dwa sposoby: 

  1. Automatycznie

Automatyczne pobieranie jest włączone dla wszystkich użytkowników posiadających aktywny sklep. Dane są pobierane w 15 minutowych odstępach.

  1. Ręcznie

Aby pobrać ręcznie zamówienia należy przejść do zakładki PRZYCHODY » E-COMMERCE i wybrać opcję POBIERZ NOWE ZAMÓWIENIA.

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - nowe zamówienia

Wystawianie dokumentów sprzedaży do zamówień

Użytkownik posiadający integrację ze sklepem IdoSell ma możliwość skorzystania z automatycznego (masowego) oraz ręcznego pojedynczego i ręcznego masowego wystawiania dokumentów sprzedaży do pobranych zamówień.

Automatyczne wystawianie dokumentów sprzedaży

Opcję automatycznego wystawiania dokumentów można włączyć przechodząc do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » E-COMMERCE gdzie w podzakładce KONFIGURACJA IDOSELL » USTAWIENIA SPRZEDAŻY » DOKUMENTY SPRZEDAŻY należy zanzaczyć opcję AUTOMATYCZNIE WYSTAWIAJ DOKUMENTY SPRZEDAŻY DO POBRANYCH ZAMÓWIEŃ

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - automatyczne wystawianie dokumentów sprzedaży

Dodatkowo można określić jaki rodzaj dokumentu sprzedaży, seria numeracji oraz schemat księgowy ma zostać użyty przy wystawianiu dokumentów w systemie.

Ręczne wystawianie dokumentów sprzedaży 

Aby wystawić dokument sprzedaży ręcznie do zamówień, należy w zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE zaznaczyć na liście zamówienia i wybrać opcję WYSTAW » FAKTURĘ/ PARAGON NIEFISKALNY/PARAGON FISKALNY.

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - ręczne wystawianie dokumentów

Zmiana statusu zamówienia

W zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE użytkownicy mają możliwość skorzystania z funkcji zmiany statusu pobranych zamówień. Aby tego dokonać należy zaznaczyć w tabeli zamówienie i wybrać z menu opcję ZMIEŃ STATUS.

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - status zamówienia

Statusy widoczne na liście odzwierciedlają statusy dostępne w panelu sklepu.

Dodawanie wpłat do zamówień

W systemie wFirma istnieje możliwość odnotowania otrzymania płatności za zamówienie. Wpłatę można dodać w zakładce PRZYCHODY » E-COMMERCE po zaznaczeniu zamówienia i wybraniu funkcji DODAJ WPŁATĘ. Przy dodawaniu wpłaty można również wprowadzić dane dotyczące źródła płatności.

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - dodaj wpłatę

Wpłata może być dodana jedynie do zamówień, które nie zostały oznaczone w panelu sklepu jako opłacone.

Oznaczenia zamówień

Zamówienia pobrane do systemu wFirma mogą posiadać następujące oznaczenia:

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - faktura elektroniczna  ikona z zielonym symbolem faktury - oznacza, że klient chce aby do zamówienia została wygenerowana faktura elektroniczna;

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - wydruk dokumentu ikona z niebieskim symbolem faktury - oznacza, iż klient chce aby do zamówienia został dołączony wydrukowany dokument sprzedaży;

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - pozycje z różnych magazynów czerwony wykrzyknik - oznacza, że zamówienie posiada pozycje z różnych magazynów;

Zarządzanie zamówieniami IdoSell - nadpłata żółty wykrzyknik - zamówienie posiada nadpłatę

Poszczególne oznaczenia zamówień nadawane są automatycznie w zależności od wyboru jakiego dokonał klient podczas składania zamówienia w sklepie IdoSell.