„Wskaźniki 2027” to praktyczna ściąga dla biur rachunkowych, która zbiera w jednym miejscu najważniejsze wartości obowiązujące w 2027 roku. Materiał pozwala szybko sprawdzić limity podatkowe, wysokość minimalnego wynagrodzenia oraz stawki składek ZUS pracowników i przedsiębiorców.
Co znajdziesz w ściądze „Wskaźniki 2027”?
W materiale zebraliśmy najważniejsze wskaźniki przydatne w codziennej pracy biura rachunkowego, między innymi:
- limity dla małego podatnika PIT/CIT i VAT,
- limit dla małego podatnika VAT świadczącego usługi typu pośrednictwa,
- limit ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
- limit uprawniający do kwartalnego rozliczania ryczałtu,
i wiele więcej.
Najważniejsze wskaźniki na 2027 rok w jednym miejscu
Od 1 stycznia 2027 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wynosi 4 950 zł brutto, natomiast minimalna stawka godzinowa przy umowie zlecenia i świadczeniu usług to 32,30 zł brutto za godzinę.
W ściądze znajduje się również zestawienie składek ZUS za pracowników z podziałem na część finansowaną przez pracodawcę i pracownika. Osobno przedstawiono preferencyjne składki ZUS przedsiębiorcy, wraz z podstawą ich wymiaru oraz wysokością poszczególnych składek.
To praktyczne zestawienie pozwala mieć najważniejsze kwoty, stawki i limity zawsze pod ręką podczas rozliczania klientów i planowania rozliczeń na kolejny rok.
Pobierz bezpłatną ściągę „Wskaźniki 2027” i miej w jednym miejscu najważniejsze limity podatkowe, wysokość płacy minimalnej oraz składki ZUS obowiązujące w 2027 roku.