Krajowy System e-Faktur (KSeF) umożliwia wystawianie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych. Obecnie faktury ustrukturyzowane funkcjonują w obrocie gospodarczym jako jedna z dopuszczalnych form dokumentowania transakcji. Elektroniczna faktura ustrukturyzowana pozwala na ograniczenie błędów wywołanych przez “czynnik ludzki” przy wprowadzaniu dokumentów do systemów księgowych oraz ułatwia obieg dokumentów między sprzedawcą, nabywcą i biurami rachunkowymi.
Faktura elektroniczna ustrukturyzowana w wfirma.pl
Wystawiane w systemie faktury za pomocą zakładki: PRZYCHODY » SPRZEDAŻ » WYSTAW » FAKTURĘ, posiadają automatycznie zapisany format elektronicznej faktury ustrukturyzowanej.
Postać ustrukturyzowana faktury w formacie XML załączana jest do pliku z fakturą, który po pobraniu dla użytkownika wygląda jak zwykły PDF, lecz technicznie pod plikiem znajduje się format ustrukturyzowany w postaci XML. Każdy rodzaj faktury wystawiony w systemie wfirma.pl ma postać elektronicznej faktury ustrukturyzowanej. Dzięki temu, otrzymujący taką fakturę użytkownik nie musi ręcznie wprowadzać danych z takich faktur.
Faktura ustrukturyzowana a OCR
System wfirma.pl umożliwia księgowanie faktur kosztowych na podstawie pliku np. w formacie XML (w tym wystawionych przez innych użytkowników wfirma), co jest realizowane przy użyciu zakładki: WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » NA PODSTAWIE PLIKU, gdzie w pojawiającym się oknie należy załączyć plik z fakturą wybierając ZAŁĄCZ PLIK lub przeciągając plik z komputera do wskazanego miejsca.
Dane z faktury dodanej na podstawie pliku zostaną wypełnione automatycznie. Przy księgowaniu po raz pierwszy faktury od danego kontrahenta należy dokonać wyboru rodzaju wydatku, natomiast przy kolejnych fakturach od zapisanego w bazie kontrahenta ostatnio wybrany rodzaj wydatku będzie podpowiadany automatycznie. W razie potrzeby użytkownik może również dokonać ręcznej zmiany rodzaju wydatku.
Faktura ustrukturyzowana a KSeF
Użytkownik posiadający włączoną integrację z KSeF ma możliwość pobrania faktur zakupowych z Krajowego Systemu e-Faktur bezpośrednio do systemu wFirma.pl.
Aby zaimportować faktury zakupu, należy przejść do zakładki: WYDATKI » KSIĘGOWANIE » WERSJE ROBOCZE » IMPORTUJ Z KSEF. W nowo otwartym oknie należy wskazać datę od której mają zostać pobrane faktury.
Po kliknięciu w opcję POBIERZ zostanie wyświetlone okno z listą dokumentów.
Zaimportowane faktury zakupu można zaksięgować bezpośrednio przy imporcie poprzez wybranie opcji ZAPISZ I ZAKSIĘGUJ lub zapisać jako wersje robocze poprzez wybranie opcji ZAPISZ JAKO WERSJĘ ROBOCZĄ.
Wybór bezpośredniego księgowania faktury spowoduje jej ujęcie w rejestrze VAT zakupów oraz jako koszt w KPiR. Zaksięgowane faktury będą również widoczne w zakładce: WYDATKI » KSIĘGOWANIE » ZAKSIĘGOWANE.