Wsparcie techniczne użytkowników korzystających z systemu wFirma dla Biur Rachunkowych jest bezpłatne i dostępne zarówno przy aktywnym pakiecie, jak przy pakiecie, którego data ważności upłynęła. Szef biura ma możliwość zadania pytania, które tematycznie odnosić będzie się do technicznych kwestii działania systemu. Pytanie może zostać wysłane z konta biura rachunkowego i z konta klienta. Odpowiedzi na wysłane pytania udzielają eksperci z działu księgowego, kadrowego i technicznego. Zwracając uwagę na łatwy dostęp do funkcji Zapytaj Eksperta jest ona dostępna z 3 poziomów w systemie.
Funkcja Asysty na koncie z pakietem dla biur
Wysłanie wiadomości do eksperta możliwe jest poprzez:
- wybranie opcji POMOC znajdującej się pod ikoną ze znakiem zapytania"?", która jest dostępna w menu w prawym górnym rogu ekranu obok ikony użytkownika. W oknie które się pojawi, należy wybrać opcję ZADAJ PYTANIE;
- kliknięcie ikony użytkownika, która znajduje się w prawym, górnym rogu ASYSTA » UTWÓRZ SPRAWĘ;
- przejście do zakładki START » ASYSTA » UTWÓRZ SPRAWĘ.
Tworzenie sprawy przy wykorzystaniu funkcji Asysty
Po kliknięciu przycisku UTWÓRZ SPRAWĘ:
W polach Imię i Nazwisko należy wprowadzić dane osoby, która kieruje pytanie, jeśli nie zostały uzupełnione wcześniej w Ustawieniach systemu,
Pole Temat pytania umożliwia wpisanie tematu sprawy. Temat sprawy ważny jest zarówno dla ekspertów, którzy otrzymują daną sprawę, a także dla Użytkownika, ponieważ odpowiednio sformułowany temat pozwoli w łatwy sposób odszukać sprawę w archiwum wiadomości.
- W polu Treść pytania należy szczegółowo opisać problem lub zagadnienie, którego dotyczy zapytanie. Jeśli w analizie sprawy pomocne okazać się mogą pliki lub zrzuty ekranu można je załączyć poprzez wybranie opcji Załącz pliki.
W celu załączenia pliku z komputera należy go zaznaczyć i przeciągnąć na wyznaczone pole.
Drugim rozwiązaniem jest kliknięcie opcji WYBIERZ i wybranie pliku z dysku komputera.
Wysyłanie utworzonej sprawy do eksperta
W celu wysłania przygotowanej sprawy do eksperta należy kliknąć opcję WYŚLIJ.
Zamknięcie okna zgłoszenia możliwe jest poprzez wybranie ikony x, która znajduje się w prawym, górnym rogu okna lub poprzez kliknięcie opcji ANULUJ.
W systemie możliwe jest zapisanie roboczej wersji sprawy poprzez kliknięcie opcji ZAPISZ WERSJĘ ROBOCZĄ. W ten sposób treść wiadomości zostanie zapisana nawet po zamknięciu okna.
Treść wersji roboczej będzie widoczna przy ponownym wybraniu opcji UTWÓRZ SPRAWĘ.
Wysłana sprawa będzie widoczna w zakładce START » ASYSTA.
Każda sprawa posiada indywidualny numer, który widoczny jest w kolumnie Numer sprawy. W kolumnie Ostatnia aktywność wyświetlona jest godzina i data ostatniej dokonywanej zmiany w sprawie.
Odpowiedź eksperta na sprawę
Po otrzymaniu odpowiedzi od eksperta będzie widoczna czerwona ikona przy awatarze Użytkownika, gdzie po kliknięciu na nią należy przejść do Asysta.
Podgląd wiadomości będzie możliwy z poziomu zakładki START » ASYSTA. Nowa wiadomość będzie miała pogrubiony tytuł i będzie przy niej widoczna ikona dymka.
Po kliknięciu w tytuł sprawy zostaną wyświetlone treści korespondencji. Z poziomu podglądu sprawy możliwe jest wysłanie kolejnej wiadomości, poprzez wpisanie treści w pole TWOJA WIADOMOŚĆ » WYŚLIJ.
Oznaczanie wiadomości jako przeczytanej
Wiadomość otrzymana od eksperta będzie oznaczona jako nowa do momentu, gdy nie zostanie udzielona na nią odpowiedź lub, gdy nie zostanie oznaczona jako przeczytana. W celu oznaczenia sprawy jako przeczytanej należy zaznaczyć pole przy danej sprawie i wybrać opcję OZNACZ JAKO PRZECZYTANE.
Archiwizacja sprawy
Sprawy, które zostały już zakończone można zarchiwizować. W tym celu należy zaznaczyć sprawę i wybrać opcję ARCHIWIZUJ.
Po wykonaniu tej czynności sprawa będzie widoczna, gdy w filtrze Status archiwizacji zostanie ustawiona wartość "archiwizowane". Po wybraniu we wspomnianym filtrze pustej wartości wyświetlone zostaną wszystkie sprawy. Sprawa zarchiwizowana oznaczona będzie ikoną księgi.
Wybranie w filtrze wartości “niearchiwizowane” umożliwia wyświetlenie wszystkich aktualnych spraw.
Odpłatność funkcji Asysty
Funkcja Asysty jest od 1 września 2025 roku odpłatnym dodatkiem, którego cena wynosi 50 zł netto miesięcznie.
Funkcja Asysty a zawarcie współpracy z Partnerem wdrożeniowym
W zamian opcji Asysty możliwe jest zawarcie stałej współpracy z firmą wdrożeniową na wsparcie w obsłudze systemu wFirma. Lista partnerów wdrożeniowych znajduje się w katalogu na stronie: Firmy wdrażające system wFirma
Po zawarciu umowy o współpracę, wybrany przez biuro Partner wdrożeniowy wyśle zaproszenie do podpięcia go w module komunikacji wewnątrz systemu.
Akceptacja zaproszenia możliwa jest również z poziomu ustawień konta, w sekcji USTAWIENIA » MOJA FIRMA » OPIEKUN WDROŻENIOWY » SPRAWDŹ ZAPROSZENIA. Aby zaakceptować zaproszenie od wdrożeniowca należy zaznaczyć go na liście i wybrać z menu opcję ZAAKCEPTUJ.
Zawarcie współpracy z wybranym Partnerem wdrożeniowym i powyższa akceptacja jego podłączenia, skutkuje zakończeniem wsparcia poprzez zespół wFirma.