W pakietach z magazynem tj. Księgowość online + magazyn oraz Menedżer Sprzedaży system wfirma.pl pozwala na automatyczną aktualizację ceny zakupu produktów dzięki funkcji "Automatyczna aktualizacja ceny zakupu".
Funkcja ta pozwala na zautomatyzowanie procesu zmiany ceny zakupu w przypadku zakupu droższego lub tańszego produktu od kontrahenta.
Automatyczna aktualizacja ceny zakupu - jak włączyć?
Funkcję tą można uruchomić w zakładce USTAWIENIA » INNE » MAGAZYN » OGÓLNE poprzez zaznaczenie WŁĄCZ AUTOMATYCZNĄ AKTUALIZACJĘ CENY ZAKUPU.
Po zaznaczeniu funkcji wystawiając dokument PZ lub dodając wydatek z ceną niższą lub wyższą niż cena kartotekowa produktu, system automatycznie zmieni cenę zakupu zapisaną w kartotece na cenę z ostatniej przyjętej partii produktów.
Z ceny zakupu wyliczane są grupy cenowe produktów, na podstawie których następuje sprzedaż produktów.