Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta Biura Rachunkowego

Wielkość tekstu:

W systemie wFirma dla biur rachunkowych dostępna jest funkcja wysyłki do weryfikacji przez klienta wersji roboczych wydatków, wraz z pytaniem czego dotyczy dany dokument. Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta biura rachunkowego bezpośrednio w systemie ma na celu usprawnienie przepływu informacji i przyspieszenie księgowań. 

Wersje robocze wydatków

Wersję roboczą wydatku klient może uzasadnić i zaakceptować lub odrzucić. Wysyłka dokumentów do akceptacji klienta możliwa jest tylko w przypadku udostępnionego konta przedsiębiorcy

Funkcja wysyłki wersji roboczych wydatków do akceptacji dotyczy wszystkich rodzajów wersji roboczych wydatków, dodanych:

  • ręcznie,
  • za pomocą OCR,
  • zaimportowanych z KSeF.

Wysyłka wersji roboczej wydatku po stronie biura rachunkowego 

Aby w systemie wFirma wysłać wersję roboczą wydatku do weryfikacji przez klienta, należy przejść na koncie klienta do zakładki WYDATKI » WERSJE ROBOCZE, a następnie zaznaczyć dokumenty, które mają zostać wysłane do weryfikacji przez klienta i kliknąć w menu WYŚLIJ DO AKCEPTACJI. Wtedy też wyświetli się dodatkowe okno z możliwością wpisania pytania do klienta, które zobaczy on po swojej stronie.

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - wysyłka wersji roboczej wydatku po stronie biura rachunkowego

Wysyłka dokumentu do akceptacji możliwa jest również w zakładce WYDATKI » WERSJE ROBOCZE podczas księgowania dokumentów. 

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - księgowanie wersji roboczych

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - wysłanie do akceptacji

Po kliknięciu przycisku WYŚLIJ DO AKCEPTACJI pojawi się okno, gdzie biuro rachunkowe może wpisać pytanie do klienta dotyczące danego wydatku. 

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - pytanie do klienta

Po wysłaniu dokumentu do weryfikacji pojawi się ikona informująca, że wersja robocza wydatku została wysłana do akceptacji klienta. 

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - komunikat o wysłaniu faktury do akceptacji

Akceptacja wydatku po stronie przedsiębiorcy 

Przedsiębiorca po zalogowaniu się do konta otrzyma komunikat z informacją, że posiada nową wersję roboczą wydatku do weryfikacji.

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - komunikat na koncie klienta

Po kliknięciu PRZEJDŹ DO WERYFIKACJI zostanie otwarta wersja robocza wydatku wraz z pytaniem biura oraz z polem do wpisania odpowiedzi. Przedsiębiorca ma z tego poziomu możliwość zaakceptowania wydatku lub jego odrzucenia.  

Jeżeli system rozpozna, że dany wydatek związany jest z pojazdem, to w przypadku, gdy przedsiębiorca posiada w systemie więcej niż jeden samochód wówczas również z tego miejsca przedsiębiorca będzie miał możliwość dokonania wyboru, którego pojazdu dodanego w systemie dotyczy wydatek.

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - weryfikacja

Do widoku weryfikacji wersji roboczej przedsiębiorca może również przejść później, poprzez zakładkę WYDATKI » WERSJE ROBOCZE. Po zaznaczeniu wersji roboczych możliwy jest wybór z menu akcji AKCEPTUJ.

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta na koncie przedsiębiorcy

Dokumenty oczekujące na akceptację posiadają status OCZEKUJE NA AKCEPTACJĘ.

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - wydatki oczekujące na akceptację

Z tego poziomu przedsiębiorca ma również możliwość samodzielnego zainicjowania akceptacji wydatków, poprzez zaznaczenie wersji roboczych oraz kliknięciu AKCEPTUJ z menu akcji.

Zaakceptowana wersja robocza wydatku 

Po zaakceptowaniu danego wydatku po stronie klienta jak i po stronie biura w zakładce WYDATKI » WERSJE ROBOCZE widoczna jest informacja, że dany wydatek został zaakceptowany. 

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - zaakceptowane wydatki

Po zaznaczeniu danej wersji roboczej wydatku oraz kliknięciu KSIĘGUJ WERSJĘ ROBOCZĄ zostanie otwarte okno wraz z widokiem pytania biura oraz odpowiedzi klienta.

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - odpowiedź od klienta

Odrzucenie wersji roboczej wydatku

Po odrzuceniu wersji roboczej wydatku przez przedsiębiorcę, dokument zostanie usunięty z listy wersji roboczych wydatków i zostanie przeniesiony do folderu FAKTURY ODRZUCONE w zakładce CRM » DOKUMENTY. Szef biura ma możliwość przywrócenia odrzuconej faktury do wersji roboczej lub usunięcia jej na stałe. 

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - faktury odrzucone

Historia obiegu dokumentu

W zakładce WYDATKI » ZAKSIĘGOWANE oraz WYDATKI » WERSJE ROBOCZE w szczegółach dokumentu dostępna jest korespondencja przeprowadzona przez biuro oraz klienta dotycząca danego wydatku. Dostępne są informacje dotyczące:

  • pytania przesłanego do przedsiębiorcy,

  • uzasadnienia wydatku uzupełnionego przez przedsiębiorcę,

  • statusu obiegu dokumentu, jak: Wysłany do akceptacji, Odrzucony, Zatwierdzony

  • daty i godziny kiedy dana czynność miała miejsce.

Akceptacja wersji roboczych wydatków przez klienta - historia akceptacji

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów