Serwis wfirma.pl umożliwia importowanie i rozliczanie transakcji z konta bankowego. Importowanie transakcji możliwe jest z kilku najbardziej popularnych formatów używanych przez takie banki, jak:
Lista dostępnych banków jest stale rozszerzana.
Funkcja importu transakcji dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu wfirma.pl, którzy posiadają aktywny pakiet Księgowość online lub Księgowość online + magazyn a także dla biur rachunkowych i ich klientów.
Aby zaimportować transakcje, należy wygenerować plik historii na koncie bankowym oraz zapisać go na dysku.
Poniżej znajduje się instrukcja importu danych na przykładzie mBanku.
Po zalogowaniu na konto bankowe należy przejść do zakładki Płatności » Zestawienie operacji, a następnie zmienić widok.
Korzystając z menu można wskazać rachunek, z którego będzie dokonywany import transakcji do systemu wfirma.pl.
Po zdefiniowaniu kryteriów operacji, które mają zostać uwzględnione w pliku, a później zaimportowane i rozliczone w systemie wfirma, należy przejść do ustawień - Eksport listy operacji, zaznaczyć format danych i wybrać plik CSV.
Ostatnim krokiem jest naciśnięcie przycisku Zatwierdź i zapisanie wygenerowanego pliku na dysk.
Wygenerowany wcześniej plik należy zaciągnąć do systemu wfirma.pl. W tym celu po zalogowaniu na konto trzeba przejść do zakładki START » BANK i wybrać przycisk IMPORTUJ Z BANKU » IMPORTUJ Z PLIKU.
Następnie należy wybrać odpowiedni bank i format pliku oraz wybrać rachunek bankowy i kliknąć na przycisk Przeglądaj, aby zlokalizować dany plik na dysku komputera.
Po załadowaniu pliku system wFirma.pl sam dopasuje wykonane operacje na koncie bankowym do dokumentów utworzonych w programie i automatycznie je rozliczy. Te transakcje których nie uda się sparować pozostaną do sparowania. Przycisk SPARUJ RĘCZNIE pozwoli wywołać okno ręcznego parowania transakcji.
Automatyczne parowanie i rozliczenie dokumentów w pierwszej kolejności sprawdza czy w systemie znajduje się dokument, którego numer konta (widoczny w szczegółach kontrahenta), kwota oraz numer pasują do danych z przelewu. Jeśli nie zostanie w systemie znaleziony pasujący dokument to nastąpi wyszukanie takiego, dla którego kwota oraz numer konta zgadzają się z danymi z przelewu. W przypadku znalezienia mniej pewnych powiązań (np. kwota oraz numer dokumentu) system stworzy dla danego przelewu sugestię.
W momencie zaznaczenia przelewu i kliknięcia ROZLICZ sugestia zostanie umieszczona w polu zawierającym numer dokumentu.
W oknie parowania przelewu możliwe jest zdefiniowanie dokumentu, który ma zostać nim rozliczony: dokumenty kosztowe, przychodowe, deklaracje, wynagrodzenia. Możliwe jest też skorzystanie z opcji “Inne” pozwalającej na rozliczenie przelewów bez parowania ich z istniejącymi w systemie dokumentami.
Dodatkową opcją, widoczną pod danymi przelewu, jest możliwość przypisania rachunku bankowego do kontrahenta. Spowoduje to dodanie dodatkowego numeru rachunku bankowego do powiązanego z dokumentem przychodowym bądź kosztowym kontrahenta.
Wyjątkiem są rachunki zdefiniowane w module START » USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » RACHUNKI WYKLUCZONE. Rachunki te nie są przypisywane do szczegółów kontrahentów niezależnie od tego co zostanie ustalone w oknie rozliczania przelewu. Funkcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku rozliczania przelewów od pośredników płatności.
Z poziomu szczegółów rozliczonego przelewem dokumentu możliwa jest modyfikacja utworzonej poprzez rozliczenie przelewu płatności jednakże wiąże się to z usunięciem powiązania pomiędzy przelewem a modyfikowanym dokumentem.