Bank

Serwis wfirma.pl umożliwia importowanie i rozliczanie transakcji z konta bankowego. Importowanie transakcji możliwe jest z kilku najbardziej popularnych formatów używanych przez takie banki, jak:

  • Alior Bank (CSV)
  • Alior Bank (MT940)
  • Alior Bank BusinessPro (MT940)
  • Alior Sync (CSV)
  • Bank Millenium (MT940)
  • Bank Spółdzielczy (CSV)
  • Bank Spółdzielczy  (MT940)
  • Bank Zachodni WBK (CSV) - separator |
  • BNP Paribas (MT940)
  • BRE Bank (MT940)
  • Citi Handlowy (XML)
  • Crédit Agricole (CSV)
  • Deutsche Bank (CSV)
  • Getin Bank (CSV)
  • Idea Bank (CSV)
  • ING Bank Śląski (CSV)
  • ING Bank Śląski (MT940)
  • ING Bank Śląski - alternatywny (CSV)
  • Inteligo (CSV)
  • mBank (CSV)
  • mBank - MultiBank (CSV)
  • Meritum Bank (CSV)
  • Nest Bank (CSV)
  • Nordea Bank (CSV)
  • Orange Finanse (CSV)
  • Pekao (MT940)
  • PKO BP (CSV)
  • Raiffeisen Bank (CSV)
  • Raiffeisen Bank - nowy (CSV)
  • VW Bank (CSV)

Lista dostępnych banków jest stale rozszerzana.

Jak wyeksportować plik z transakcjami?

Funkcja ta dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu wfirma.pl, którzy posiadają aktywny pakiet Księgowość online lub Księgowość online + magazyn.

Aby zaimportować transakcje, należy wygenerować plik historii na koncie bankowym oraz zapisać go na dysku.

Poniżej znajduje się instrukcja importu danych na przykładzie mBanku.

Po zalogowaniu na konto bankowe należy przejść do zakładki Płatności » Historia, a następnie zmienić widok.

bank

Korzystając z menu bocznego można wskazać rachunek, z którego będzie dokonywany import transakcji do systemu wfirma.pl

bank

Po zdefiniowaniu kryteriów operacji, które mają zostać uwzględnione w pliku a później zaimportowane i rozliczone w systemie wfirma, należy przejść do ustawień  Eksport listy operacji, zaznaczyć format danych i wybrać plik CSV.

bank

Ostatnim krokiem jest naciśnięcie przycisku Zatwierdź i zapisanie wygenerowanego pliku na dysk.

Importowanie pliku z transakcjami do systemu wfirma.pl

Wygenerowany wcześniej plik należy zaciągnąć do systemu wfirma.pl. W tym celu po zalogowaniu na konto trzeba przejść do zakładki BIURO » PŁATNOŚCI » BANK.Importować można tylko transakcje w walucie PLN.Następnie należy wybrać odpowiedni bank i format pliku oraz kliknąć na przycisk Przeglądaj, aby zlokalizować dany plik na dysku komputera.

bank

Po załadowaniu pliku system wfirma.pl sam dopasuje wykonane operacje na koncie bankowym do dokumentów utworzonych w programie. Pozostaje tylko zatwierdzić skojarzoną transakcję. Istnieje również możliwość ręcznego dopasowania dokumentu do określonego przelewu lub jego usunięcie, jeżeli takiego dopasowania nie można odnaleźć.

bank