0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

E-deklaracje w systemie wfirma.pl - jak wysłać?

Wielkość tekstu:

System wfirma.pl pozwala na wysyłanie e-deklaracji zarówno przez użytkowników posiadających podpis elektroniczny oraz tych, którzy go nie mają.

Podmioty nieposiadające podpisu kwalifikowanego - wysyłka deklaracji niewymagających podpisu 

Ta część instrukcji dotyczy deklaracji JPK V7M, JPK V7K, PIT-11, PIT-4R, VAT-UE, VAT-UEK, VAT-27, VAT-8, VAT-9M, PIT-8AR, (w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność) oraz zeznania rocznego PIT-28, PIT-36, PIT-36L.

Wysyłanie e-deklaracji jest bardzo łatwe. Po wygenerowaniu odpowiedniej deklaracji w zakładce START » PODATKI » PODATEK VAT/DEKLARACJE ROCZNESTART » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE lub KADRY » DEKLARACJE » WYŚLIJ DO URZĘDU, można ją wysłać z zakładki BEZ PODPISU.

E-deklaracje - wysyłka

W celach autoryzacji deklaracji wysyłanych w roku 2022 należy dodatkowo w polu PRZYCHÓD Z 2020 ROKU wprowadzić informację o kwocie osiągniętego przychodu oraz kliknąć na przycisk WYŚLIJ DO URZĘDU.

Podpowiedź odnośnie kwoty przychodu można znaleźć pod linkiem: Gdzie można znaleźć kwotę przychodu i dlaczego jest ona ważna

Kolejne etapy realizowane są przez wfirma.pl. Na bieżąco można śledzić status wysyłki e-deklaracji klikając na kopertę, która się pojawi przy deklaracji po zleceniu jej do wysyłki.

Podmioty nieposiadające podpisu kwalifikowanego - wysyłka deklaracji wymagających podpisu

Ta część instrukcji w przypadku spółek deklaracji JPK V7M, JPK V7K, PIT-11, PIT-4R, PIT-8AR, VAT-UE, VAT-UEK, VAT-27, VAT-8, VAT-9M.

Upoważnienia UPL-1

Jeżeli firma nie posiada podpisu elektronicznego, e-deklaracje mogą być wysyłane przy użyciu podpisów elektronicznych, należących do wfirma.pl. W takiej sytuacji konieczne jest złożenie do urzędu skarbowego formularza UPL-1, który informuje urząd o pełnomocnictwie do podpisywania deklaracji przez upoważnioną osobę z wfirma.pl.

UPL-1 można wygenerować wchodząc w zakładkę USTAWIENIA » PODATKI » E-DEKLARACJE klikając na POBIERZ.

E-deklaracje - ustawienia

E-deklaracje - UPL

 

Należy pamiętać o tym, że w przypadku braku złożenia upoważnień UPL-1, system e-deklaracje.gov.pl automatycznie odrzuci deklarację. Dlatego należy złożyć upoważnienia z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby urząd skarbowy zdążył je przetworzyć i wprowadzić do swojego systemu informatycznego.

Weryfikacja usługi

Kolejny krok to weryfikacja firmy i aktywowanie usługi e-deklaracje poprzez wykonanie przelewu w wysokości 10 PLN brutto. Dane do przelewu można znaleźć wchodząc w zakładkę USTAWIENIA » PODATKI » E-DEKLARACJE, następnie wybierając link DANE DO PRZELEWU ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ. Przelew należy wykonać z konta firmowego, dlatego że służy ono do weryfikacji danych. W przypadku niezgodności danych usługa nie zostanie aktywowana.

E-deklaracje - weryfikacja

Akceptacja regulaminu

Następnie należy zaakceptować regulamin i zaznaczyć pole o dostarczeniu pisma UPL-1 do urzędu w zakładce USTAWIENIA » PODATKI » E-DEKLARACJE. Po wypełnieniu całej procedury i aktywacji usługi, można będzie swobodnie wysyłać deklaracje elektronicznie.

E-deklaracje - akceptacja regulaminu

Jak wysłać e-deklaracje do urzędu skarbowego?

W celu zlecenia deklaracji do wysyłki należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT / JEDNOLITY PLIK KONTROLNY / ROCZNE » WYŚLIJ DO URZĘDU lub KADRY » DEKLARACJE » WYŚLIJ DO URZĘDU. W oknie, które się pojawi należy przejść do zakładki UPL - WFIRMA.PL i wybrać (u dołu strony) ZLEĆ DO PODPISU I WYSYŁKI.

E-deklaracje - wysyłka z podpisem wfirma.pl

Po kliknięciu na kopertę znajdującą się obok danej deklaracji, można sprawdzić historię komunikacji z serwerem urzędu skarbowego.

Podmioty posiadające własny podpis kwalifikowany - wysyłka deklaracji wymagających podpisu

Ta część instrukcji dotyczy deklaracji VAT-VIU R, a także w przypadku spółek deklaracji JPK V7, JPK V7K, PIT-11, PIT-4R, PIT-8AR, VAT-UE, VAT-UEK, VAT-27, VAT-8, VAT-9M.

W tym celu należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT / JEDNOLITY PLIK KONTROLNY / ROCZNE i zaznaczyć odpowiednią deklarację, następnie w górnym menu wybierając opcję WYŚLIJ DO URZĘDU.

W oknie, które się pojawi, użytkownik musi przejść do zakładki WŁASNY PODPIS i wybrać przycisk PODPISZ DEKLARACJĘ.

E-deklaracje - własny podpis

W celu podpisania deklaracji przy wykorzystaniu obsługiwanego podpisu kwalifikowanego zalecamy korzystanie z urządzeń z zainstalowanym systemem Windows.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów