System wfirma.pl pozwala na wysyłanie e-deklaracji zarówno przez użytkowników posiadających podpis elektroniczny oraz tych, którzy go nie mają.
Podmioty nieposiadające podpisu kwalifikowanego - wysyłka deklaracji niewymagających podpisu
Wysyłanie e-deklaracji jest bardzo łatwe. Po wygenerowaniu odpowiedniej deklaracji w zakładce START » PODATKI » PODATEK VAT/DEKLARACJE ROCZNE, START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE lub KADRY » DEKLARACJE » WYŚLIJ DO URZĘDU, można ją wysłać z zakładki BEZ PODPISU.
W celach autoryzacji deklaracji wysyłanych w roku 2022 należy dodatkowo w polu PRZYCHÓD Z 2020 ROKU wprowadzić informację o kwocie osiągniętego przychodu oraz kliknąć na przycisk WYŚLIJ DO URZĘDU.
Kolejne etapy realizowane są przez wfirma.pl. Na bieżąco można śledzić status wysyłki e-deklaracji klikając na kopertę, która się pojawi przy deklaracji po zleceniu jej do wysyłki.
Podmioty nieposiadające podpisu kwalifikowanego - wysyłka deklaracji wymagających podpisu
Upoważnienia UPL-1
Jeżeli firma nie posiada podpisu elektronicznego, e-deklaracje mogą być wysyłane przy użyciu podpisów elektronicznych, należących do wfirma.pl. W takiej sytuacji konieczne jest złożenie do urzędu skarbowego formularza UPL-1, który informuje urząd o pełnomocnictwie do podpisywania deklaracji przez upoważnioną osobę z wfirma.pl.
UPL-1 można wygenerować wchodząc w zakładkę USTAWIENIA » PODATKI » E-DEKLARACJE klikając na POBIERZ.
Należy pamiętać o tym, że w przypadku braku złożenia upoważnień UPL-1, system e-deklaracje.gov.pl automatycznie odrzuci deklarację. Dlatego należy złożyć upoważnienia z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby urząd skarbowy zdążył je przetworzyć i wprowadzić do swojego systemu informatycznego.
Weryfikacja usługi
Kolejny krok to weryfikacja firmy i aktywowanie usługi e-deklaracje poprzez wykonanie przelewu w wysokości 10 PLN brutto. Dane do przelewu można znaleźć wchodząc w zakładkę USTAWIENIA » PODATKI » E-DEKLARACJE, następnie wybierając link DANE DO PRZELEWU ZNAJDUJĄ SIĘ TUTAJ. Przelew należy wykonać z konta firmowego, dlatego że służy ono do weryfikacji danych. W przypadku niezgodności danych usługa nie zostanie aktywowana.
Akceptacja regulaminu
Następnie należy zaakceptować regulamin i zaznaczyć pole o dostarczeniu pisma UPL-1 do urzędu w zakładce USTAWIENIA » PODATKI » E-DEKLARACJE. Po wypełnieniu całej procedury i aktywacji usługi, można będzie swobodnie wysyłać deklaracje elektronicznie.
Jak wysłać e-deklaracje do urzędu skarbowego?
W celu zlecenia deklaracji do wysyłki należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT / JEDNOLITY PLIK KONTROLNY / ROCZNE » WYŚLIJ DO URZĘDU lub KADRY » DEKLARACJE » WYŚLIJ DO URZĘDU. W oknie, które się pojawi należy przejść do zakładki UPL - WFIRMA.PL i wybrać (u dołu strony) ZLEĆ DO PODPISU I WYSYŁKI.
Po kliknięciu na kopertę znajdującą się obok danej deklaracji, można sprawdzić historię komunikacji z serwerem urzędu skarbowego.
Podmioty posiadające własny podpis kwalifikowany - wysyłka deklaracji wymagających podpisu
W tym celu należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT / JEDNOLITY PLIK KONTROLNY / ROCZNE i zaznaczyć odpowiednią deklarację, następnie w górnym menu wybierając opcję WYŚLIJ DO URZĘDU.
W oknie, które się pojawi, użytkownik musi przejść do zakładki WŁASNY PODPIS i wybrać przycisk PODPISZ DEKLARACJĘ.
W celu podpisania deklaracji przy wykorzystaniu obsługiwanego podpisu kwalifikowanego zalecamy korzystanie z urządzeń z zainstalowanym systemem Windows.