Funkcja za pomocą której możliwa jest kontrola należności w biurze rachunkowym dostępna jest w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych w panelu głównym po zalogowaniu. Ponadto system posiada funkcje windykacyjne za pomocą, których można przypominać klientowi o płatności za daną fakturę.
Kontrola należności w biurze rachunkowym - jak przebiega w systemie?
W systemie wFirma dla Biur Rachunkowych szef biura rachunkowego jak również jego pracownicy (opiekunowie danych firm) mają możliwość kontrolowania płatności za faktury sprzedaży wystawiane w ramach usług biura rachunkowego swoim klientom. W tym celu należy włączyć kolumnę NIEOPŁACONE FAKTURY w kokpicie biura. Odbywa się to poprzez najechanie na ikonę “kół zębatych” i skorzystanie z opcji USTAWIENIA KOLUMN.
W oknie Dostosowania kolumn w tabeli należy z części DOSTĘPNE KOLUMNY (po prawej stronie) przeciągnąć pozycję NIEOPŁACONE FAKTURY na stronę AKTYWNE KOLUMNY (po lewej stronie) i w kolejnym kroku wybrać opcję ZAPISZ.
Po dodaniu kolumny NIEOPŁACONE FAKTURY szef biura rachunkowego oraz opiekun danej firmy mogą monitorować należności od klientów. W kolumnie tej widoczna jest zsumowana wartość wszystkich niezapłaconych faktur za usługi księgowe przez konkretnego klienta. Kwota z faktury widnieje w kolorze czerwonym gdy nie jest ona zapłacona (FV na koncie biura rachunkowego jest nierozliczona). W sytuacji gdy klient zapłaci (FV na koncie biura rachunkowego jest rozliczona) kwota w kolumnie widnieje na 0,00 zł i ma kolor szary.
Narzędzia windykacji - jak wyegzekwować płatność od klienta?
Gdy klient nie płaci, szef biura rachunkowego może skorzystać z modułu windykacji za którego pomocą może wygenerować:
- wezwanie do zapłaty,
- wezwanie do zapłaty z naliczeniem odsetek,
- ostateczne wezwanie do zapłaty,
- zbiorczą notę odsetkową,
- przypomnienie