Od 2016 roku rozpoczęto korzystanie z elektronicznych zwolnień lekarskich. Import e-zwolnień lekarskich z PUE ZUS jest możliwy w systemie wFirma!
Eksport e-zwolnień z ZUS PUE
Import e-zwolnień możliwy jest, jeśli pracodawca ma utworzone konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Po zalogowaniu się do systemu ZUS PUE należy przejść do zakładki PANEL PŁATNIKA » ZAŚWIADCZENIA LEKARSKIE.
Elektroniczne zwolnienia mogą mieć status zaświadczenia:
- Wystawione,
- Archiwalne,
- Skorygowane,
- Anulowane,
- Wsteczne – do wyjaśnienia,
- Wsteczne – uzasadnione medycznie,
- Wsteczne – nieuzasadnione medycznie.
Następnie zwolnienie lekarskie danego pracownika należy zaznaczyć po prawej stronie » EKSPORTUJ.
W ten sposób zostanie wygenerowany i pobrany plik w formacie CSV. Będzie on zawierał 35 kolumn, gdzie znajdują się informacje dotyczące ubezpieczonego jak i lekarza, który wystawił zwolnienie.
Import e-zwolnień do systemu wFirma.pl
W kolejnym kroku należy zalogować się do systemu wFirma.pl i przejść do zakładki KADRY » GRAFIK » IMPORT E-ZWOLNIEŃ. W oknie importu zwolnienia należy nacisnąć przycisk PRZEGLĄDAJ i wybrać zapisany wcześniej plik CSV.
Po wybraniu odpowiedniego pliku pojawi się okno z wykazem pracowników, których zwolnienie lekarskie zostało pobrane z PUE ZUS. Jeśli wszystkie dane się zgadzają, należy nacisnąć ZAPISZ.
Po zapisaniu, do systemu zostanie zaimportowana nieobecność pracownika. Będzie widniała w zakładce KADRY » GRAFIK w widoku miesięcznym.
W celu sprawdzenia, lub poprawy wprowadzonych danych, należy nacisnąć na imię i nazwisko pracownika. W oknie szczegółów należy przejść do zakładki CZAS PRACY » MENU » NIEOBECNOŚCI.
Nieobecność pracownika zaimportowana z PUE ZUS będzie oznaczona ikoną, która oznacza, że nieobecność została zaimportowana z PUE ZUS. Tak wprowadzoną nieobecność można modyfikować zaznaczenie nieobecności MODYFIKUJ.
Automatyczny import e-zwolnień do systemu wFirma.pl
Do systemu wFirma została dodana możliwość ustawienia automatycznego pobierania zwolnień. W tym celu należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » ZUS- EZLA.
W danych polach należy uzupełnić pola zgodnie ze wskazanym schematem:
- ZUS e-ZLA login- w tym polu należy podać adres e-mail, który jest przypisany do konta PUE płatnika (nie jest to login do PUE tylko login do Raporty z e-ZLA)
- ZUS e-ZLA hasło- w tym polu należy podać hasło wykorzystywane w systemie PUE płatnika (nie jest to hasło do PUE tylko hasło do Raporty z e-ZLA)
- ZUS e-ZLA hasło pliku zip- w tym polu należy podać hasło wykorzystywane w systemie PUE płatnika.
- ZUS e-ZLA data- w danym polu należy wybrać od jakiego dnia mają być pobierane zwolnienia z systemu PUE.
- ZUS e-ZLA NIP- w danym polu należy uzupełnić NIP firmy.
Hasło do logowania oraz do pliku zip można utworzyć po zalogowaniu się do systemu PUE np. w zakładce PŁATNIK » USTAWIENIA » KANAŁY DOSTĘPU. ZUS przygotował instrukcje ustawienia PUE: KROK PO KROKU OBSŁUGA ELEKTRONICZNYCH ZWOLNIEŃ LEKARSKICH (E-ZLA).
Po ustawieniu wszystkich danych i po zapisaniu, system wFirma po kliknięciu na IMPORT ZWOLNIEŃ (auto) będzie pobierał listę znajdujących się w systemie PUE zwolnień lekarskich oraz będzie importował je do systemu wFirma. Zwolnienia będą widoczne w zakładce KADRY » GRAFIK