Podmiot, który chciałaby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur w okresie dobrowolnego dostępu lub po wejściu w życie obowiązkowego fakturowania w KSeF, może upoważnić do czynności w KSeF osobę trzecią. W tym celu jednym ze sposobów jest zawiadomienie ZAW-FA, które należy złożyć w urzędzie.
Jak wygenerować zawiadomienie ZAW-FA?
W celu wygenerowania formularza ZAW-FA należy przejść do zakładki: START » PODATKI » PODATEK VAT » DODAJ » ZAWIADOMIENIE ZAW-FA. Dzięki temu otworzy się okno z formularzem zawiadomienia ZAW-FA w którym należy uzupełnić wymagane dane. W pierwszej kolejności należy w części A wybrać cel złożenia formularza czyli:
- Nadanie uprawnień - aby upoważnić osobę trzecią do nadawania uprawnień w KSeF,
- Odebranie uprawnień - aby odwołać wcześniej upoważnioną przez formularz zawiadomienia ZAW-FA osobę trzecią,
- Zgłoszenie danych unikalnych identyfikujących kwalifikowany podpis elektroniczny podatnika.
Na formularzu należy wypełnić natomiast dane identyfikacyjne/zamieszkania/kontaktowe dotyczące podmiotu któremu spółka chce nadać uprawnienia w części C. W sekcji C.3. bardzo ważne jest uzupełnienie poz. 38 dotyczącej adresu e-mail podmiotu, który zostaje upoważniony w KSeF.
Jak wydrukować zawiadomienie ZAW-FA?
Wypełnione zawiadomienie ZAW-FA można złożyć w urzędzie w formie papierowej. Aby wydrukować wypełniony formularz należy przejść do zakładki: START » PODATKI » PODATEK VAT gdzie po zaznaczeniu na liście zawiadomienia ZAW-FA i z górnego menu wybrać opcję DRUKUJ.