Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Dyski w chmurze - integracja z dyskiem Dropbox

  • dropbox

Wielkość tekstu:

Aby ułatwić użytkownikom przechowywanie dokumentacji księgowej online w systemie wfirma.pl została wprowadzona integracja z dyskiem Dropbox.

W jaki sposób połączyć dysk w chmurze Dropbox  z systemem wFirma?

Aby połączyć konto w systemie wfirma.pl z dyskiem Dropbox należy w zakładce USTAWIENIA » INTEGRACJE » DYSKI W CHMURZE skorzystać z funkcji DODAJ FOLDER W CHMURZE » DODAJ FOLDER W DROPBOX.

dropbox - Dodawanie dysku dropbox

W oknie, które się pojawi, w podzakładce PODSTAWOWE, użytkownik może zdefiniować:

  • nazwę folderu w systemie wfirma.pl i sprawdzić pod jaką nazwą pojawi się nowy folder na dysku Dropbox,

  • czy dokumenty dodawane przez Dropbox mają być obsługiwane przez automatyczną funkcję OCR,

  • czy plik z wieloma stronami zaczytany z dysku Dropbox poprzez funkcję OCR ma być uznany za jedną fakturę.

dropbox - Obsługa automatycznego OCR'a

Następnie w podzakładce KSIĘGOWE należy zdefiniować, czy zaksięgowana faktura kosztowa przez program do odczytywania faktur zostanie:

  • przeniesiona do archiwum (utworzy się folder z rokiem, w którym znajdować się będzie folder z nazwą miesiąca, w którym została zaksięgowana faktura) - opcja domyślnie zaznaczona,

  • usunięta z chmury - opcja domyślnie nie jest zaznaczona,

  • skopiowana i ujęta poza chmurą (po zaksięgowaniu wydatku powstanie kopia faktury w systemie wFirma - dzięki temu w systemie tworzone jest e-archiwum dokumentacji księgowej) - opcja domyślnie zaznaczona.

dropbox - Przeniesienie do archiwum po zaksięgowaniu

Następnie po uzupełnieniu ww. informacji należy kliknąć na opcję DALEJ.

System przekieruje użytkownika na stronę Dropbox, gdzie należy zalogować się na konto Dropbox, aby połączyć je z kontem wfirma.pl. Po zalogowaniu system zapyta o zezwolenie na dostęp do własnego folderu APLIKACJE » wfirma.pl przez system księgowy. Zgodę udziela się przez wybranie akcji ZEZWÓL.

dropbox - Dostęp do folderu

Po pomyślnej integracji dysku z systemem, użytkownik zostanie przeniesiony do zakładki CRM » DOKUMENTY (w której zarządza się dyskiem) i uzyska komunikat “Dysk w chmurze został przypięty”.

Dyski w chmurze - jak działają w systemie wFirma?

Użytkownik z dwóch poziomów może wprowadzać dokumenty do dysku zewnętrznego (Dropbox). Pierwszym sposobem jest wprowadzanie ich bezpośrednio na dysku. Wówczas w tym celu użytkownik loguje się na konto w serwisie i przechodzi do folderu APLIKACJE » WFIRMA.PL

 dropbox - Jak działają dyski w chmurze?

W sytuacji, gdy użytkownik posiada aplikację Dropbox pobraną na dysk komputera wówczas również z tegoż poziomu możliwe jest wprowadzenie dokumentu.

W folderach wprowadzamy dokumenty, w przypadku Dropbox za pomocą funkcji PRZEŚLIJ lub UPUŚĆ. Następnie, aby ukazały się one w serwisie wfirma.pl należy odczekać chwilę aby zaktualizowała się wartość folderu lub aby folder zaktualizował się od razu - przejść do zakładki CRM » DOKUMENTY » (nazwa folderu dysku zewnętrznego) i skorzystać z funkcji SYNCHRONIZUJ FOLDER.

dropbox - Synchronizacja folderu

W sytuacji gdy użytkownik zrobi zdjęcie dokumentu możliwe jest wprowadzenie go do dysku z poziomu telefonu, o czym więcej w artykule: Odczytywanie faktur z telefonu. 

Drugim sposobem jest dodanie ich bezpośrednio w systemie wfirma.pl w zakładce: CRM » DOKUMENTY » (nazwa folderu dysku zewnętrznego) poprzez skorzystanie z funkcji DODAJ » DODAJ DOKUMENT.

dropbox - Funkcja dodaj dokument

W oknie, które się pojawi można wybrać sposób wprowadzenia dokumentu do systemu:

  • na podstawie szablonu - papier firmowy,

  • na podstawie pliku (załącza się go za pomocą funkcji ZAŁĄCZ PLIK lub UPUŚĆ TUTAJ)

  • na podstawie URL.

dropbox - Załączanie plików
Następnie, gdy wybrany zostanie sposób wprowadzenia dokumentu korzystamy z funkcji DALEJ, po czym dokument zostanie dodany do folderu. Dodatkowo pojawi się on na dysku zewnętrznym.

Program do odczytywania faktur a dyski w chmurze

Program do odczytywania faktur w chmurze (ang. OCR, Optical Character Recognition) to narzędzie, które umożliwia odczytanie danych zawartych na zeskanowanej fakturze zakupu. Cały proces odbywa się w prosty sposób:

  1. skanujemy dokument, bądź robimy jego zdjęcie,

  2. wgrywamy go do systemu,

  3. system go rozczytuje,

  4. sprawdzamy wprowadzone przez niego dane,

  5. zapisujemy.

Szybki i przejrzysty sposób wprowadzania faktur zakupu pozwoli przedsiębiorcy m.in. na zaoszczędzenie czasu, zwiększenie jej komfortu, czy na archiwizowanie dokumentów w jednym miejscu. Do tego wygodny tryb pełnoekranowy księgowanego wydatku pozwala łatwiej porównywać wczytane dane przez OCR z podglądem załączonej faktury.

Więcej na temat programu do odczytywania faktur w artykule pomocy: Program do odczytywania faktur w chmurze.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów