Integracja ze sklepami internetowymi - ogólne informacje
Istnieje możliwość integracji systemu wFirma z zewnętrznymi platformami sklepów internetowych. Dzięki integracji można zautomatyzować proces wystawiania dokumentów sprzedażowych w systemie po odnotowaniu zamówienia od klienta sklepu.
Poniższe integrację były wykonane po stronie sklepów bez naszego udziału. Większość z opisanych platform nie przeprowadziła integracji z naszym magazynem, ograniczając się wyłącznie do wystawiania dokumentów sprzedażowych.
Dostępne integracje:
- Shoper,
- Clickshop,
- Redcart.
wFirma dla biur rachunkowych jest także zintegrowane z platformami takich sklepów jak:
- Magento,
- Prestashop,
- CScart,
- Gekosale.
Integracje w przypadku tych platform były realizowane przez firmy zewnętrzne, bez naszego udziału, jak i bez udziału platform tych sklepów.
Konfiguracja połączenia z wFirma dla biur rachunkowych
Poniższa konfiguracja została opisana na przykładzie platformy Shoper.
Po zalogowaniu do panelu administracyjnego sklepu Shoper należy przejść do zakładki Konfiguracja » Sprzedaż & Dostawy » Faktury. Następnie należy przejść do zakładki Integracja z wfirma.pl. W polach konfiguracji dostępu należy podać dokładnie takie same dane, jakie są wykorzystane podczas logowania do wFirma . Po zapisaniu zmian konfiguracja będzie przeprowadzona i pojawi się możliwość wystawiania dokumentów sprzedażowych do systemu wFirma.
Podczas konfiguracji dostępne są również ustawienia opcjonalne takie, jak określenie czy dokument sprzedaży (oraz który) ma się automatycznie wystawić po stronie systemu wFirma i czy po tej operacji ma zostać automatycznie wysłany do kontrahenta. Do wyboru są następujące typy dokumentów sprzedaży:
- faktura VAT,
- faktura proforma,
- paragon niefiskalny,
- paragon fiskalny,
- inne przychody.
Dodatkowo, można określić z jaką serią numeracji mają być wystawiane dokumenty po stronie wFirma. Podczas integracji wystarczy podać dokładnie taką samą nazwę serii, jaka jest wykorzystywana po stronie systemu. W systemie wFirma nowe serie dodaje się w zakładce USTAWIENIA » FAKTURY » SERIE NUMERACJI.
Po stronie panelu administracyjnego sklepu w zakładce Sprzedaż » Zamówienia można wysyłać do wfirma.pl dany typ dokumentu. W tym celu przy danym zamówieniu należy rozwinąć listę akcji i przejść do opcji Faktura » Operacje.
Własne integracje
Udostępniamy API, za pośrednictwem którego można integrować zewnętrzne systemy z wfirma.pl. Dokumentacja API jest pod adresem: https://doc.wfirma.pl/