Dlaczego w deklaracji DRA nie ma wyliczonych składek za pracowników?

Wprowadziłem od stycznia  pracowników do zakładki Kadry, wygenerowałem następnie listę płac. Kolejnym krokiem było wyliczenie podatku PIT 4 za pracowników oraz deklaracji ZUS DRA wraz z załącznikami. Nie wiem, dlaczego na deklaracji DRA nie ma wyliczonych składek za pracowników, wszędzie jest 0.

Przypuszczam, że wypłata z listy płac została dokonana w miesiącu następnym, tzn. w lutym. Obowiązek wyliczenia składek powstaje w miesiącu, w którym zostają wypłacone pracownikom pensje. Czyli jeżeli wypłata do listy płac za styczeń nastąpiła do dnia 10 lutego, obowiązek oskładkowania wynagrodzenia powstał w lutym. Tak więc w deklaracji ZUS DRA za luty, składanej do 15 marca, będą naliczone składki od tej wypłaty. Natomiast w deklaracji za styczeń pracownik zostanie wykazany z zerowymi podstawami wymiaru składek, gdyż jest zatrudniony w firmie, ale w styczniu nie osiągnął przychodu, który byłby podstawą naliczenia składek.