Dodatki w systemie wfirma.pl - jak je uruchomić?
W ramach dostępnych pakietów użytkownik systemu ma możliwość wykupu następujących dodatków:
- Usługa autoryzacji wysyłki JPK,
- Integrator e-commerce,
- Magazyn,
- Kadry, płace i ubezpieczenia.
Istnieje możliwość weryfikacji aktualnie wykupionych dodatków w zakładce Ustawienia » Mój pakiet » Aktywne dodatki » Zobacz dodatki.
Jakie są wymagania, aby kupić dodatki w systemie wfirma.pl?
Aby wykupić dodatek Usługa autoryzacji wysyłki JPK w pierwszej kolejności należy:
-
zweryfikować dane firmy poprzez wykonanie jednorazowego przelewu z konta bankowego na dane wFirma.pl. Instrukcja, jak zweryfikować firmę znajdują się w artykule: Weryfikacja firmy.
-
złożyć w urzędzie skarbowym 3 egzemplarze UPL-1, które należy przygotować zgodnie ze wskazówkami opisanymi w artykule: E-deklaracje (punkt: Upoważnienie UPL-1).
Aby wykupić dodatek Integrator e-commerce niezbędne jest posiadanie pakietu “Księgowość online + magazyn” lub “Menedżer sprzedaży + magazyn”.
Natomiast aby wykupić dodatek Kadry, płace i ubezpieczenia nie ma potrzeby spełnienia dodatkowych warunków.
Użytkownik oznaczony jako podatnik zwolniony z VAT ma również możliwości skorzystania z usługi autoryzacji JPK bowiem obowiązek wysyłki struktur JPK na żądanie obejmuje zarówno czynnych podatników VAT, jak również zwolnionych.
Wykup dodatku Integrator e-commerce
Dodatek Integrator e-commerce wymaga dodatku Magazyn. W momencie wybrania dodatku Integrator e-commerce bez posiadanego dodatku Magazyn, system automatycznie dołączy brakujący dodatek do koszyka.
Dodatek Integrator e-commerce można zakupić w zakładce START » MARKETPLACE » DODATKI poprzez najechanie kursorem na pole Integrator e-commerce. Następnie należy wybrać ilości aukcji i transakcji oraz nacisnąć przycisk DODAJ DO KOSZYKA.
Po dodaniu dodatku do koszyka należy kliknąć na ikonę koszyka w prawym górnym rogu, po czym w przycisk PODSUMOWANIE → w celu przeniesienia do podsumowania koszyka.
W sekcji METODA PŁATNOŚCI należy wybrać preferowaną formę płatności. Można ją dowolnie zmienić przy użyciu opcji ZMIEŃ METODĘ PŁATNOŚCI. Po jej wybraniu należy wybrać przycisk PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI w sekcji PODSUMOWANIE i sfinalizować płatność.
Wykup usługi autoryzacji wysyłki JPK
Usługę autoryzacji wysyłki JPK można kupić w zakładce START » MARKETPLACE » DODATKI poprzez najechanie kursorem na pole Usługa autoryzacji wysyłki JPK oraz po naciśnięciu przycisku DODAJ DO KOSZYKA.
Następnie należy kliknąć na ikonę koszyka w prawym górnym rogu oraz w przycisk PODSUMOWANIE → w celu przeniesienia do podsumowania koszyka.
W sekcji METODA PŁATNOŚCI, zostanie wskazana przez system ostatnio użyta forma płatności. W sytuacji gdy użytkownik ponownie chce z niej skorzystać należy kliknąć PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI. Aby zmienić formę płatności na inną należy skorzystać z funkcji ZMIEŃ METODĘ PŁATNOŚCI i wybrać metodę z listy, która się pojawi.
Wykup dodatku Kadry, płace i ubezpieczenia
Dodatek Kadry, płace i ubezpieczenia kupuje się w zakładce START » MARKETPLACE » MODUŁY poprzez kliknięcie przycisku DODAJ DO KOSZYKA.
Następnie należy kliknąć na ikonę koszyka w prawym górnym rogu oraz w przycisk PODSUMOWANIE → w celu przeniesienia do podsumowania koszyka.
W sekcji METODA PŁATNOŚCI, zostanie wskazana przez system ostatnio użyta forma płatności. W sytuacji gdy użytkownik ponownie chce z niej skorzystać należy kliknąć PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI. Aby zmienić formę płatności na inną należy skorzystać z funkcji ZMIEŃ METODĘ PŁATNOŚCI i wybrać metodę z listy, która się pojawi.
Wykup dodatku Magazyn
Dodatek Magazyn kupuje się w zakładce START » MARKETPLACE » DODATKI poprzez najechanie kursorem na grafikę dodatku Magazyn oraz po naciśnięciu przycisku DODAJ DO KOSZYKA.
Następnie należy kliknąć na ikonę koszyka w prawym górnym rogu oraz w przycisk PODSUMOWANIE → w celu przeniesienia do podsumowania koszyka.
W sekcji METODA PŁATNOŚCI, zostanie wskazana przez system ostatnio użyta forma płatności. W sytuacji, gdy użytkownik ponownie chce z niej skorzystać należy kliknąć PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI. Aby zmienić formę płatności na inną należy skorzystać z funkcji ZMIEŃ METODĘ PŁATNOŚCI i wybrać metodę z listy, która się pojawi.
Jak zaksięgować zakup dodatków w kosztach?
Wydatek za zakup dodatku stanowi koszt uzyskania przychodu. W ciągu kliku dni od zaksięgowania wpłaty na koncie użytkownika pojawi się faktura za jego zakup, w zakładce USTAWIENIA » DANE PODSTAWOWE » HISTORIA FAKTUR. Zostanie ona również wysłana na adres e-mail.
Fakturę za zakup dodatków księguje się przez zakładkę WYDATKI » DODAJ » FAKTURA VAT jako rodzaj wydatku INNE WYDATKI ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ.
Szczegóły księgowania faktury otrzymanej od wFirma.pl zostały opisane szerzej w artykule: Jak zaksięgować fakturę od wFirma.pl?