0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Subskrypcje w systemie wFirma

Wielkość tekstu:

Metoda dokonywania płatności w formie subskrypcji jest dostępna dla wszystkich użytkowników systemu wfirma.pl, a także dla biur rachunkowych i ich klientów (pod warunkiem, że konto biura rachunkowego jest zweryfikowane). Aby subskrypcje możliwe był do użycia, należy uprzednio wprowadzić dane karty służącej do obsługi subskrypcji na koncie.

Dodawanie karty

W celu dodania karty na koncie należy przejść do zakładki:

  • USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANKI I PŁATNOŚCI » SUBSKRYPCJE » DODAJ KARTĘ lub

Subskrypcje w systemie wFirma

  • START » PAKIETY I DODATKI gdzie po wybraniu przedłużenia pakietu na 1 miesiąc należy kliknąć w opcję PRZEJDŹ DO PŁATNOŚCI.

Subskrypcje w systemie wFirma

Zgodnie z wyświetlonym komunikatem przy dodawaniu karty, samo dodanie karty (bez względu na poziom z którego jest ona wprowadzana w systemie) nie powoduje aktywacji subskrypcji.

Aktywacja subskrypcji - wyrównanie terminu ważności

Podczas przedłużania pakietu istnieje możliwość przedłużenia posiadanych dodatków. Co ważne, dodatek Kadry, płace i ubezpieczenia, Kadry, płace i ubezpieczenia z Asystentem, Usługa autoryzacji wysyłki JPK oraz Magazyn muszą posiadać taki sam okres ważności - w przeciwnym razie zostanie wyświetlony stosowny komunikat pod ikoną znaku zapytania informujący o wyrównaniu dodatku do głównego pakietu.

Subskrypcje w systemie wFirma

Wówczas będzie należało opłacić w pierwszej kolejności pakiet zawierający wyrównanie, a następnie będzie można przystąpić do subskrypcji. Można pozostawić zaznaczoną opcję 1 miesięcznego przedłużenia. Ma to charakter wyłącznie techniczny i nie powoduje aktywacji subskrypcji.

Subskrypcję można uruchomić wyłącznie w sytuacji gdy pakiety i dodatek Kadry, place i ubezpieczenia lub Kadry, płace i ubezpieczenia z Asystentem bądź Magazyn albo Usługa autoryzacji wysyłki JPK zostanie wyrównany. Ma to związek z tym, że na podstawie subskrypcji pobierana z konta będzie zaakceptowana przez Użytkownika kwota środków.

Dodatki Zwiększenie limitów API oraz Rzetelny kontrahent można zakupić na okres 30. dni. W przypadku, gdy zostanie wykorzystany limit jednego z dodatków, możliwy jest dodatkowy zakup dodatku.

Po wyrównaniu pakietów i dodatków pojawi się komunikat informujący o realizacji zamówienia.

 Subskrypcje w systemie wFirma

Faktura za zrealizowane zamówienie dostępna jest w zakładce: USTAWIENIA » DANE PODSTAWOWE » HISTORIA FAKTUR.

Aktywacja subskrypcji 

Po przejściu do zakładki START » PAKIETY I DODATKI użytkownik ma możliwość wyboru opcji PRZEDŁUŻ AKTUALNY PAKIET, która pozwoli na dodanie do koszyka zakupów pakietu oraz modułów aktualnie używanych przez użytkownika.

Subskrypcje w systemie wFirma

Użytkownik może również dowolnie wybrać jakie pakiety i dodatki chce posiadać dodając je do koszyka pojedynczo.

Subskrypcję można uruchomić tylko wtedy, gdy wybrany okres ważności pakietów wynosi 1 miesiąc.

Autoryzacja karty

W następnej kolejności należy przeprowadzić proces autoryzacji karty klikając w Przejdź do autoryzacji 3DSecure.

Subskrypcje w systemie wFirma

Podczas procesu autoryzacji pobrana będzie zwrotna opłata weryfikacyjna w kwocie 1 zł. Jeżeli proces autoryzacji przebiegnie pomyślnie, w prawym górnym rogu ekranu wyświetli się komunikat “Karta wkrótce zostanie dodana do konta”.

Uruchomienie subskrypcji 

Kolejnym krokiem po dodaniu karty w systemie będzie ustalenie daty aktywacji subskrypcji na koncie. Domyślnie subskrypcja zostanie ustawiona z zaznaczoną opcją URUCHOM SUBSKRYPCJE TERAZ. W przypadku uruchomienia subskrypcji z włączoną wspomnianą opcją, system automatycznie pobierze środki z dodanej karty oraz subskrypcja zostanie od razu aktywowana na danej firmie, a płatność będzie następowała cyklicznie co miesiąc od daty uruchomienia subskrypcji.
Subskrypcje w systemie wFirma - Aktywuj teraz
Jeśli użytkownik zdecyduje odznaczyć opcję URUCHOM SUBSKRYPCJE TERAZ, to konieczne jest ręczne zdefiniowanie daty aktywacji subskrypcji. Najbliższa możliwa data to kolejny dzień. Płatność za subskrypcję następuje z dniem jej rozpoczęcia i będzie odnawiana co miesiąc.

Subskrypcje w systemie wFirma - Rozpoczęcie
Status subskrypcji do czasu jej aktywowania będzie oznaczony jako “zaplanowany”. Weryfikacji statusu można dokonać z poziomu zakładki USTAWIENIA » MÓJ PAKIET, w polu “Ważny do”. Po poprawnym aktywowaniu subskrypcji jej status zmieni się na “aktywna”.

Masowe uruchomienie subskrypcji w biurze

Masowe aktywowanie subskrypcji w biurze rachunkowym możliwe jest z poziomu kokpitu biura po uprzednim dodaniu do systemu karty. Z poziomu Pełnej listy firm należy zaznaczyć wszystkie firmy, dla których szef biura chce aktywować subskrypcję, a następnie z menu wybrać opcję PRZEDŁUŻ PAKIET.

Po wybraniu akcji PRZEDŁUŻ PAKIET pojawi się widok z podsumowaniem. Z tego poziomu będzie możliwe dokonania płatności w tradycyjny sposób lub aktywowanie subskrypcji poprzez kliknięcie w przycisk Wybieram subskrypcję.

Anulowanie Subskrypcji

Anulowanie subskrypcji odbywa się z poziomu zakładki PAKIETY I DODATKI » ANULUJ SUBSKRYPCJĘ. Po kliknięciu w przycisk “Anuluj subskrypcję”, należy potwierdzić swoje działanie, akceptując ostrzeżenie. 

Po anulowaniu subskrypcji pakiet obowiązujący na koncie jest odpowiednio przeliczany z uwzględnieniem ilości pakietu znajdującego się przed aktywacją subskrypcji. 

Usuwanie karty

Usunięcie karty jest równoznaczne z anulowaniem aktywnych subskrypcji w systemie. Aby usunąć kartę z systemu należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANKI I PŁATNOŚCI » SUBSKRYPCJE » USUŃ. Po kliknięciu w przycisk Usuń należy potwierdzić swoje działanie akceptując ostrzeżenie. 

Subskrypcje w systemie wFirma - Usuwanie

Zalety korzystania z płatności w formie subskrypcji

Zaletami korzystania z płatności w modelu subskrypcyjnym są:

  • terminowe płatności, o stałej porze i zawsze na czas, o których nie trzeba pamiętać,
  • w pełni zautomatyzowany proces,
  • oszczędność czasu,
  • bezpieczeństwo i wygoda.

Faktura za płatności cykliczne w formie subskrypcji

Faktura VAT za usługi korzystania z systemu jest wystawiana po otrzymaniu przez wFirmę płatności i wysyłana e-mail oraz udostępniana w systemie zwykle w ciągu około 1. dnia roboczego od daty zakupu. Dla klienta faktura jest przesyłana w formie elektronicznej na adres e-mail, na który jest założone konto. Można ją również pobrać w systemie w zakładce USTAWIENIA » DANE PODSTAWOWE » HISTORIA FAKTUR.

Błąd przy płatności i aktywacji subskrypcji

W przypadku, gdy dojdzie do sytuacji, w której subskrypcja nie została poprawnie uruchomiona w danym dniu, to prawdopodobnie wystąpił błąd związany z płatnością za dany okres. Jednymi z najczęstszych przyczyn mogą być:

  • Nieaktywna karta płatnicza,
  • Brak środków na koncie,
  • Prace serwisowe w banku dla którego została wydana karta,
  • Zdefiniowane na karcie limity płatności w Internecie,
  • Zastrzeżona karta,
  • Inny błąd po stronie banku.

W takiej sytuacji, na adres e-mail administratora zostanie wysłana wiadomość z informacją o błędzie subskrypcji oraz w zakładce USTAWIENIA » BEZPIECZEŃSTWO » WIADOMOŚCI SYSTEMOWE zostanie wyświetlony stosowny komunikat. Z poziomu wspomnianej zakładki użytkownik dostanie informacje o powodzie odrzucenia płatności, zwracaną przez pośrednika płatności Przelewy24 oraz będzie mógł ponownie uruchomić płatność kartą za subskrypcję za pomocą przycisku ZAPŁAĆ TERAZ lub użyć innej metody płatności poprzez przycisk PRZEJDŹ. W przypadku, gdy trzykrotnie wystąpił błąd płatności oraz uruchomienia subskrypcji za dany okres, zostanie ona automatycznie anulowana na danej firmie.

Subskrypcja automatycznie przeprowadzi próbę płatności oraz uruchomienia w kolejnym dniu następującym od dnia wystąpienia błędu.

Subskrypcje w systemie wFirma - Widomość

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów