Umowa zawarta na czas określony wygasa w dniu jej zakończenia podanym w umowie. Może jednak zdarzyć się tak, że zostanie ona zakończona wcześniej. Przeczytaj jak dodać zakończenie umowy o pracę w naszym systemie!
Dodawanie zakończenia umowy o pracę w systemie wFirma.pl
W systemie wFirma.pl można dodać zakończenie umowy o pracę w zakładce KADRY » UMOWY zaznaczyć daną umowę oraz wybrać opcję DODAJ » ZAKOŃCZENIE.
Podstawa zakończenia umowy
W oknie dodawania zakończenia umowy o pracę należy wybrać podstawę rozwiązania umowy.
W zależności od rodzaju umowy oraz podstawy rozwiązania umowy, system może wymagać wybrania okresu wypowiedzenia umowy. Wybrana podstawa rozwiązania umowy jest automatycznie wykazywana w świadectwie pracy.
W związku z nowelizacją Kodeksu pracy, z dnia 26 kwietnia 2023 r. zmianie uległy przepisy dotyczące rozwiązania umowy o prace na czas określony. Od tego momentu również podczas wypowiedzenia umowy na czas określony przez pracodawcę, będzie miał on obowiązek podać przyczynę wypowiedzenia. Tym samym, system wymaga podania powodu.
Zakończenie umowy o pracę - wydruk dokumentu
Po zapisaniu zmian wyświetli się okno HISTORIA ZMIAN WARUNKÓW UMOWY, w którym można wydrukować dokument rozwiązania/wypowiedzenia umowy o pracę poprzez zaznaczenie zakończenia umowy i wybór opcji DRUKUJ.
Wydruk można otworzyć w trybie edycji, wystarczy w oknie ustawień drukowania zaznaczyć opcję TRYB EDYCJI. W ten sposób, można dopisać lub usunąć dowolne treści w wygenerowanym dokumencie.
Wydruku zakończenia umowy można również dokonać z poziomu KADRY » UMOWY. Po zaznaczeniu umowy pierwotnej do której zostało dodane zakończenie należy wybrać DRUKUJ » ZAKOŃCZENIE.
Wygenerowane zakończenie można opublikować na panelu ePracownik, o czym więcej w artykule: Dodawanie zakończenia umowy, a widok udostępnionego grafiku pracowniczego