Umowa zawarta na czas określony wygasa w dniu jej zakończenia podanym w umowie. Może jednak zdarzyć się tak, że zostanie ona zakończona wcześniej. Przeczytaj jak dodać zakończenie umowy o pracę w naszym systemie!
W systemie wFirma.pl można dodać zakończenie umowy o pracę w zakładce KADRY » UMOWY zaznaczyć daną umowę oraz wybrać opcję DODAJ » ZAKOŃCZENIE.
W oknie dodawania zakończenia umowy o pracę należy wybrać podstawę rozwiązania umowy.
W zależności od rodzaju umowy oraz podstawy rozwiązania umowy, system może wymagać podania powodu ustania stosunku pracy lub wybrania okresu wypowiedzenia umowy. Wybrana podstawa rozwiązania umowy jest automatycznie wykazywana w świadectwie pracy.
Po zapisaniu zmian wyświetli się okno HISTORIA ZMIAN WARUNKÓW UMOWY, w którym można wydrukować dokument rozwiązania/wypowiedzenia umowy o pracę poprzez zaznaczenie zakończenia umowy i wybór opcji DRUKUJ.
Wydruk można otworzyć w trybie edycji, wystarczy w oknie ustawień drukowania zaznaczyć opcję TRYB EDYCJI. W ten sposób, można dopisać lub usunąć dowolne treści w wygenerowanym dokumencie.
Wydruku zakończenia umowy można również dokonać z poziomu KADRY » UMOWY. Po zaznaczeniu umowy pierwotnej do której zostało dodane zakończenie należy wybrać DRUKUJ » ZAKOŃCZENIE.
Wygenerowane zakończenie można opublikować na panelu ePracownik, o czym więcej w artykule: Dodawanie zakończenia umowy, a widok udostępnionego grafiku pracowniczego