W systemie wFirma możliwe jest dodawanie nowej firmy lub już istniejącej w programie do innego konta wFirma, przez co można znacznie ułatwić prowadzenie księgowości kilku firm jednocześnie, w ramach jednego konta.
Dodawanie nowej firmy w systemie
- Dodawanie pierwszej dodatkowej firmy
W przypadku gdy przedsiębiorca chciałby pierwszy raz dodać dodatkową firmę do swojego konta należy w tym celu przejść do zakładki USTAWIENIA » MOJA FIRMA, gdzie należy kliknąć opcję DODAJ FIRMĘ.
- Dodawanie kolejnych dodatkowych firm
Nową firmę można dodać logując się na swoje konto i klikając w nazwę firmy widoczną pasku bocznym, znajdującym się po lewej stronie systemu. Wówczas z rozwiniętego menu należy wybrać opcję + DODAJ FIRMĘ.
Klikając w opcję DODAJ FIRMĘ pojawi się okno DODAWANIE NOWEJ FIRMY, gdzie po podaniu numeru NIP i wybraniu opcji POBIERZ dane firmy zostaną automatycznie zaciągnięte z GUS. Istnieje również opcja ręcznego wypełnienia danych, w celu jej wyboru należy kliknąć WYPEŁNIJ RĘCZNIE.
W kolejnym kroku należy podać nazwę firmy oraz wybrać odpowiedni pakiet.
Następnie pojawi się okno dotyczące określenia podstawowych danych firmy, jak również ustawień podatkowych i numeracji faktur (dane te można będzie później zmodyfikować na koncie firmy w zakładce USTAWIENIA).
Po dodaniu nowej firmy, aby przejść na jej konto należy wybrać jej nazwę z rozwijanego paska bocznego lub przejść do widoku pełnej listy firm.
Przypięcie firmy już istniejącej na wFirma do konta
Jeżeli w systemie istnieją konta kilku firm należy ustalić, która z nich będzie kontem głównym. W tym celu należy zalogować się do konta firmy pobocznej i tam przez zakładkę USTAWIENIA w sekcji INNE » UŻYTKOWNICY należy zaznaczyć firmę na liście i wybrać opcję PRZYPNIJ.
Następnie w wygenerowanym oknie należy podać ADRES E-MAIL, na jaki została założona główna firma i ustawić uprawnienia jako ADMINISTRATOR.
Po przypięciu firmy i ponownym zalogowaniu się na firmę główną będzie istniała możliwość szybkiego wyboru innych kont (firm) podpiętych.