W systemie możliwa jest integracja z bankiem (dotyczy wybranych banków). Funkcja importu transakcji dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu wfirma.pl, którzy posiadają aktywny pakiet Księgowość online lub Księgowość online + Magazyn, a także dla biur rachunkowych i ich klientów.
Dzięki integracji z własnym rachunkiem bankowym możliwe jest szybkie pobieranie historii wpłat i wypłat, bez osobnego logowania się do swojego banku. Zaimportowane transakcje system automatycznie paruje z dokumentami w systemie, przez co ich rozliczenie przebiega szybko. Dzięki funkcji integracji z bankiem można na bieżąco monitorować przepływy pieniężne.
Lista dostępnych banków
Bezpośrednia integracja jest dostępna dla banków (kliknij w swój bank aby przejść do instrukcji integracji):
- Alior Bank
- Bank Millenium
- BNP Paribas
- BRE Bank
- Crédit Agricole
- Getin Bank
- ING Bank Śląski
- Inteligo
- mBank
- PEKAO S.A
- PKO BP
- Santander
- Revolut
- N26
- Wise
TryPay - Dodawanie zgody z poziomu ustawień
Podczas pierwszego importu transakcji, należy wyrazić zgodę na pobieranie transakcji przez system. Dla większości banków zgoda jest wydawana raz na 180 dni. W tym celu należy przejść do modułu USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » TRYPAY i kliknąć przycisk DODAJ ZGODĘ.
Po wyborze rachunku oraz zatwierdzeniu zgód po stronie wFirma zostajemy przekierowani do strony TryPay, czyli pośrednika, dzięki któremu integracja z własnym rachunkiem bankowym jest możliwa, gdzie wyrażamy zgodę na integrację z bankiem.
Krok 1.
Krok 2.
Krok 3.
Następnie wybieramy spośród listy dostępnych banków swój bank i zostajemy przeniesieni na stronę banku celem zalogowania się i autoryzacji procesu.
TryPay - dodawanie zgody z poziomu START » BANK
Zgodę możemy również dodać przechodząc do zakładki START » BANK. W takim wypadku należy kliknąć w przycisk IMPORTUJ Z BANKU.
Po kliknięciu w przycisk IMPORTUJ Z BANKU nastąpi wyświetlenie okna, w którym wybieramy rachunek bankowy, który nie posiada aktywnej zgody (oznaczony ikoną czerwonego krzyżyka), ilość dni od kiedy mają zostać pobrane transakcje oraz klikamy POBIERZ.
Po kliknięciu POBIERZ zostanie otworzone okno, w którym możemy dodać zgodę według kroków opisanych w sekcji Dodawanie zgody z poziomu ustawień.
AIS Gateway - Dodawanie zgody z poziomu ustawień
Podczas pierwszego importu transakcji, należy wyrazić zgodę na pobieranie transakcji przez system. W tym celu należy przejść do modułu USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » AIS GATEWAY i kliknąć przycisk DODAJ ZGODĘ.
Po przejściu dalej zostajemy przekierowani do strony AIS Gateway, czyli pośrednika, dzięki któremu integracja z własnym rachunkiem bankowym jest możliwa. W tym procesie wyrażamy zgodę na integrację z bankiem.
Krok 1.
Krok 2.
Następnie wybieramy spośród listy dostępnych banków swój bank i zostajemy przeniesieni na stronę banku celem zalogowania się i autoryzacji procesu.
AIS Gateway - Powiązanie rachunku ze zgodą
Po powrocie do systemu wFirma zostanie wyświetlone okno wprowadzonej zgody wraz z widocznymi rachunkami przypisanymi do danej zgody. Jeśli zgoda powiąże się automatycznie z rachunkiem w systemie, zostanie to zakomunikowane zieloną ikoną przy rachunku.
Natomiast w przypadku braku powiązania z rachunkiem wspomniana ikona będzie czerwona
W przypadku chęci weryfikacji szczegółów zgody w przyszłości istnieje możliwość ręcznego wyświetlenia danego okna. W tym celu wystarczy przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » AIS GATEWAY i kliknąć w podświetloną na niebiesko nazwę zgody.
W przypadku niepowiązanego rachunku użytkownik może dokonać ręcznego powiązania rachunku. W tym celu wystarczy zaznaczyć niepowiązany rachunek oraz kliknąć DODAJ LUB MODYFIKUJ POWIĄZANIE.
W nowo wyświetlonym oknie wystarczy wybrać rachunek, który ma zostać powiązany i kliknąć ZAPISZ.
AIS Gateway - Dodawanie zgody z poziomu START » BANK
Zgodę możemy również dodać przechodząc do zakładki START » BANK, gdzie możemy od razu pobrać historię płatności. W takim wypadku należy kliknąć w przycisk IMPORTUJ Z BANKU.
Po kliknięciu w przycisk IMPORTUJ Z BANKU nastąpi wyświetlenie okna, w którym wybieramy rachunek bankowy, który nie posiada aktywnej zgody, ilość dni od kiedy mają zostać pobrane transakcje oraz klikamy POBIERZ.
Po kliknięciu POBIERZ pojawi się okno, w którym możemy dodać zgodę według kroków opisanych w sekcji “Dodawanie zgody z poziomu ustawień”.
Po dodaniu zgody i poprawnym sparowaniu zostanie wyświetlony komunikat informujący o automatycznym pobieraniu transakcji za pomocą integracji z AIS Gateway.
Dlaczego warto korzystać z funkcji automatycznego pobierania transakcji?
Włączenie opcji automatycznego pobierania transakcji umożliwia automatyczne importowanie danych do zakładki START » PŁATNOŚCI » BANK w określonym przedziale czasowym. Dzięki temu użytkownik nie musi każdorazowo ręcznie uruchamiać pobierania transakcji z rachunku bankowego.
Opcja ta jest domyślnie aktywna, jednak użytkownik może ją w dowolnym momencie wyłączyć — zarówno bezpośrednio z poziomu komunikatu pojawiającego się po dodaniu zgody, jak i później, w oknie szczegółów zgody dostępnym w zakładce USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » AIS GATEWAY.
Pobieranie transakcji
Po poprawnym przypisaniu zgód zostaniemy przeniesieni do modułu START » BANK.
Po kliknięciu w przycisk IMPORTUJ Z BANKU nastąpi wyświetlenie okna, w którym należy wybrać rachunek bankowy, a kliknięcie w przycisk POBIERZ spowoduje nawiązanie połączenia z bankiem oraz pobranie transakcji z wybranego zakresu dni z wykluczeniem przelewów istniejących już w systemie.
W przypadku korzystania zarówno z importu z pliku, jak i z bezpośredniego importu transakcji z banku system dodatkowo wykona sprawdzanie dat transakcji pobranych drugą metodą (np. podczas pobierania transakcji z banku sprawdzane są przelewy pobierane z pliku). Jeśli zostaną wykryte transakcje system poinformuje o tym użytkownika odpowiednim komunikatem.
Po przetworzeniu transakcji system wFirma.pl sam dopasuje wykonane operacje na koncie bankowym do dokumentów utworzonych w programie i automatycznie je rozliczy. Te transakcje, których nie uda się sparować pozostaną do sparowania ręcznego.
Automatyczne parowanie i rozliczenie dokumentów w pierwszej kolejności sprawdza, czy w systemie znajduje się dokument, którego numer konta (widoczny w szczegółach kontrahenta), kwota oraz numer pasują do danych z przelewu. Jeśli nie zostanie w systemie znaleziony pasujący dokument, to nastąpi wyszukanie takiego, dla którego kwota oraz numer konta zgadzają się z danymi z przelewu. W przypadku znalezienia mniej pewnych powiązań (np. kwota oraz numer dokumentu) system stworzy dla danego przelewu sugestię.
W momencie zaznaczenia przelewu i kliknięcia ROZLICZ sugestia zostanie umieszczona w polu zawierającym numer dokumentu.
W oknie parowania przelewu możliwe jest zdefiniowanie dokumentu, który ma zostać nim rozliczony:
- dokumenty kosztowe,
- przychodowe,
- deklaracje,
- wynagrodzenia.
Przedłużanie zgody
Zgoda na pobieranie transakcji wyrażana jest na 180 dni i po tym czasie, celem dalszego korzystania z funkcji będzie wymagane jej odnowienie z poziomu modułu USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » TRYPAY lub AIS GATEWAY poprzez opcję DODAJ ZGODĘ.
Dla TryPay:
Dla AIS Gateway:
Wycofanie zgody
Zgodę na pobieranie transakcji można w każdej chwili wycofać przechodząc do modułu USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » TRYPAY lub AIS GATEWAY, zaznaczając zgodę wybierając opcję WYCOFAJ ZGODĘ.
Dla TryPay:
Dla AIS Gateway: