Deklaracje ZUS w wersji elektronicznej - E-ZUS

Obowiązkiem przedsiębiorcy jest poinformowanie ZUSu o wysokości składek za siebie i pracowników - służą do tego deklaracje rozliczeniowe. Kolejnym obowiązkiem jest zgłoszenie i wyrejestrowanie z ubezpieczeń na deklaracjach zgłoszeniowych. Te informacje można wysłać przez internet. W systemie wfirma.pl w sposób łatwy i szybki sposób można tworzyć i przekazywać deklaracje ZUS w wersji elektronicznej bez posiadania podpisu kwalifikowanego.

Deklaracje zus w wersji elektronicznej - wysyłka

Korzystając z serwisu wfirma.pl przedsiębiorcy mają możliwość wysyłania poprzez system deklaracji do ZUS w wersji elektronicznej. Opcja ta dostępna jest w zakładce START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE/DEKLARACJE ZGŁOSZENIOWE.

Po zaznaczeniu właściwej deklaracji podświetli się pole “Wyślij do ZUS”

Deklaracje ZUS w wersji elektronicznej w systemie wfirma.pl

Podmioty nieposiadające podpisu kwalifikowanego - wysyłka deklaracji ZUS wymagających podpisu

Jeżeli firma nie posiada podpisu elektronicznego, e-deklaracje mogą być wysyłane przy użyciu podpisów elektronicznych, należących do wfirma.pl.

Aby skorzystać z tej opcji pierwszym krokiem powinno być aktywowanie usługi E-deklaracje poprzez wykonanie przelewu w wysokości 10 PLN brutto. Dane do przelewu można znaleźć wchodząc w zakładkę USTAWIENIA » FIRMA » INNE » E-DEKLARACJE, następnie wybierając link Dane do przelewu. Przelew należy wykonać z konta firmowego, dlatego że służy ono do weryfikacji danych. W przypadku niezgodności danych usługa nie zostanie aktywowana.

Deklaracje ZUS w wersji elektronicznej - Weryfikacja firmy

Następnie konieczne jest zaakceptowanie warunków regulaminu, który dostępny jest w module USTAWIENIA » PANEL » INNE » E-DEKLARACJE.

 Deklaracje ZUS w wersji elektronicznej- regulamin

 W przypadku wysyłek deklaracji do ZUSu nie składa się upoważnienia UPL-1.

Upoważnienie UPL-1 składa się tylko w przypadku wysyłania deklaracji do urzędu skarbowego 

W celu zlecenia deklaracji do wysyłki należy przejść do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE/DEKLARACJE ZGŁOSZENIOWE, zaznaczyć odpowiednią deklarację oraz następnie w górnym menu wybrać opcję WYŚLIJ DO ZUS. W oknie, które się pojawi należy przejść do zakładki Podpis osoby upoważnionej z wfirma.pl i wybrać (u dołu strony) Zleć do podpisu i wysyłki.

Deklaracje ZUS w wersji elektronicznej - Weryfikacja firmy

Wysyłka deklaracji ZUS z własnym podpisem elektronicznym

Użytkownik, który posiada ważny podpis kwalifikowany może sam wysłać deklarację do ZUS. W tym celu należy przejść do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE /DEKLARACJE ZGŁOSZENIOWE i zaznaczyć odpowiednią deklarację, następnie w górnym menu wybierając opcję WYŚLIJ DO ZUS.

W oknie, które się pojawi, użytkownik musi przejść do zakładki Własny podpis. Mechanizm podpisywania deklaracji wymaga zainstalowanej i włączonej javy w przeglądarce.

W tym miejscu należy wybrać Aplet do składania deklaracji i kliknąć na przycisk Podpisz deklarację.

Deklaracje ZUS w wersji elektronicznej - własny podpis