E-ZUS, czyli wysyłka deklaracji ZUS PUE bezpośrednio z wFirma.pl

Obowiązkiem przedsiębiorcy jest poinformowanie ZUSu o wysokości składek za siebie i pracowników - służą do tego deklaracje rozliczeniowe. Kolejnym obowiązkiem jest zgłoszenie i wyrejestrowanie z ubezpieczeń na deklaracjach zgłoszeniowych. Te informacje można wysłać przez internet. W systemie wFirma.pl w sposób łatwy i szybki sposób można tworzyć takie dokumenty. Możliwa jest również wysyłka deklaracji ZUS bez posiadania podpisu kwalifikowanego.

Wysyłka deklaracji ZUS

Korzystając z serwisu wFirma.pl przedsiębiorcy mają możliwość wysyłania poprzez system deklaracji do ZUS w wersji elektronicznej. Opcja ta dostępna jest w zakładce START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE / DEKLARACJE ZGŁOSZENIOWE. Po zaznaczeniu właściwej deklaracji podświetli się pole WYŚLIJ/EKSPORTUJ, gdzie wybrać należy Wyślij do ZUS.

Wysyłka deklaracji ZUS z wFirma.pl

Podmioty nieposiadające podpisu kwalifikowanego - wysyłka deklaracji ZUS wymagających podpisu

Jeżeli firma nie posiada podpisu elektronicznego, e-deklaracje mogą być wysyłane przy użyciu podpisów elektronicznych, należących do wFirma.pl.

Aby skorzystać z tej opcji pierwszym krokiem powinno być aktywowanie usługi E-deklaracje poprzez wykonanie przelewu w wysokości 10 PLN brutto. Dane do przelewu można znaleźć wchodząc w zakładkę USTAWIENIA » FIRMA » INNE » E-DEKLARACJE, następnie wybierając link Dane do przelewu. Przelew należy wykonać z konta firmowego, dlatego że służy ono do weryfikacji danych. W przypadku niezgodności danych usługa nie zostanie aktywowana.

Wysyłka deklaracji ZUS - weryfikacja frmy

Wysyłka deklaracji ZUS nie wymaga wypełnianie upoważnienia UPL-1. Ten dokument składa się tylko w przypadku wysyłania deklaracji do urzędu skarbowego.

Następnie konieczne jest zaakceptowanie warunków regulaminu, który dostępny jest w module USTAWIENIA » PANEL » INNE » E-DEKLARACJE.

 Wysyłka deklaracji ZUS - akceptacja regulaminy

W celu zlecenia deklaracji do wysyłki należy przejść do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE / DEKLARACJE ZGŁOSZENIOWE, zaznaczyć odpowiednią deklarację oraz następnie w górnym menu kliknąć na WYŚLIJ/EKSPORTUJ, po czym wybrać Wyślij do ZUS. W oknie, które się pojawi należy przejść do zakładki Podpis osoby upoważnionej z wFirma.pl i wybrać (u dołu strony) Zleć do podpisu i wysyłki.

Wysyłka deklaracji ZUS za pośrednictwem podpisów pracowników wFirma.pl

Wysyłka deklaracji ZUS z własnym podpisem elektronicznym

Użytkownik, który posiada ważny podpis kwalifikowany może sam wysłać deklarację do ZUS. W tym celu należy przejść do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE / DEKLARACJE ZGŁOSZENIOWE i zaznaczyć odpowiednią deklarację, następnie w górnym menu wybierając opcję WYŚLIJ/EKSPORTUJ » Wyślij do ZUS.

W oknie, które się pojawi, użytkownik musi przejść do zakładki Własny podpis. Mechanizm podpisywania deklaracji wymaga zainstalowanej i włączonej javy w przeglądarce.

W tym miejscu należy wybrać Aplet do składania deklaracji i kliknąć na przycisk Podpisz deklarację.

Wysyłka deklaracji ZUS - podpisanie deklaracji

Status wysyłki można sprawdzać klikając na kopertę, która pojawi się przy deklaracji. Po przyjęciu deklaracji przez ZUS możliwe będzie pobranie UPO.