W systemie możliwa jest integracja z bankiem (dotyczy wybranych banków). Funkcja importu transakcji dostępna jest dla wszystkich użytkowników systemu wfirma.pl, którzy posiadają aktywny pakiet Księgowość online lub Księgowość online + magazyn a także dla biur rachunkowych i ich klientów.
Dzięki integracji z własnym rachunkiem bankowym możliwe jest szybkie pobieranie historii wpłat i wypłat, bez osobnego logowania się do swojego banku. Zaimportowane transakcje system automatycznie paruje z dokumentami w systemie, przez co ich rozliczenie przebiega szybko. Dzięki funkcji integracji z bankiem można na bieżąco monitorować przepływy pieniężne.
Podczas pierwszego importu transakcji, należy wyrazić zgodę na pobieranie transakcji przez system. W tym celu należy przejść do modułu USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » TRYPAY i kliknąć przycisk DODAJ ZGODĘ.
Po wyborze rachunku oraz zatwierdzeniu zgód po stronie wFirma zostajemy przekierowani do strony TryPay, czyli pośrednika dzięki któremu integracja z własnym rachunkiem bankowym jest możliwa, gdzie wyrażamy zgodę na integrację z bankiem i monitoring transakcji.
Następnie wybieramy spośród listy dostępnych banków swój bank i zostajemy przeniesieni na stronę banku celem zalogowania się i autoryzacji procesu.
Po poprawnym przypisaniu zgód zostaniemy przeniesieni do modułu START » BANK.
Po kliknięciu w przycisk IMPORTUJ Z BANKU nastąpi wyświetlenie okna, w którym należy wybrać rachunek bankowy, kliknięcie w przycisk POBIERZ spowoduje nawiązanie połączenia z bankiem oraz pobranie transakcji z wybranego zakresu dni z wykluczeniem przelewów istniejących już w systemie.
W przypadku korzystania zarówno z importu z pliku jak i z bezpośredniego importu transakcji z banku system dodatkowo wykona sprawdzanie dat transakcji pobranych drugą metodą (np. podczas pobierania transakcji z banku sprawdzane są przelewy pobierane z pliku) . Jeśli zostaną wykryte transakcje system poinformuje o tym użytkownika:
Zgoda na pobieranie transakcji wyrażana jest na 90 dni i po tym czasie, celem dalszego korzystania z funkcji, będzie wymagane jej odnowienie. Można ją w każdej chwili wycofać przechodząc do modułu USTAWIENIA » INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI » TRYPAY, zaznaczając rachunek i wybierając opcję WYCOFAJ ZGODĘ.