Zakładka Produkcja służy do kompletacji produktów w jedno zamówienie (montaż), lub w przypadku demontażu danego zamówienia, ponownego oddania na stan magazynowy produktów użytych do montażu.
Użytkownicy mają tutaj do wyboru dwa typy dokumentów:
Zlecenia produkcyjne montażu/demontażu mogą być oznaczone jednym z trzech statusów:
- nowe,
- w realizacji,
- zakończone.
Zlecenia produkcyjne można również filtrować zgodnie z ich statusem.
Każde zlecenie można dodać do realizacji za pomocą opcji REALIZACJA » ROZPOCZNIJ PRODUKCJĘ lub poprzez opcję ZAKOŃCZ PRODUKCJĘ powiadomić system, że zlecenie zostało zrealizowane.
Ważne jest, że w przypadku niedoborów magazynowych składników użytych do produkcji, zlecenie nie może zostać zakończone.
Poprawnie zakończona produkcja zmienia stany magazynowe użytych produktów i tworzy automatycznie powiązane (ze zleceniem produkcyjnym) wewnętrzne dokumenty (PW i RW). Koszt wykazany na dokumentach jest ściśle powiązany z partiami magazynowymi produktów użytych podczas produkcji.
Produkcja zestawu którego cena katalogowa to 50 zł wymaga 2 szt produktu A po cenie 10 zł i 3 szt produktu B po cenie 20 zł. Suma składników jest wyższa niż cena zestawu i wynosi 80 zł. Dodatkowo produkt A był przyjmowany po wyższej cenie (15 zł) niż jego cena katalogowa.
Po zakończeniu montażu na 1 szt zestawu w magazynie zwiększa się jego stan o 1 i zmniejsza stan produktu A o 2 szt i produktu B o 3 szt. Powstają powiązane dokumenty: PW (1 szt zestawu: koszt 90 zł ) i RW (2 szt produktu A: koszt 30 zł, 3 szt produktu B: koszt 60 zł). Koszt 90 zł wynika z wykorzystania partii magazynowych składników użytych podczas produkcji: 2 szt produktu A po 15 zł i 3 szt produktu B po 20 zł.
Zrealizowana produkcja zestawu stworzy powiązaną z nim partię produktu po cenie 90 zł wynikającą z użytych partii składników co ma wyższy priorytet niż jego cena katalogowa (50 zł) i suma składników (80 zł).