Przydatne w kontaktach z ekspertem

W komunikacji z ekspertami wfirma.pl dodatkowe pytania dotyczące tego samego tematu należy wysyłać jako kontynuację w tym samym wątku. Nowy wątek (nową sprawę) należy utworzyć w przypadku pytania dotyczącego innej kategorii.

Print Screen - Windows

W celu przybliżenia zaistniałego problemu, przydatne w kontaktach z ekspertem, może okazać się załączenie zrzutu ekranu z danej części systemu.

Aby wykonać screen widoku okna należy:

  1. Ustawić widok, który ma zostać zapisany jako zrzut ekranu.

  2. Nacisnąć na klawiaturze klawisz PRINT SCREEN (jak na obrazku).

print screen

  1. Uruchomić program graficzny (np. MS Paint) poprzez menu:

          a) Windows Vista/7 - Start » Wszystkie programy » Akcesoria » Ms Paint.

          b) Windows 8/8.1/10 - Naciśnięcie klawisza logo Windows Przydatne w kontaktach z ekspertem - windows » wpisanieMS Paint”.

  1. Wkleić w programie MS Paint wykonany zrzut ekranu poprzez menu pod prawym przyciskiem myszy "WKLEJ" lub jednoczesne naciśnięcie klawiszy "CTRL + V".

  2. Do programu zostanie wklejony wykonany zrzut ekranu.

  3. Zapisać go poprzez wybór jednej z poniższych opcji:

          a) górny pasek PLIK » ZAPISZ JAKO,

          b) naciśnięcie symbolu dyskietki,

          c) naciśnięcie kombinacji klawiszy "CTRL + S".

  1. W okienku, które się otworzy należy wybrać lokalizację i nazwę nowo utworzonego pliku, w polu "ZAPISZ JAKO TYP" wybrać JPG lub PNG.

  2. Tak zapisany zrzut ekranu (screenshot) w postaci pliku można już dołączyć do wiadomości przesyłanej poprzez formularz ZAPYTAJ EKSPERTA.

Narzędzie do wycinania - Windows (Vista/7/8/8.1/10)

Aby skorzystać z narzędzia wycinania należy:

  1. Uruchomić je poprzez menu:

          a) Windows Vista/7 - Start » Wszystkie programy » Akcesoria » Narzędzie wycinania.

          b) Windows 8/8.1/10 - Naciśnięcie klawisza logo Windows Przydatne w kontaktach z ekspertem - windows » wpisanie “Narzędzie wycinania”.

Przydatne w kontaktach z ekspertem - wycinanie

  1. Wybrać odpowiedni tryb wycinania (strzałka w dół obok napisu na przycisku "NOWY" ).

  2. Zaznaczyć myszką odpowiedni wycinek ekranu.

  3. Zapisać go poprzez wybór jednej z poniższych opcji:

         a) górny pasek PLIK » ZAPISZ JAKO,

         b) naciśnięcie symbolu dyskietki,

         c) naciśnięcie kombinacji klawiszy "CTRL + S".

  1. W okienku, które się otworzy należy wybrać lokalizację i nazwę nowo utworzonego pliku, w polu "ZAPISZ JAKO TYP" wybrać JPG lub PNG.

  2. Tak zapisany zrzut ekranu (screenshot) w postaci pliku można już dołączyć do wiadomości przesyłanej poprzez formularz ZAPYTAJ EKSPERTA.

Jak wykonać zrzut ekranu okna - Mac

Na komputerze Mac można wykonać zrzut całego ekranu lub wybranej jego części:

  1. Zrzut całego ekranu - kombinacja klawiszy SHIFT+Command+3. Zrzut ekranu zostanie zapisany na pulpicie (biurku).
  2. Zrzut ekranu wybranego fragmentu - kombinacja klawiszy SHIFT+Command+4. Kursor przyjmie kształt "krzyżyka". Należy zaznaczyć odpowiedni obszar.

Wsparcie techniczne ekspertów dla użytkowników posiadających aktywny pakiet

Użytkownicy systemu posiadający aktywny pakiet mogą zadawać pytania z dwóch miejsc w systemie:

  • z poziomu prawego menu, czyli listy najczęściej wybieranych akcji, która dostępna jest w każdej zakładce;
  • z poziomu ikony użytkownika systemu.

Funkcja Zapytaj Eksperta z poziomu prawego menu

Konwersację z ekspertem można rozpocząć korzystając ze skrótu POMOC znajdującego się pod ikoną niebieskiego znaku zapytania po prawej stronie okna po zalogowaniu do systemu. Po kliknięciu w ikonę użytkownik ma możliwość:

  • przejścia do artykułów instruktażowych pomocy, które dotyczą poruszania się po systemie, 
  • weryfikacji swojego pytania na forum użytkowników,
  • zadania pytania ekspertowi.

Przydatne w kontaktach z ekspertem - znak zapytania

Funkcja Zapytaj Eksperta z poziomu avatara 

Aby zadać pytanie można także kliknąć w ikonę użytkownika, znajdującą się w prawym górnym rogu. Następnie należy wybrać opcję WIADOMOŚCI dzięki czemu pojawi się dodatkowe okno z opcją UTWÓRZ SPRAWĘ. W oknie tym użytkownik może również przeglądać historię swojej korespondencji z ekspertami, dzięki czemu w każdej chwili ma możliwość powrotu do otrzymanych odpowiedzi w razie wystąpienia podobnego problemu.

Przydatne w kontaktach z ekspertem - wiadomości

Historia korespondencji

Historię zadawanych pytań można znaleźć także w zakładce START » WIADOMOŚCI, w której możliwe jest również zadawanie nowych pytań poprzez kliknięcie w opcję UTWÓRZ SPRAWĘ

Przydatne w kontaktach z ekspertem - historia pytań

Nieaktywny pakiet a wsparcie techniczne ekspertów

Użytkownicy mają możliwość zadawania pytań dotyczących funkcjonowania systemu również po wygaśnięciu ważności pakietu. W takiej sytuacji po zalogowaniu do systemu należy przejść do zakładki: START » WIADOMOŚCI » UTWÓRZ SPRAWĘ. Wówczas pojawi się okno, w którym użytkownik ma możliwość zadawania pytań ekspertom.

Przydatne w kontaktach z ekspertem - nieaktywny pakiet