W komunikacji z ekspertami wfirma.pl dodatkowe pytania dotyczące tego samego tematu należy wysyłać jako kontynuację w tym samym wątku. Nowy wątek (nową sprawę) należy utworzyć w przypadku pytania dotyczącego innej kategorii.
Print Screen / Zrzut ekranu - Windows
W celu przybliżenia zaistniałego problemu przydatne w kontaktach z ekspertem może okazać się załączenie zrzutu ekranu z danej części systemu.
Aby wykonać zrzut ekranu widoku okna należy:
Ustawić widok, który ma zostać zapisany, jako zrzut ekranu.
Nacisnąć na klawiaturze klawisz PRINT SCREEN (jak na obrazku).
Uruchomić program graficzny (np. MS Paint) poprzez menu:
a) Windows Vista / 7 - Start » Wszystkie programy » Akcesoria » Ms Paint.
b) Windows 8 / 8.1 / 10 / 11 - Naciśnięcie klawisza logo Windows » wpisanie “MS Paint”.
Wkleić w programie MS Paint wykonany zrzut ekranu poprzez menu pod prawym przyciskiem myszy » "WKLEJ" lub jednoczesne naciśnięcie klawiszy "CTRL + V".
Do programu zostanie wklejony wykonany zrzut ekranu.
Zapisać go poprzez wybór jednej z poniższych opcji:
a) górny pasek PLIK » ZAPISZ JAKO,
b) naciśnięcie symbolu dyskietki,
c) naciśnięcie kombinacji klawiszy "CTRL + S".
W okienku, które się otworzy należy wybrać lokalizację i nazwę nowo utworzonego pliku, w polu "ZAPISZ JAKO TYP" wybrać JPG lub PNG.
Tak zapisany zrzut ekranu (screenshot) w postaci pliku można już dołączyć do wiadomości przesyłanej poprzez formularz ZAPYTAJ EKSPERTA.
Narzędzie do wycinania - Windows (Vista / 7 / 8 / 8.1 / 10)
Aby skorzystać z narzędzia wycinania należy:
Uruchomić je poprzez menu:
a) Windows Vista / 7 - Start » Wszystkie programy » Akcesoria » Narzędzie wycinania.
b) Windows 8 / 8.1 / 10 - Naciśnięcie klawisza logo Windows » wpisanie “Narzędzie wycinania”.
Wybrać odpowiedni tryb wycinania (strzałka w dół obok napisu na przycisku "NOWY" ).
Zaznaczyć myszką odpowiedni wycinek ekranu.
Zapisać go poprzez wybór jednej z poniższych opcji:
a) górny pasek PLIK » ZAPISZ JAKO,
b) naciśnięcie symbolu dyskietki,
c) naciśnięcie kombinacji klawiszy "CTRL + S".
W okienku, które się otworzy należy wybrać lokalizację i nazwę nowo utworzonego pliku, w polu "ZAPISZ JAKO TYP" wybrać JPG lub PNG.
Tak zapisany zrzut ekranu (screenshot) w postaci pliku można już dołączyć do wiadomości przesyłanej poprzez formularz ZAPYTAJ EKSPERTA.
Jak wykonać zrzut ekranu okna - Mac
Na komputerze Mac można wykonać zrzut całego ekranu lub wybranej jego części:
- Zrzut całego ekranu - kombinacja klawiszy SHIFT+Command+3. Zrzut ekranu zostanie zapisany na pulpicie (biurku).
- Zrzut ekranu wybranego fragmentu - kombinacja klawiszy SHIFT+Command+4. Kursor przyjmie kształt "krzyżyka". Należy zaznaczyć odpowiedni obszar.
Wsparcie techniczne ekspertów dla użytkowników posiadających aktywny pakiet
Użytkownicy systemu posiadający aktywny pakiet mogą zadawać pytania z dwóch miejsc w systemie:
- z poziomu prawego menu, czyli listy najczęściej wybieranych akcji, która dostępna jest w każdej zakładce;
- z poziomu ikony użytkownika systemu.
Funkcja Zapytaj Eksperta z poziomu prawego menu
Konwersację z ekspertem można rozpocząć korzystając z opcji POMOC znajdującego się pod ikoną niebieskiego znaku zapytania w prawym górnym rogu strony okna po zalogowaniu do systemu. Po kliknięciu w ikonę użytkownik ma możliwość:
przejścia do artykułów instruktażowych pomocy, które dotyczą poruszania się po systemie,
zadania pytania ekspertowi,
uzyskanie pomocy asystenta księgowego i kadrowego w przypadku posiadania pakietu z Asystentem.
Funkcja Zapytaj Eksperta z poziomu awatara
Aby zadać pytanie można także kliknąć w ikonę użytkownika, znajdującą się w prawym górnym rogu. Następnie należy wybrać opcję WIADOMOŚCI dzięki czemu pojawi się dodatkowe okno z opcją UTWÓRZ SPRAWĘ. W oknie tym użytkownik może również przeglądać historię swojej korespondencji z ekspertami, dzięki czemu w każdej chwili ma możliwość powrotu do otrzymanych odpowiedzi w razie wystąpienia podobnego problemu.
Historia korespondencji
Historię zadawanych pytań można znaleźć także w zakładce START » WIADOMOŚCI, w której możliwe jest również zadawanie nowych pytań poprzez kliknięcie w opcję UTWÓRZ SPRAWĘ.
Nieaktywny pakiet a wsparcie techniczne ekspertów
Użytkownicy mają możliwość zadawania pytań dotyczących funkcjonowania systemu również po wygaśnięciu ważności pakietu. W takiej sytuacji po zalogowaniu do systemu należy przejść do zakładki: START » WIADOMOŚCI » UTWÓRZ SPRAWĘ. Wówczas pojawi się okno, w którym użytkownik ma możliwość odnalezienia odpowiedzi na swoje pytanie, lub zadawania pytań ekspertom.
Tworzenie sprawy
Po kliknięciu przycisku UTWÓRZ SPRAWĘ i przejściu do zakładki KSIĘGOWE istnieje możliwość wyszukania odpowiedzi na poszukiwane zagadnienie. Pomocna w jej odnalezieniu jest możliwość skorzystania z list rozwijanych w polach WYBIERZ KATEGORIĘ oraz WYBIERZ TEMAT. Dzięki zastosowaniu tych filtrów, wyświetlone zostaną odnośniki najbardziej zbliżone do szukanego zagadnienia. Po kliknięciu w odnośnik, użytkownik zostanie przeniesiony do artykułu pomocy, w którym zawarte są szczegółowe informacje w danym zakresie.
W przypadku, gdy użytkownik nie odnajdzie odpowiedzi, należy na dole okna, w sekcji “Czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie?” kliknąć opcję NIE, aby móc zadać pytanie Ekspertowi.