Pracownik złożył wniosek o udzielenie mu urlopu ojcowskiego? Jak dodać urlop ojcowski pracownika? Czy zasiłek macierzyński wypłaca pracodawca czy ZUS?
Pracownik może otrzymać zasiłek macierzyński, w tym przypadku ojcowski, i skorzystać z urlopu ojcowskiego w wymiarze 14 dni (kalendarzowych), który przysługuje w ciągu 24 miesięcy od urodzenia się dziecka. Urlop może być wykorzystany jednorazowo lub nie więcej niż w 2 częściach, z których żadna nie może być krótsza niż tydzień.
Urlop ojcowski jest płatny z funduszu ZUS.
Urlop ojcowski możliwy jest do dodania z poziomu zakładki KADRY » PRACOWNICY »kliknięcie w danego pracownika » CZAS PRACY. Wprowadzenie nieobecności pracownika może odbyć się jedną z trzech ścieżek:
ECP » Akcje » Nieobecność
- GRAFIK » kliknięcie prawym przyciskiem myszy na grafik » Dodaj nieobecności
NIEOBECNOŚCI » Dodaj
W nowo wygenerowanym oknie należy uzupełnić:
- okres: 2 tygodnie kalendarzowe bądź 7 dni kalendarzowych,
- rodzaj: urlop ojcowski,
- rodzaj świadczenia i przerwy: 327 - zasiłek macierzyński z ubezpieczenia chorobowego za okres ustalony jako okres urlopu ojcowskiego.
Podstawa zasiłku w systemie jest automatycznie obliczana na podstawie wprowadzonych list płac. Wyliczenie podstawy zasiłku można sprawdzić klikając na ikonę kalkulatora. Co ważne podstawę tę można dowolne zmienić,
Nieobecność zostanie dodana do systemu po kliknięciu opcji ZAPISZ.