W systemie wFirma dla biur rachunkowych udostępniona została możliwość generowania upoważnienia ZUS PEL na pracowników biura rachunkowego. ZUS PEL może generować wyłącznie użytkownik z uprawnieniami szefa biura rachunkowego, bądź opiekuna firmy. Poniżej opisana została instrukcja, jak wygenerować ZUS PEL dla pracownika biura w systemie!
Jak uzupełnić dane do ZUS PEL pełnomocnika?
Szef biura rachunkowego określa dane niezbędne dla wygenerowania przez system prawidłowego ZUS PEL. W celu uzupełnienia danych do ZUS PEL należy na koncie biura rachunkowego () przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, zaznaczyć na liście szefa Biura lub Opiekuna i skorzystać z opcji MODYFIKUJ » MODYFIKUJ. Wówczas pojawi się okno, gdzie ważne jest uzupełnienie pól IMIĘ i NAZWISKO.
W kolejnym kroku należy przejść do podzakładki ZUS PEL, gdzie konieczne jest uzupełnienie:
IDENTYFIKATOR - należy wybrać z listy DOWÓD OSOBISTY lub PESEL i numer wprowadzamy w polu obok,
- DATA URODZENIA - wypełnia się automatycznie w momencie podania PESEL-u,
ADRES ZAMIESZKANIA - należy uzupełnić wszystkie pola.
Gdy dane zostaną uzupełnione należy kliknąć ZAPISZ - wówczas dane w ten sposób uzupełnione zaciągną się do generowanego ZUS PEL.
ZUS PEL - generowanie w systemie wFirma
W celu wygenerowania ZUS PEL użytkownik powinien przejść z poziomu firmy klienta do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY » UŻYTKOWNICY, gdzie zaznaczamy Szefa biura lub Opiekuna na liście i korzystamy z opcji znajdującej się w prawym górnym rogu - UPL-1/PEL gdzie po najechaniu kursorem myszy korzystamy z opcji PODGLĄD ZUS PEL.
Wówczas pojawi się kolejne okno zawierające podgląd uzupełnionego ZUS PEL
Z tego poziomu możliwe jest:
1. Pobranie upoważnienia w formacie XML (za pomocą opcji POBIERZ XML), co umożliwi jego zaimportowanie po stronie PUE ZUS, o czym więcej w artykule pomocy: Import ZUS PEL w PUE ZUS klienta biura rachunkowego
2. Zapisanie wygenerowanego ZUS PEL w CRM (za pomocą opcji ZAPISZ W CRM), dzięki czemu w firmie klienta, dla którego generowany jest ZUS PEL pojawi się on w zakładce CRM » DOKUMENTY w formacie PDF.
3. Wydrukowanie generowanego ZUS PEL (za pomocą opcji DRUKUJ) wówczas pobierze się on w formie PDF na dysk urządzenia.
4. Wysłanie generowanego ZUS PEL bezpośrednio do klienta (za pomocą opcji WYŚLIJ), gdzie pojawi się dodatkowe okno, w którym można zdefiniować szczegóły wiadomości. Domyślnie podstawi się systemowy szablon wiadomości. Adres e-mail zaciągnie się automatycznie w sytuacji, gdy dodany jest do konta użytkownik z uprawnieniami PRZEDSIĘBIORCA.
Wysyłanie ZUS PEL do klienta w formacie PDF / XML
Aby wysłać ZUS PEL do klienta w formacie PDF / XML wystarczy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY » UŻYTKOWNICY, gdzie należy zaznaczyć na liście Szefa biura lub Opiekuna i skorzystać z opcji UPL-1/PEL » WYŚLIJ ZUS PEL.
Wówczas pojawi się dodatkowe okno, w którym można zdefiniować szczegóły wiadomości. Domyślnie podstawi się systemowy szablon. Adres e-mail zaciągnie się automatycznie w sytuacji, gdy dodany jest do konta użytkownik z uprawnieniami PRZEDSIĘBIORCA.
Domyślnie zaznaczona zostanie również opcja załącz plik XML (do wgrania na PUE) - spowoduje ona dołączenie do maila upoważnienia w formacie XML, które możliwe będzie do zaimportowania po stronie PUE ZUS.
Funkcja ta pozwoli na bezpośrednie przesłanie upoważnienia do ZUS elektronicznie i wyeliminuje potrzebę wizyty w placówce ZUS w celu złożenia upoważnienia w wersji papierowej. Możliwość wysyłania ZUS PEL bezpośrednio do klienta biura rachunkowego znacznie usprawni proces komunikacji z klientem w zakresie rozliczeń z ZUS.