Wygląd kokpitu biura rachunkowego, który jest widoczny po zalogowaniu do systemu wFirma dla Biur Rachunkowych, można dopasowywać poprzez definiowanie układu kolumn. Dzięki temu użytkownik będzie miał indywidualnie dopasowany do siebie widok.
Definiowanie układu kolumn
W celu dostosowania ustawień tabeli do własnych potrzeb, należy najechać kursorem myszki na ikonę USTAWIEŃ (koło zębate) znajduje się w prawym górnym rogu tabeli, a następnie wybrać opcję USTAWIENIA KOLUMN. Dzięki niej użytkownik może dopasować układ kolumn w tabeli według indywidualnych zapotrzebowań i preferencji.
Po kliknięciu w ikonę USTAWIENIA TABELI pojawią się dwie kolumny. Tabela AKTYWNE KOLUMNY definiuje widoczność tabeli w kokpicie. Tabela DOSTĘPNE KOLUMNY zawiera dane możliwe do umieszczenia w tabeli kokpitu.
W tym miejscu można zmieniać układ kolumn w tabeli poprzez przenoszenie pozycji zarówno w poziomie (określając szerokość danej kolumny wprowadzając wartość liczbową lub wyrażenie "auto"), jak i w pionie - zmieniając kolejność ich wyświetlania w tabeli. Po ustawieniu danych według indywidualnych preferencji, wybór należy zatwierdzić przyciskiem ZAPISZ.
Zapisane przez użytkownika schematy są dostępne w Schemacie kolumn. Każdemu nowemu schematowi zostanie przyporządkowana odpowiednia cyfra. Po zapisaniu odpowiadających mu ustawień interfejsu może w każdej chwili dopasowywać do swoich potrzeb wybrane schematy kokpitu.
Zdefiniowany układ kolumn podpowiadać się będzie przy drukowaniu widocznej części tabeli, o czym więcej w artykule: Drukowanie tabeli oraz eksport do Excela.