Przez pewien czas program Płatnik ZUS był jedynym programem, przez który można było przekazywać deklaracje do ZUS. Jego nieprzystępny wygląd oraz ciągle pojawiające się problemy przy weryfikacjach czy wysyłce już nie muszą spędzać snu z powiek. System wFirma dla biur rachunkowych jest narzędziem, w którym nie tylko w prosty sposób sporządzisz odpowiednie deklaracje ZUS, ale i przekażesz je bezpośrednio do ZUS za wszystkich klientów jednocześnie! Dzięki czemu oszczędzisz czas i usprawnisz proces wysyłki deklaracji w biurze. Sprawdź, jak działa nowoczesny jak działa system do wysyłki deklaracji ZUS!
Wysyłka deklaracji rozliczeniowej ZUS w formie elektronicznej
W celu wysłania przez biuro rachunkowe deklaracji do ZUS w formie elektronicznej na koncie klienta należy przejść do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE i zaznaczyć uprzednio wygenerowaną deklarację. Następnie z menu należy wybierać opcję WYŚLIJ DO ZUS » WYŚLIJ DO ZUS.
W nowo otwartym oknie użytkownik musi przejść do zakładki Własny podpis.
Zakończeniem prawidłowego procesu podpisywania deklaracji jest wybranie opcji WYŚLIJ DO URZĘDU, co umożliwi zlecenie wysyłki deklaracji do ZUS.
Przy wysłanej do ZUS deklaracji pojawi się ikona szarej koperty, która oznacza, że dokument został wysłany do serwera ZUS.
Po kliknięciu na kopertę będzie znany status wysyłki deklaracji do ZUS (jeśli koperta będzie zielona oznacza to, że deklaracja została przetworzona poprawnie, koperta w kolorze czerwonym będzie oznaczała, że deklaracja nie została poprawnie przyjęta do ZUS).
Wysyłka deklaracji zgłoszeniowej ZUS w formie elektronicznej
Wysłanie deklaracji zgłoszeniowej do ZUS w formie elektronicznej na koncie klienta możliwe jest po wcześniejszym wygenerowaniu deklaracji i przejściu do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ZGŁOSZENIOWE.
Z tego poziomu należy zaznaczyć pole przy wybranej deklaracji i z menu wybrać opcję WYŚLIJ DO ZUS » WYŚLIJ DO ZUS, a w przypadku wysyłania kilku deklaracji (np. ZUA i ZWUA) można wysłać je w zestawie (WYŚLIJ W ZESTAWIE), o czym więcej można przeczytać tu: Wysyłka zestawu deklaracji zgłoszeniowych ZUA, ZZA i ZWUA do ZUS.
Masowa wysyłka deklaracji przez biuro rachunkowe
W systemie wFirma dla biur rachunkowych możliwa jest również masowa wysyłka deklaracji przez biuro za pomocą podpisu kwalifikowanego.
Aby tego dokonać, należy na koncie biura przejść do zakładki START » DEKLARACJE KLIENTÓW » ZUS. W nowo otwartym oknie należy zaznaczyć wybrane deklaracje i w górnym menu wybrać opcję WYŚLIJ DO ZUS » WYŚLIJ DO ZUS i po otwarciu się okna należy w zakładce WŁASNY PODPIS nacisnąć na przycisk PODPISZ DEKLARACJE.
Deklaracje zostaną wysłane do ZUS, a informacja czy zostały poprawnie przyjęte będzie widoczna już na liście wszystkich klientów.