Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Komunikaty o błędach w deklaracji ZUS DRA

  • zus dra
  • 5/5 (2)

Wielkość tekstu:

System wFirma.pl jako jeden z nielicznych na rynku systemów chmurowych od wielu lat jest zintegrowany z ZUS. Dzięki temu możliwa jest wysyłka deklaracji bezpośrednio z systemu wFirma do ZUS, bez konieczności korzystania z dodatkowych programów takich jak Płatnik ZUS czy PUE ZUS/eZUS.

System wFirma przechodzi badania poprawności integracji z ZUS i na tej podstawie otrzymujemy akredytacje dotyczącą integracji.

Można to sprawdzić na stronie ZUS: https://bip.zus.pl/inne/wymagania-dla-oprogramowania-interfejsowego/dokumenty-ubezpieczeniowe

ZUS wprowadził zaostrzone walidacje podczas wysyłki deklaracji, przez co na koncie mogą pojawić się informacje o nieprzyjęciu deklaracji. Odrzucane są deklaracje, w których dane nie pokrywają się z danymi, które znajdują się w bazie ZUS, na podstawie wcześniej przekazywanych deklaracji.

Należy podkreślić, że nie są to błędy, spowodowane nieprawidłowym działaniem systemu wFirma.pl, a jest to efekt weryfikacji (porównania) danych, które znajdują się w bazie ZUS. Dane na deklaracjach wysyłanych z systemu muszą być spójne z tymi, które posiada ZUS na swoich serwerach.

System wFirma ani żaden inny system na rynku, nie ma dostępu do bazy danych płatnika na etapie weryfikacji deklaracji, dlatego informacja o błędach pojawia się już po samej wysyłce deklaracji do ZUS.

W jakim celu zostały wprowadzone dodatkowe walidacje?

Nowe sposoby weryfikacji deklaracji przez ZUS dokumentów rozliczeniowych i zgłoszeniowych pozwalają już na etapie wysyłki na sprawdzenie, czy dana deklaracja zawiera błędy, czy też nie. Umożliwia to pełną weryfikację  dokumentów, skraca się też czas, w którym udostępniamy Państwu informacje o wyniku przetworzenia w naszym systemie złożonych dokumentów. Ponadto zminimalizuje to sytuacje, w których ZUS po określonym czasie wysyła pismo z informacją o błędach i konieczności dokonywania korekty.

Najczęściej występujące występujące podczas wysyłki DRA 

Jak zostało wspomniane wyżej, system wFirma.pl nie ma dostępu do bazy Płatnik. Komunikaty o błędach pojawiają się dopiero po ich wysłaniu do ZUS. Poniżej przedstawiamy najczęściej występujące błędy oraz prawdopodobne przyczyny ich występowania. Zawsze po poprawie danych wystarczy zmodyfikować wysłaną deklarację i ponownie wysłać ją do ZUS.

Dokument ma niepotwierdzone dane ubezpieczonego w ZUS

Taki komunikat oznacza, że dane identyfikacyjne osoby ubezpieczonej (przedsiębiorcy lub pracownika) różnią się od tych, które widnieją w bazie ZUS. Przyczyn może być kilka:

  • dane wprowadzone w systemie wfirma nie są identyczne jak te podane w CEIDG-1 (dotyczy danych przedsiębiorcy) - warto sprawdzić nawet takie kwestie jak kropki, myślniki, spacje, wielkość liter w nazwie firmy). Częstym błędem jest to, że w systemie wfirma nie został podany nr dowodu osobistego, a w CEIDG-1 tak. W tym przypadku należy uzupełnić ten numer w ustawieniach systemu: USTAWIENIA » DANE PODSTAWOWE » FORMA DZIAŁALNOŚCI I WŁAŚCICIELE(w przypadku wspólników będzie to możliwe poprzez zaznaczenie wspólnika i wybór opcji MODYFIKUJ;

  • dane pracownika nie zostały przetworzone w ZUS - jeśli pracownik został zgłoszony do ZUS, a dane nie zostały jeszcze przetworzone w bazie ZUS, to wysyłki DRA należy dokonać dopiero po przyjęciu zgłoszenia;

  • pracownik zmienił np. nazwisko a dane te nie zostały zaktualizowane w systemie wFirma.

W sytuacji, kiedy Użytkownik nie może ustalić gdzie tkwi błąd, warto wyeksportować deklarację ZUS DRA  do programu Płatnik, gdzie wskazana będzie dokładna osoba, której dane należy zaktualizować lub pobrać aktualizację danych z systemu ZUS.

Przy komunikacie błędu widniejącym w systemie powinien pojawić się podświetlony zapis (rodzaj raportu z numerem, np. RCA587456945), po kliknieciu na który Użytkownik zostanie odesłany do raportu, w którym występuje błąd.

Błędnie wypełnione podstawy lub kod tytułu ubezpieczenia

Komunikat wskazuje, że w systemie zostały błędnie wprowadzone dane na temat ubezpieczeń do jakich został zgłoszony przedsiębiorca lub pracownik/zleceniobiorca. Najczęściej błąd pojawia się gdy na deklaracji DRA wykazano podstawę i składkę na ubezpieczenie chorobowe, natomiast ZUS posiada informacje, że dana osoba nie jest głoszona do tego ubezpieczenia. Na PUE można zweryfikować na te dane na profilu UBEZPIECZONY » UBEZPIECZENIA I PŁATNICY zaznaczenie obowiązującego kodu SZCZEGÓŁY otworzy się okno Dane ubezpieczenia, gdzie są informacje na temat ubezpieczeń do jakich jest się zgłoszonym.

W zakładce USTAWIENIA » PODATKI » ZUS » OGÓLNE wprowadza się dane dotyczące ubezpieczeń. Jeśli dana osoba nie jest zgłoszona do dobrowolnego ubezpieczenie chorobowego należy wprowadzić tu taka informacje. Zmiany zapisać i zmodyfikować deklaracje. 

Taka sama informacja może pojawić się przy raporcie za pracownika - wówczas należy zweryfikować czy na RCA kod tytułu ubezpieczenia oraz składki pokrywają się w zgłoszeniu jakie wysłano za te osobę do ZUS. Kod tytułu ubezpieczenia można poprawić bezpośrednio w umowie KADRY » UMOWY  » ZAZNACZENIE UMOWY »  MODYFIKUJ » ZUS oraz w szczegółach pracownika KADRY » PRACOWNICY » ZAZNACZENIE PRACOWNIKA » MODYFIKUJ » ZUS I US » zmiana uprawnień do emerytury i renty » ZAPISZ.

Podany Identyfikator nie jest zgodny ze wskazanym Typem identyfikatora

Błąd ten wskazuje na błędnie wprowadzony PESEL lub podanie identyfikatora innego niż w zgłoszeniu ZUA ZZA za pracownika/ inną osobę ubezpieczoną wykazaną w deklaracji ZUS DRA. W takiej sytuacji należy zweryfikować poprawność wprowadzonych danych. 

Dokument o podanym lub wyższym identyfikatorze został już przekazany do ZUS

Oznacza to, że deklaracja o wskazanym identyfikatorze lub wyższym została już przekazana do ZUS stąd nie ma możliwości, aby przekazać jej po raz kolejny. Informacje na ten temat warto zweryfikować na PUE lub w Płatniku, gdzie są widoczne wszystkie deklaracje.

Brak kompletu rozliczeniowego z ZUS za podany okres

Komunikat ten sugeruje, że Użytkownik wysyła korekty deklaracji, a nie przesłał deklaracji wcześniejszej. Przykładowo jeżeli w systemie dodano korekty kilka deklaracji np. 01, 02, 03, a nie wysłano ich, to należy usunąć deklaracje z wyższym nr poprzez zaznaczenie korekty i wybór opcji MODYFIKUJ » USUŃ. Do ZUS należy wysłać deklarację 01 - najlepiej przed wysyłką ją jeszcze zmodyfikować, aby zawierała wszystkie zmiany jakie zostały wprowadzone w systemie. Dopiero po jej przyjęciu i zatwierdzeniu przez ZUS wysyła się korekty. Korekty zostaną odrzucone przez ZUS (czerwona koperta) jeżeli ZUS nie ma deklaracji pierwotnej.

Dla ubezpieczonego brak zgłoszenia z podanym kodem tytułu

Może pojawić się on m.in. w sytuacjach, gdy:

  • za ubezpieczonego sporządzono imienny raport miesięczny z kodem tytułu ubezpieczenia, z którym dana osoba nie została zgłoszona do ubezpieczeń;

  • za ubezpieczonego sporządzono imienny raport miesięczny z innym kodem tytułu ubezpieczenia niż kod, z którym zgłoszono go do ubezpieczeń; np. występuje różnica w kodzie tytułu ubezpieczenia na piątym bądź szóstym znaku; 

  • za ubezpieczonego sporządzono imienny raport miesięczny z kodem tytułu ubezpieczenia, z którym już go wyrejestrowano.

Należy przeanalizować kartoteki ubezpieczonych i zweryfikować, gdzie występują rozbieżności. Jeśli występują one w zgłoszeniach konieczna będzie korekta zgłoszenia. Jeśli natomiast rozbieżność będzie znajdowała się w umowie, a pracownik/zleceniobiorca został zgłoszony z odpowiednim kodem, to będzie to wymagało modyfikacji umowy i wprowadzenia prawidłowego kodu. Po przeliczeniu listy płac lub rachunku należy zmodyfikować deklarację DRA i ponownie ją wysłać do ZUS.

Błędna kwota składki

Komunikat pojawia się najczęściej, gdy w jednym miesiącu występują dwie wypłaty wynagrodzenia, a w umowie/rachunku ustawiono stawkę netto lub koszt całkowity - wówczas w składkach może występować różnica 1 grosza wynikająca z zaokrągleń.

Jeżeli  zleceniobiorca/wykonawca dzieła, który otrzymuje w miesiącu więcej niż jedną wypłatę posiada ustawione wynagrodzenie na rachunku jako netto lub całkowity koszt zatrudnienia, to należy zmodyfikować umowę oraz rachunki/listy płac i upewnić się, że wybrana jest kwota brutto (w umowie i rachunkach) jako kwota wynagrodzenia. Po zmodyfikowaniu wynagrodzeń należy zmodyfikować także deklarację ZUS DRA i przekazać ją do ZUS.

Aby taka sytuacja nie występowała sugerujemy w umowach i rachunkach wybierać kwotę brutto, wówczas podczas generowania kilku rachunków/list płac w danym miesiącu składki i podatek zostaną naliczone prawidłowo.

Stopa procentowa składki wypadkowej  jest niezgodna z danymi w ZUS

Komunikat wskazuje, że w systemie wprowadzono inną stawkę wypadkową niż tą jaką ustalił ZUS. W tej sytuacji w zakładce USTAWIENIA » PODATKI » ZUS » OGÓLNE przy polu STAWKA WYPADKOWA należy ustawić INDYWIDUALNE i wprowadzić stawkę jaka faktycznie obowiązuje w danym okresie i zapisać zmiany. Po zmianie składki wypadkowej w systemie należy przeliczyć również listy płac/rachunki (z datą wypłaty w jakiej obowiązywać nowa stawka). Można to zrobić poprzez KADRY » LISTY PŁAC » ZBIORCZE » zaznaczenie list, na których składka wypadkowa jest wyliczona błędnie i wybór opcji MODYFIKUJ. Po modyfikacji listy płac należy sporządzić korekty DRA lub zmodyfikować deklaracje DRA i wysłać ją ponownie.

Błędny numer dowodu osobistego

Jeśli komunikat błędu dotyczy dowodu osobistego oznacza to, że ZUS ma na koncie płatnika inne dane niż te występujące na deklaracji  DRA np.:

  • ZUS nie ma tego numeru w swojej bazie,

  • w systemie w numerze dowodu wprowadzono małe litery natomiast w ZUS są zastosowane duże lub po prostu występuje błąd w danych.

W tej sytuacji należy zweryfikować jakie dane dotyczące dowodu osobistego są w ZUS. Zmiany należy wprowadzić w USTAWIENIA » DANE PODSTAWOWE » RODZAJ FIRMY I WŁAŚCICIELE, a następnie zmodyfikować deklaracje i ponownie ją wysłać.

Dokument ma niepotwierdzone dane płatnika w ZUS

Taki komunikat wskazuje, że najprawdopodobniej nie zgłoszono firmy jako płatnika składek. Służy do tego dokument ZUS ZPA lub ZFA w zależności od formy prawnej firmy.

W systemie jest możliwe jego przygotowanie i wysłanie, o czym więcej w artykule pomocy: Deklaracje zgłoszeniowe ZUS

Brak zgłoszenia, dla którego możliwe jest rozliczenie ubezpieczonego po ustaniu zatrudnienia RPA

Komunikat Brak zgłoszenia, dla którego możliwe jest rozliczenie ubezpieczonego po ustaniu zatrudnienia wskazuje, że wygenerowano RPA z kodem 3000. Kod ten pojawia się w systemie automatycznie gdy wypłacono wynagrodzenie po zakończeniu umowy.

W tej sytuacji nalezy zweryfikować u jakiej osoby pojawia się kod 3000 START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE kliknięcie na deklaracje. Następnie zweryfikować umowy danej osoby (szczególnie daty zakończenia) oraz czy zostało wysłane wyrejestrowanie ZUS ZWUA dla tej osoby (szczególnie daty wyrejestrowania).

Gdy wprowadzono błędną datę zakończenia umowy wówczas należy zmodyfikować umowę, a następnie zmodyfikować deklaracje. Gdy wypełniono błędnie wyrejestrowanie wówczas należy sporządzić jego korektę i dopiero po jej przyjęciu wysłać deklaracje.

Komunikat przy przyjętej deklaracji - przesyłka przyjęta do kontroli

W przypadku wysyłania korekt w większości przypadku pojawi się komunikat, że deklaracja została skierowana do kontroli. Oznacza on że deklaracja ta została przyjęta przez ZUS ale będzie weryfikowana przez pracowników ZUS-u ponieważ dane w niej zawarte są inne niż w deklaracji pierwotnej.

Nie prowadziłeś cały poprzedni rok pozarolniczej działalności gospodarczej

W przypadku komunikatu błędu: "Z danych w ZUS wynika, że nie prowadziłeś cały poprzedni rok pozarolniczej działalności gospodarczej" należy zweryfikować, czy podczas generowania deklaracji DRA za styczeń w przypadku ryczałtowców oznaczono prawidłową metodę rozliczenia składki zdrowotnej. Jeśli bowiem działalność nie była proadzona cały poprzedni rok wówczas podczas generowania deklaracji DRA należy wybrać metodę standardową - przy której wysokość składki zdrowotnej zależy od przychodów osiągniętych w bieżącym roku. Nieprawidłowe będzie wybranie metody uproszczonej. Mogą z niej skorzystać tylko ci przedsiębiorcy, którzy prowadzili działalność cały poprzedni rok (od 1 stycznia do  31 grudnia).

Komunikaty związane z Małym ZUSem Plus

Błędny identyfikator dokumentu ZUSDR2/ZUSRC2

Komunikat najczęściej pojawia się przy wysyłce deklaracji z raportem DRA/RCA cz. II, w sytuacji gdy DRA/RCA cz. II została już przekazana do ZUS czy to w formie papierowej, czy to przez PUE. Jeśli konieczne jest wysłanie samego DRA (bez DRA/RCA cz. II) , to znaleźć również zrobić poprzez ZUS PUE, a w wFirma wygenerować tę deklarację za styczeń w komplecie DRA i DRA cz. 2, ale jej nie wysyłać z systemu. 

Błędnie wyliczona podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe ZUSDR2/ZUSRC2

w przypadku komunikatu o treści ''Błędnie wyliczona podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe'' należy zweryfikować ilość dni prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę w poprzednim roku kalendarzowym. Jeśli w trakcie roku przedsiębiorca miał zawieszoną działalność to powinien on pomniejszyć ilość dni prowadzenia działalności o dni zawieszenia. Liczba dni prowadzenia działalności wyznaczona przez ZUS znajduje się w kartotece płatnika na PUE w zakładce „Dane do wyliczeń i weryfikacji”.

Po ustaleniu prawidłowej ilości dni należy poprawić ilość dni w zakładce USTAWIENIA » PODATKI » ZUS » PODSTAWA MAŁEGO ZUS PLUS, gdzie należy zaznaczyć daną podstawę a następnie kliknąć MODYFIKUJ. Następnie zmodyfikować deklaracje i wysłać ją ponownie.

W danych z ZUS brak dokumentów rozliczeniowych ZUS DRA cz. II, ZUS RCA cz. II 

Komunikat taki pojawia się, gdy osoba, która chce korzystać z małego ZUS plus nie wysłała raportu zawierającego informacje dotyczące dochodu, przychodu oraz formy opodatkowania za poprzedni rok DRA cz. II lub RCA cz. II. 

W tej sytuacji zaleca się sprawdzenie, czy wybrano odpowiedni miesiąc rozpoczęcia korzystania z ulgi. W zakładce USTAWIENIA » PODATKI » ZUS » PODSTAWA MAŁEGO ZUS  należy zaznaczyć podstawę na dany rok i wybrać MODYFIKUJ. W nowym oknie w polu Miesiąc uzyskania prawa do opłacania składek od dochodu, wybrać miesiąc, w którym ma być wygenerowane DRA cz II. Jeśli DRA cz. II ma być dodane do DRA no. za sierpień wówczas w tym polu wybrać należy sierpień. Zmiany należy zapisać i zmodyfikować deklaracje oraz wysłać ją ponownie do ZUS.

Komunikaty związane z rocznym rozliczeniem składki zdrowotnej

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej dokonywane jest w DRA za kwiecień, w przypadku tej deklaracji pojawiają się komunikatu, które wskazują na błędy w rocznym rozliczeniu.

Suma miesięcznych należnych składek

Błąd ten informuje, że parametr w deklaracji DRA/ raporcie RCA Suma należnych składek zdrowotnych wynikających ze złożonych DRA za dany rok nie jest zgodny z danymi na temat wysokości składek zdrowotnych, jakie ma ZUS. 

Różnice w składkach zdrowotnych mogą wystąpić gdy:

  • w generatorze rocznej składki zdrowotnej wprowadzono samodzielnie Sumę składek zdrowotnych,

  • w systemie wygenerowano deklaracje lub korekty, ale nie przekazano ich do ZUS (nie wysłano ich do ZUS),

  • w związku z niewysłaniem deklaracji w terminie ZUS sporządził samoczynnie deklarację za płatnika z wykazaniem najniższych podstaw składek,

  • w okresie przyjmowanym do rocznego rozliczenia do ZUS przekazano deklaracje DRA z błędną formą opodatkowania.

W tej sytuacji poprawną kwotę sumy składek należy ustalić kontaktując się z ZUS lub samodzielnie przeanalizować deklaracje DRA, jakie posiada ZUS.

Po ustaleniu poprawnej wysokość sumy składek należy zmodyfikować odrzucone DRA. Można to zrobić w START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE » ZAZNACZENIE DEKLARACJI» MODYFIKUJ, wtedy w oknie dotyczącym rocznego rozliczenia składki zdrowotnej po wybraniu formy opodatkowania i wpisaniu liczby miesięcy będzie dostępna zakładka ZAAWANSOWANE DANE ROCZNA. Tam należy odznaczyć AUTOMATYCZNE ROZLICZENIE rozwinąć strzałką parametry i wpisać prawidłową kwotę sumy składek zdrowotnych. Zmiany te zapisać. 

Pomoc na temat zmian w rozliczeniu składki zdrowotnej znaleźć można w artykule: Roczne rozliczenie składki zdrowotnej.

Błędnie wypełniona Roczna podstawa wymiaru składki

Komunikat ''Błędnie wypełniona Roczna podstawa wymiaru składki'' pojawia się w razie wpisania błędnej liczby miesięcy, w oknie dotyczącym rocznego rozliczenia składki zdrowotnej. Najczęściej występuje w przypadku gdy:

  • w okresie przyjmowanym do rocznego rozliczenia do ZUS przekazano deklaracje DRA z błędną formą opodatkowania lub nie przekazano deklaracji,

  • działalność była zawieszona.

W tej sytuacji należy ustalić prawidłową liczbę miesięcy. Przy modyfikowaniu DRA (zaznaczenie deklaracji MODYFIKUJ), W oknie dotyczącym rocznego rozliczenia składki zdrowotnej należy uzupełnić ilość miesięcy podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu. Oznacza to, że w polu tym nie należy uwzględniać pełnych miesięcy zawieszenia lub miesięcy, w ramach których na mocy odrębnych przepisów podatnik był zwolniony z opłacania składki zdrowotnej.

Natomiast ważna informacja dla osób, które są zobowiązane do złożenia zeznania rocznego składki zdrowotne Zgodnie z informacjami z ZUS jeżeli przygotowuje się wyłącznie roczne rozliczenie składki zdrowotnej (bez miesięcznych składek) wówczas nie stosuje się kodu 05 90, powinien być zastosowany kod 05 10. W tej sytuacji w zakładce USTAWIENIA » PODATKI » ZUS » OGÓLNE należy wybrać DUŻY ZUS kod 05 10. Zmiany zapisujemy. Następnie należy zmodyfikować deklaracje DRA i ponownie ją wysłać.

Komunikaty związane z rozliczeniem wakacji od ZUS

Pierwsze rozliczenie wakacji od ZUS możliwe jest w deklaracji ZUS DRA za grudzień 2024. W trakcie jej sporządzania mogą pojawić się komunikaty informujące o błędach w deklaracji. Poniżej opisaliśmy najczęściej występujące.

Podstawa na ubezpieczenie chorobowe jest podana w innej wysokości niż ustalona w odpowiedzi na wniosek o zwolnienie (wakacje składkowe)

Komunikat ten może być spowodowany faktem, iż podczas generowania deklaracji ZUS DRA z uwzględnieniem wakacji od ZUS nie uwzględniono zwolnienia z opłacania dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego, natomiast zwolnienie to przysługuje przedsiębiorcy.

W takiej sytuacji należy zmodyfikować deklarację ZUS DRA poprzez START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE » ZAZNACZENIE DEKLARACJI » MODYFIKUJ oraz w części ZAAWANSOWANE należy wybrać w polu CZY PRZYSŁUGUJE ZWOLNIENIE Z DOBROWOLNEJ SKŁADKI CHOROBOWEJ? opcje TAK.

Podstawa na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest podana w innej wysokości niż ustalona w odpowiedzi na wniosek o zwolnienie (wakacje składkowe)

Komunikat o treści ''Podstawa na ubezpieczenia emerytalne i rentowe jest podana w innej wysokości niż ustalona w odpowiedzi na wniosek o zwolnienie (wakacje składkowe)'' najczęściej występuje w przypadku gdy w miesiącu korzystania z wakacji od ZUS przedsiębiorca wykazał podstawę składek społecznych pomniejszoną o okres choroby.

Jeżeli przedsiębiorca w miesiącu korzystania z wakacji od ZUS przebywał na zwolnieniu lekarskim, to w takiej sytuacji zaleca się nie wprowadzanie danego zasiłku do systemu. W przyadku gdy deklaracja wysyłana jest za samego przedsiębiorcę i jeśli zasiłek ten został już wprowadzony do systemu to należy przejść do zakładki START » ZUS » ZASIŁKI PRZEDSIĘBIORCY i usunąć/zmodyfikować zasiłek przedsiębiorcy, poprzez zaznaczenie zasiłku i wybór opcji MODYFIKUJ » USUŃ. Następnie należy przejść do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE. W zależności od wytycznych z ZUS należy sporządzić korektę lub usunąć deklaracje pierwotną i dodać ją ponownie. Deklarację należy przesłać ZUS. 

Jeśli są inni ubezpieczeni na deklaracji DRA wówczas proces został opisany Zwolnienie chorobowe w miesiącu korzystania z wakacji ZUS

W danym miesiącu należy złożyć DRA zwykłą z dwiema pozycjami RCA z powodu korzystania ze zwolnienia z opłacania składek (wakacje składkowe)

Komunikat informuje o obowiązku uwzględnienia zwolnienia z opłacania składek społecznych za miesiąc skorzystania z wakacji od ZUS. Rozliczenie to jest możliwe przy dodawaniu lub modyfikowaniu deklaracji DRA (jeżeli ZUS DRA została dodana) w START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE » DODAJ DEKLARACJĘ /zaznaczenie deklaracji MODYFIKUJ » po pojawieniu się okna i wyborze miesiąca korzystania ze zwolnienia ze składek w zakładce ZAAWANSOWANE należy zaznaczyć  pole WAKACJE SKŁADKOWE. 

PLIK XML nie spełnia wymagań KEDU

Komunikat PLIK XML nie spełnia wymagań KEDU najczęściej występuję gdy:

  • występują niepełne kody ubezpieczeń np. 2250 i puste pola (nie uzupełniono danych w szczegółach pracownika). W tej sytacji należy przejść do zakładki KADRY » PRACOWNICY »  gdzie proszę zaznaczyć i zmodyfikować pracowników w zakładce ZUS i US i uzupełnić kody widoczne w dwóch ostatnich polach na dole okna. Zmiany zapisać.
  • przy osobach z umowami zlecenia wprowadzono nieobecności, które mogą występować tylko w przypadku umowy o pracę. np. urlop bezpłatny. W tej sytacji należy przejść do zakładki KADRY » GRAFIK gdzie należy usnąć nieobecności dodane przy umowach zlecenia.

Po tych operacjach proszę w zakładce START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE zmodyfikować utworzoną deklarację i zapisać.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów