W systemie wFirma można kompleksowo rozliczać pracowników. Obecnie przy dodawaniu list płac można korzystać z opcji naliczania dodatków i potrąceń. Aby ułatwić pracę naszym użytkownikom rozbudowujemy funkcję dodawania potrącenia z wynagrodzenia w systemie ratalnym.
Jak wprowadzić potrącenia z wynagrodzenia w systemie?
Aby wprowadzić potrącenie, należy przejść do zakładki KADRY » PRACOWNICY » kliknąć na imię i nazwisko pracownika i po otwarciu się okna przejść do zakładki DODATKI i POTRĄCENIA. Następnie po kliknięciu DODAJ, należy wybrać z listy rozwijanej POTRĄCENIE.
W oknie Dodawanie składnika wynagrodzenia należy wypełnić następujące dane:
Nazwa - np. potrącenie z tyt. zajęcia komorniczego syg. akt…, potrącenie z tyt. zaliczki pieniężnej, składka na ubezpieczenie;
Obowiązuje od .. do .. - potrącenie będzie uwzględniane na listach płac generowanych wyłącznie za wybrany okres;
Umowa - trzeba zwrócić uwagę, jeżeli w systemie znajduje się więcej niż jedna umowa danego pracownika, aby wybrać prawidłową umowę;
Definicja listy płac - wskazać tu należy czy potrącenie ma być wykazane na liście płac podstawowej czy na liście dodatkowej;
Wartość netto - należy określić wysokość dodawanego potrącenia;
Rozłóż na raty - opcja dzięki której możliwe będzie wpisanie wartości zajęcia w pełnej kwocie, a w kolejnym kroku określenie liczby rat oraz ich wartości.
Wykazanie potrącenia rozłożonego na raty
Po zaznaczeniu opcji Rozłóż na raty w oknie pojawi się nowa zakładka POTRĄCENIA RATALNE gdzie można określić Liczbę rat oraz zmieniać kwoty poszczególnych rat. Co ważne liczbę potrąceń oraz kwoty można dowolnie modyfikować, dzięki czemu kolejne raty zostaną odpowiednio przeliczone. Ratę w danym miesiącu można pominąć wpisując 0,00 w pozycji jaka nie została jeszcze uwzględniona w liście płac.
Po sporządzeniu listy płac, gdzie potracenie zostanie uwzględnione, w szczegółach tego wpisu pojawi się zapis na jakim dokumencie została zastosowana dana rata.