Umowa zlecenie powinna zostać zawarta, w części dotyczącej wynagrodzenia, z uwzględnieniem przepisów dotyczących minimalnego wynagrodzenia. Aby udokumentować stosowanie się do wysokości minimalnej stawki godzinowej, szczególnie w przypadku gdy kwota na umowie opiewa na konkretną sumę za wykonane zlecenie, ustawodawca nakazał by do umowy zlecenia dołączona była ewidencja czasu pracy zleceniobiorcy.
W systemie podczas wprowadzania umowy zlecenie z zakładki KADRY » UMOWY » DODAJ » UMOWA ZLECENIE należy zaznaczyć okienko Ewidencja czasu pracy.
Zaznaczenie tej opcji spowoduje dołączenie oświadczenia o przepracowanych godzinach do umowy zlecenie jako załącznika, który zostanie wydrukowany razem z umową.
Jeśli podczas dodawania umowy nie oznaczono opcji ewidencja czasu pracy to w dalszym ciągu wydrukowanie jej jest możliwe podczas dodawania rachunku do tej umowy. W tym celu należy przejść do zakładki: KADRY » RACHUNKI » DODAJ RACHUNEK następnie po wybraniu zleceniobiorcy i umowy, dla której chcemy wystawić rachunek pojawi się okno dialogowe i po przejściu do zakładki ZAAWANSOWANE będzie możliwość zaznaczenia opcji ewidencja czasu pracy.
Jeśli opcja ta została oznaczona wówczas podczas drukowania rachunku do tej umowy automatycznie zostanie wygenerowana ewidencja czasu pracy dla tego zleceniobiorcy.
Ewidencja czasu pracy zleceniobiorcy w formie oświadczenia może zostać wygenerowana podczas tworzenia umowy zlecenia lub podczas generowania rachunku do tej umowy.
Wzór ewidencji czasu pracy jest także dostępny w artykule: Ewidencjonowanie czasu pracy na umowie zleceniu