Z początkiem 2017 roku obok podwyższenia minimalnej płacy zasadniczej, została wprowadzona również minimalna stawka godzinowa. Stawka ta obowiązuje wszystkich pracujących, czyli zatrudnionych na umowę o pracę, ale również pracujących na umowach zlecenia oraz świadczących usługi, w tym samozatrudnionych. Aby wyegzekwować przestrzeganie przepisu, ustawodawca nałożył obowiązek ewidencjonowania czasu pracy w celu udokumentowania stosowania się do obowiązującej minimalnej stawki godzinowej. W związku z powyższym, przedstawiamy, jak ewidencja czasu pracy dla samozatrudnionych może być prowadzona w systemie wFirma.pl
Ewidencja czasu pracy dla samozatrudnionych w systemie wFirma.pl
Prowadzenie ewidencji czasu pracy osoby prowadzącej działalność gospodarczą jest możliwe w systemie z zakładki CRM » WYDARZENIA » DODAJ WPIS.
Pojawi się okno, w którym można zapisać m.in. dane kontrahenta, datę wykonywania prac, jak również czas wykonywanej pracy/spotkania.
Eksportowanie danych z wFirma do Excela
Po ukończeniu wykonywanych prac lub na koniec miesiąca można zgromadzone w ten sposób dane wyeksportować w formie tabeli do Excel.
W tabeli będą widoczne: data, kontrahent, osoba oraz czas wykonywania zadania.