Obsługa przeniesień rozrachunków w systemie wFrima daje możliwość rozliczania kwot zobowiązań z dokumentów, za które zapłacił pracownik bądź inny kontrahent czyli kiedy należność za fakturę będzie uregulowana przez inny podmiot niż ten, który widnieje na dokumencie sprzedaży.
Dodawanie innego płatnika do wydatku
Aby dodać płatnika do faktury zakupowej należy podczas wystawienia faktury w polu dodawania kontrahenta wybrać DODAJ INNEGO PŁATNIKA.
Wówczas pojawi się dodatkowe okno z możliwością wprowadzenia:
- pracownika
- kontrahenta
- udziałowca
który faktycznie zapłacił za ten wydatek mimo, że faktura wystawiona została na dane naszej firmy. Po wybraniu podmiotu dzięki ikonce lupki będzie możliwość wyszukania pracownika, kontrahenta lub udziałowca z listy wprowadzonych wcześniej w systemie.
Przeniesienie rozrachunków - pełna księgowość w systemie wFirma dla biur rachunkowych
W pełnej księgowości wybór innego płatnika do wydatku przy korzystaniu z wzorcowego planu kont powoduje użycie schematu księgowego z dodatkową dekretacją pozwalającą na przeniesienie rozrachunków z firmy od której zakupiono towar na rzecz płatnika, który za ten towar faktycznie zapłacił.
Po zapisaniu wydatku, w szczegółach podzakładk dekretacja pokaże przeniesienie rozrachunków z podmiotu jaki widniał na fakturze na wybranego podczas księgowania płatnika.
Aby połączyć zaksięgowaną transakcję z pozycją z wyciągu bankowego, należy przejść do zakładki START » PŁATNOŚCI » BANK, a następnie po zaznaczeniu symbolu dolara, czyli „Paruj transakcje”, w oknie wyboru WYDATKU przejść do podzakładki NIEROZLICZONE/ROZLICZONE BEZ ROZRACHUNKU, gdzie na liście pojawią się dokumenty do połączenia. W kolumnie KONTRAHENT widnieć będą dane kontrahenta oraz płatnika.
W przypadku stosowania ręcznej dekretacji wyciągu bankowego, aby połączyć WYDATEK z dodanym innym płatnikiem, należy przejść do zakładki START » PŁATNOŚCI » BANK » DODAJ » WB - WYPŁYW » WYDATEK, a następnie po kliknięciu w ikonę lupki, po przejściu do podzakładki NIEROZLICZONE/ROZLICZONE BEZ ROZRACHUNKU, na liście pojawią się dokumenty do połączenia. W kolumnie KONTRAHENT widnieć będą dane kontrahenta oraz płatnika.
Po zaznaczeniu wybranego dokumenty, należy wybrać opcję Sparuj