0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Obsługa przeniesień rozrachunków - dodanie innego płatnika do wydatku

Wielkość tekstu:

Obsługa przeniesień rozrachunków w systemie wFrima daje możliwość rozliczania kwot zobowiązań z dokumentów, za które zapłacił pracownik bądź inny kontrahent czyli kiedy należność za fakturę będzie uregulowana przez inny podmiot niż ten, który widnieje na dokumencie sprzedaży.

Dodawanie innego płatnika do wydatku

Aby dodać płatnika do faktury zakupowej należy podczas wystawienia faktury w polu dodawania kontrahenta wybrać DODAJ INNEGO PŁATNIKA.

 

 Wówczas pojawi się dodatkowe okno z możliwością wprowadzenia:

  • pracownika
  • kontrahenta

który faktycznie zapłacił za ten wydatek mimo że faktura wystawiona została na dane naszej firmy. Po wybraniu podmiotu dzięki ikonce lupki będzie możliwość wyszukania pracownika lub kontrahenta z listy wprowadzonych wcześniej w systemie.

Przeniesienie rozrachunków

Po dodaniu innego płatnika do wydatku eksportowanie przelewów zakupowych do banku będzie przenosiło zobowiązanie na płatnika, stąd podczas eksportu do banku pojawią się dane płatnika a nie kontrahenta z faktury.

Przeniesienie rozrachunków - pełna księgowość w systemie wFirma dla biur rachunkowych

W pełnej księgowości wybór innego płatnika do wydatku przy korzystaniu z wzorcowego planu kont powoduje użycie schematu księgowego z dodatkową dekretacją pozwalającą na przeniesienie rozrachunków z firmy od której zakupiono towar na rzecz firmy bądź pracownika, która za ten towar faktycznie zapłaciła. Ponieważ wyjątkowo kontrahent będący sprzedawcą na fakturze pojawi się dekretacji po obu stronach WN/MA system wyświetli dodatkowy komunikat, który należy zaakceptować wybierając TAK.

Przeniesienie rozrachunków

Po zapisaniu wydatku, w szczegółach podzakładk dekretacja pokaże przeniesienie rozrachunków z podmiotu jaki widniał na fakturze na wybranego podczas księgowania płatnika.

Przeniesienie rozrachunków

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów