Tworzenie kont dla klientów biura rachunkowego

W celu samodzielnego utworzenia pierwszego konta dla klienta biura prowadzonego na mojebiuro24.pl należy najechać kursorem na nazwę biura w prawym górnym rogu obok funkcji logowania oraz wybrać opcję DODAJ NOWĄ FIRMĘ.

Aby dodać kolejne firmy, można korzystać z opcji DODAJ znajdującej się w kokpicie biura, dostępnym po zalogowaniu do konta.

Tworzenie kont dla klientów biura rachunkowego - dodawanie firmy

W obydwu przypadkach wyświetli się okno, w którym należy uzupełnić NIP dodawanej firmy. Następnie po wybraniu opcji POBIERZ dane firmy zostaną pobrane z GUS. Istnieje też możliwość ręcznego wypełnienia danych wybierając opcję WYPEŁNIJ RĘCZNIE.

W kolejnym oknie automatycznie podpowie się nazwa firmy, a w razie potrzeby można ją w tym miejscu zmodyfikować. Następnie należy dokonać wyboru pakietu dla danej firmy: Księgowość online lub Księgowość online + magazyn i kliknąć na przycisk PRZEJDŹ DALEJ.

Tworzenie kont dla klientów biura rachunkowego - wybór pakietu

Po wprowadzaniu numeru NIP system automatycznie pobierze z bazy GUS takie dane, jak nazwa firmy czy adres. Istotne jest wówczas określenie rodzaju prowadzonej firmy.

Tworzenie kont dla klientów biura rachunkowego - rodzaj firmy 

Następnie w zakładce PODATKI należy uzupełnić podstawowe informacje dotyczące podatku dochodowego oraz VAT (istnieje również możliwość późniejszej modyfikacji tych informacji w zakładce USTAWIENIA).

Tworzenie kont dla klientów biura rachunkowego - ustawienia podatków

W zakładce NUMERACJA FAKTUR dostępna jest możliwość ustawienia własnej serii numeracji dla wystawianych w systemie faktur sprzedaży.

Tworzenie kont dla klientów biura rachunkowego - seria numeracji

Dodana w ten sposób firma automatycznie pojawi się na liście firm prowadzonych przez biuro rachunkowe.