Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Zakończenie współpracy przez biuro rachunkowe i klienta

Wielkość tekstu:

Zdarza się, że klient zdecyduje się rozwiązać umowę zawartą z biurem rachunkowym lub biuro rachunkowe zdecyduje się zakończyć współpracę z klientem. Zazwyczaj wystarczy złożyć wypowiedzenie umowy w formie stosownego pisma. Jednakże w systemie należy dokonać pewnych czynności aby miało miejsce zakończenie współpracy.

W przypadku gdy konto zostało założone bezpośrednio przez klienta, dane gromadzone i przetwarzane na koncie klienta należą do klienta, który jest ich właścicielem lub administratorem. To klient jest upoważniony do dysponowania kontem po zakończeniu współpracy z biurem.

Zakończenie współpracy - Biuro Rachunkowe

Po zakończeniu współpracy z klientem, w celu oddania mu pełnego dostępu do konta należy w pierwszej kolejności odpiąć pracowników biura od konta klienta, a następnie odpiąć użytkownika posiadającego uprawnienia szefa biura.

Jeśli klient nie miał wcześniej dostępu do konta, to przed jego odpięciem od biura rachunkowego szef biura powinien udostępnić konto klientowi tak aby po zakończeniu współpracy z biurem mógł samodzielnie kontynuować prowadzenie księgowości swojej firmy zachowując całą dotychczasową historię księgową.

Odpinanie pracowników biura od konta klienta

Czynność tę wykonujemy na koncie klienta w zakładce: USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, gdzie w oknie, które się pojawi kolejno zaznaczamy użytkownika oznaczonego jako księgowa, kadrowa oraz opiekun i odpinamy go poprzez funkcję ODEPNIJ.

Zakończenie współpracy - jak odpiąć pracowników biura od konta klienta?

Drugim poziomem z którego możliwe jest odpięcie pracowników biura rachunkowego od konta klienta jest główny panel listy firm dostępny po zalogowaniu. W tym celu należy zaznaczyć firmę klienta na liście i z górnego menu wybrać opcję UŻYTKOWNICY » ODEPNIJ UŻYTKOWNIKA. W oknie, które się pojawi należy wskazać pracownika, którego chcemy odpiąć.

Zakończenie współpracy - jak odpiąć użytkownika?

Odpinanie szefa biura od konta klienta

Po odpięciu wszystkich pracowników biura, szef musi odpiąć również siebie od konta klienta. W tym celu należy na koncie klienta przejść do zakładki INNE » UŻYTKOWNICY zaznaczyć na liście użytkownika z uprawnieniami szefa biura i z górnego menu wybrać opcję ODEPNIJ.

Zakończenie współpracy - jak odpiąć szefa biura od konta klienta?

W związku z tym, że czynność odpięcia szefa biura od konta klienta ma charakter definitywny i nieodwracalny zabezpieczona jest dodatkową autoryzacją. Dlatego też pojawi się dodatkowe okno autoryzacji operacji w której szef biura musi podać hasło które wykorzystuje do logowania się na konto i kliknąć w opcję AUTORYZUJ.

Zakończenie współpracy - Klient

W przypadku gdy klient przyłącza się do biura z założonym przez siebie samodzielnie kontem, po akceptacji przypięcia przez biuro rachunkowe przedsiębiorca nie ma możliwości samodzielnego odpięcia użytkownika Szef biura. Zakończenie współpracy systemowej musi nastąpić ze strony szefa biura rachunkowego.

Po odpięciu biura rachunkowego od konta, biuro nie będzie mieć dostępu do konta klienta, a ten z kolei uzyska pełen dostęp do funkcjonalności konta (ograniczone uprawnienia nałożone przez biuro rachunkowe zostaną zniesione).

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów