Zmiana adresu e-mail nadawcy przy wysyłce faktur z konta wfirma.pl

W jaki sposób zmienić adres e-mail przy wysyłce faktur bezpośrednio z konta wfirma.pl?

Zmiana adresu e-mail nadawcy przy wysyłce faktur z konta wfirma.pl

Zmiana adresu e-mail no-reply@poczta.wfirma.pl na e-mail użytkownika

Możliwość zmiany adresu e-mail nadawcy dotyczy każdego użytkownika posiadającego aktywny pakiet. W przypadku kilku użytkowników przypisanych do danego konta, zmiany ustawień nadawcy należy dokonać na każdym z kont.

zmiana adresu e-mail

Aby zmienić adres e-mail należy:

  1. Zalogować się na konto wfirma.pl,

  2. Przejść do zakładki: USTAWIENIA » BEZPIECZEŃSTWO » PODSTAWOWE INFORMACJE » SMTP,

  3. Wpisać imię i nazwisko (będzie wyświetlone jako nadawca wiadomości),

  4. Podać adres e-mail (adres poczty który będzie użyty podczas wysyłki),

  5. Uzupełnić login i hasło (dane logowania do poczty z której nastąpi wysyłka),

  6. Określić rodzaj połączenia (do wyboru: zwykłe, TLS lub SSL). W przypadku wyboru rodzaju połączenia TLS lub SSL szyfrowanie należy ustawić jako domyślny szyfr - zostaną wówczas wybrane standardowe ustawienia dla danej poczty. Wybór rodzaju połączenia zwykłe spowoduje, że wysyłane wiadomości nie będą szyfrowane,

Jeżeli wysyłka nie działa poprawnie, należy zmienić szyfrowanie z domyślny szyfr na silny szyfr, średni szyfr lub słaby szyfr.

  1. Można dodać adres serwera SMTP (adres SMTP serwera pocztowego i port dla domeny, na której jest poczta, informacje są dostępne w opisie pomocy technicznej używanej poczty),

  2. Zapisać zmiany.

Przykład konfiguracji dla poczty gmail:

 zmiana adresu e-mail

  1. Rodzaj połączenia: SSL + domyślny szyfr,

  2. Adres serwera SMTP: smtp.gmail.com, port: 465,

  3. Dodatkowo należy wygenerować osobne hasło do aplikacji.

Domyślny adres e-mail

W przypadku błędu w konfiguracji danych nadawcy (SMTP), e-mail domyślny to: no-reply@poczta.wfirma.pl W razie problemów z wysyłką należy spróbować różnej konfiguracji (rodzaj połączenia i szyfr). Trzeba chwilę odczekać między kolejnymi próbami. Dodatkowo należy ponownie wpisywać hasło w danych SMTP (USTAWIENIA » BEZPIECZEŃSTWO » PODSTAWOWE INFORMACJE » SMTP). Jest to zabezpieczenie przed atakiem typu "brute force". Aby odpowiedź na nowego maila trafiła do adresata, w zakładce USTAWIENIA » INNE » PODSTAWOWE INFORMACJE » SMTP należy zmienić e-mail na właściwy przy pozycji "Odpowiedź do".