Podpis deklaracji oraz dokumentów podpisem SimplySign w systemie wFirma

Konfiguracja środowiska podpisu SimplySign

Aby móc podpisywać deklaracje oraz dokumenty w systemie wFirma podpisem SimplySign wymagane jest zainstalowanie:

  • najnowszej wersji JAVA,
  • wtyczki do przeglądarki internetowej autorstwa KIR,
  • aplikacji SimplySign Desktop.

Odnośniki do instalacji wtyczki KiR pojawią się w trakcie próby złożenia podpisu jeśli do tej pory nie zostały zainstalowane na urządzeniu. Aplikację SimplySign Desktop należy pobrać bezpośrednio ze strony producenta.

Po instalacji wcześniej wspomnianego oprogramowania należy wyłączyć i ponownie włączyć przeglądarkę internetową w celu odświeżenia ustawień nowo zainstalowanej wtyczki. Zalecaną czynnością jest również ponowne uruchomienie komputera.

W programie SimplySign Desktop konieczne jest wpisanie adresu e-mail wraz z hasłem, którym jest kod OTP możliwy do wygenerowania z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne. Po wprowadzeniu danych w aplikacji SimplySign Desktop, w celu podpisu deklaracji należy dodatkowo uruchomić wtyczkę KiR zainstalowaną w przeglądarce.

Podpisanie deklaracji wygenerowanej w systemie podpisem SimplySign

Aby dokonać podpisu deklaracji ZUS DRA wygenerowanej w systemie poprzez kwalifikowany podpis SimplySign należy przejść do zakładki START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE » WYŚLIJ/EKSPORTUJ » WYŚLIJ DO ZUS.

Wysyłka deklaracji

W wyświetlonym oknie wysyłki deklaracji należy przejść do zakładki WŁASNY PODPIS, a następnie wybrać opcję PODPISZ DEKLARACJĘ.

 Podpis deklaracji ZUS

Pozostałe deklaracje w systemie wFirma również mogą zostać podpisane podpisem SimplySign. Można to zrobić analogicznie jak dla przedstawionego powyżej przykładu.

Podpisywanie dokumentów za pomocą SimplySign

Za pomocą podpisu SimplySign istnieje również możliwość podpisywania plików dodanych do zakładki KADRY » DOKUMENTYCRM » DOKUMENTY oraz plików załączonych np.: do deklaracji lub faktury.

W celu podpisu takiego pliku należy zaznaczyć dodany wcześniej plik i wybrać akcję PODPISZ.

 Podpis dokumentów

Po wybraniu tej akcji zostanie wyświetlone okno podpisywania dokumentów, które działa tak, jak w przypadku podpisu deklaracji.

Podpis dokumentów

Więcej informacji na temat wysyłki deklaracji z systemu wfirma.pl można przeczytać w artykule: E-deklaracje.

SimplySign jest kompatybilne ze wszystkimi kluczowymi usługami na rynku, takimi jak:

Integracja podpisu kwalifikowanego SimplySign - zgodne usługi

  • Program Płatnik (podpisywanie deklaracji ZUS),

  • e-Deklaracje,

  • JPK (Jednolity Plik Kontrolny),

  • GIIF (Główny Inspektor Informacji Finansowych),

  • e-KRS (S24 oraz RDF),

  • OSK (Ośrodki Szkoleń Kierowców),

  • e-zdrowie (dokumentacja medyczna w formie elektronicznej),

  • e-zwolnienia (zwolnienia w formie elektronicznej),

  • PSE (Polskie Sieci Energetyczne),

  • ePUAP  (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej),

  • JEDZ (Platforma e-zamówień; e-Podpis na ofertach realizowany w aplikacji proCertum SmartSign),

  • Emp@tia (Portal informacyjno-usługowy),

  • e-KRK (Krajowy Rejestr Karny),

  • ePEFRON2 (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych),

  • UDO (platforma Urzędu Dozoru Technicznego),

  • Wsparcie dla aplikacji proCertum SmartSign (Oprogramowanie do składania i weryfikacji e-podpisu),

  • przy zdalnym zawieraniu umów cywilno-prawnych,

  • do podpisywania faktur elektronicznych.