Przedsiębiorcy rozliczani przez biuro rachunkowe przy użyciu serwisu wFirma dla Biur Rachunkowych do wygenerowanych wyliczeń (zaliczki na podatek dochodowy przedsiębiorcy czy pracowników), deklaracji (VAT lub ZUS) czy zeznań rocznych mogą pobrać i wydrukować druczki płatności.
Jak wygląda pobieranie przez klienta druczków ZUS i podatków?
Druczek przelewu do ZUS
Aby wygenerować i wydrukować druczek przelewu do ZUS należy przejść do zakładki: START i wybrać z paska menu odpowiednią zakładkę ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE. Po przejściu do wybranej zakładki należy zaznaczyć deklarację, do której chcemy pobrać druczek i z górnego paska zadań wybrać opcję DRUKUJ » DRUCZEK PRZELEWU.
Po tym pojawi się okno, w którym przedsiębiorca powinien wybrać DATĘ PŁATNOŚCI i METODĘ PŁATNOŚCI.
Po wybraniu opcji DALEJ zostanie wygenerowany druczek przelewu w formacie PDF.
W przypadku deklaracji rozliczeniowych ZUS, gdy w systemie nie został wprowadzony indywidualny numer rachunku składkowego to przedsiębiorca nie będzie mógł pobrać druczku i pojawi się o tym informacja.
Wówczas opiekun lub szef biura musi potwierdzić na koncie danego klienta indywidualny numer rachunku składkowego. W tym celu należy przejść do zakładki USTAWIENIA » PODATKI » ZUS, gdzie w pozycji INDYWIDUALNE KONTO BANKOWE należy wprowadzić numer Indywidualnego konta bankowego, kliknąć opcję Potwierdź poprawność i zapisać.
Druczek przelewu do urzędu skarbowego
Aby wygenerować i wydrukować druczek przelewu do US należy przejść do zakładki: START, wybrać z paska menu odpowiednią zakładkę:
- PODATKI » PODATEK DOCHODOWY
- PODATKI » PODATEK ZA PRACOWNIKA
- PODATKI » PODATEK VAT
- PODATKI » DEKLARACJE ROCZNE
zaznaczyć deklarację, do której przedsiębiorca chciałby wygenerować druczek przelewu i wybrać z menu opcję DRUKUJ » DRUCZEK PRZELEWU. W oknie, które się pojawi przedsiębiorca powinien zweryfikować podane dane.
Po wybraniu opcji DALEJ zostanie wygenerowany druczek przelewu w formacie PDF.