Dostawca oprogramowania systemu mb24.pl nie jest stroną umowy o świadczenie usług zawartej pomiędzy biurem rachunkowym a klientem biura. W związku z czym umowa z biurem rachunkowym zawierana jest w sposób indywidualny i na zasadach ustalonych przez klienta i biuro. Jak dostawca oprogramowania nie ingerujemy w kwestię ceny obsługi księgowej oraz przebiegu współpracy.
Umowa z biurem rachunkowym - jak zawrzeć?
W sytuacji gdy przedsiębiorcy poszukującemu biura do obsługi księgowej lub księgowo-kadrowej swojej firmy przypadła do gustu oferta jednego z polecanych biur rachunkowych znajdujących się w katalogu: Biura rachunkowe prowadzące księgowość w systemie MojeBiuro24.pl może on skontaktować się z wybranym biurem za pomocą udostępnionych danych kontaktowych bądź kliknąć na opcję PROŚBA O OFERTĘ.
Wówczas pojawi się okno, w którym można napisać wiadomość w sprawie oferty i wysłać ją bezpośrednio do biura.
Gdy biuro rachunkowe podejmie chęć współpracy zawierana jest umowa oraz podejmowana jest współpraca na obustronnie podjętych warunkach regulowanych przez zawartą umowę.
Umowa z biurem rachunkowym - kolejny krok
W zależności od treści umowy z biurem rachunkowym może on udostępnić swojemu klientowi wgląd do konta w uprawnieniu “przedsiębiorcy” i tym samym zaopatrzyć go w pakiet narzędzi za pomocą, których przebiega łatwiej nie tylko kontakt z księgowym czy biurem rachunkowym (funkcja Komunikacja klient - biuro - klient) a również zdecydowanie łatwiej przekazuje się dokumentację księgową (funkcja Fakturowanie oraz Odczytywanie faktur z telefonu). Natomiast w sytuacji gdy klient posiada już konto w systemie wfirma.pl i nawiązał współpracę z biurem rachunkowym to wówczas wysyła on prośbę o akceptację podpięcia do konta biura rachunkowego. Cała procedura została opisana w artykule: Przypinanie istniejącego konta na wFirma.pl do biura rachunkowego.
Umowa z biurem rachunkowym a rozwiązanie umowy
W umowie o świadczenie usług biura rachunkowego, w przypadku korzystania z programów do księgowości online warto zadbać aby regulowała ona po rozwiązaniu umowy późniejszy dostęp klienta do konta na którym prowadzona była obsługa księgowa lub księgowo-kadrowa jego firmy.
Przypadek 1.
Czy biuro rachunkowe będzie zobowiązane do udostępnienia konta i ustanowienia klienta jedynym administratorem czy po zakończeniu współpracy klient nie będzie miał dostępu do konta.
Przypadek 2.
Jeśli konto jest własnością klienta czyli klient we własnym zakresie założył konto i dokonał podpięcia do biura rachunkowego to po zakończeniu współpracy jest on jedynym administratorem danych, więc w umowie warto zadbać informację o odpięciu konta po rozwiązaniu umowy pomiędzy biurem rachunkowym a klientem.
Więcej w artykule pomocy: Zakończenie współpracy przez biuro rachunkowe i klienta.