Szef biura rachunkowego prowadzącego księgowość klientów w systemie wfirma.pl w dowolnym momencie może przypinać oraz odpinać pracowników biura do konta danego klienta z poziomu panelu zarządzania, z nadaniem ich odpowiednich uprawnień jako:
Księgowy - ma możliwość m.in. wprowadzania dokumentów księgowych (przychody, wydatki) oraz ma dostęp do ewidencji i rejestrów,
Opiekun (w tym główny opiekun) - oprócz ww. uprawnień posiada m.in. możliwość zmiany statusów księgowych miesięcy, dodawania deklaracji, wyliczania podatków i ZUS,
Kadrowy - ma możliwość wprowadzania dokumentacji kadrowej w zakładce KADRY (dodawać pracowników, sporządzania listy płac, rachunków itp.) oraz generowania deklaracji rozliczeniowych, zgłoszeniowych do ZUS i wyliczenia zaliczki na podatek dochodowy dla pracownika.
Dodawanie pracownika do konta biura
Przed przypięciem pracownika biura do konkretnego konta firmy klienta wraz określeniem jego uprawnień należy dodać pracownika do konta biura rachunkowego. W tym celu na koncie biura należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, gdzie należy wybrać opcję DODAJ.
W wyświetlonym oknie należy podać wymagane dane, w tym adres e-mail pracownika, jego imię i nazwisko oraz opcjonalnie numer telefonu. Uprawnienia należy określić jako UŻYTKOWNIK.
Po dodaniu pracownika do konta biura można przypiąć go do konta lub też kilku kont klientów, określając rodzaj jego uprawnień jako księgowy, kadrowy lub opiekun (w tym opiekun główny).
Zarządzanie uprawnieniami pracowników biura rachunkowego
Szef Biura ma możliwość nadania każdemu użytkownikowi przypiętemu do biura określonych uprawnień, dotyczących konta Biura Rachunkowego. Aby ograniczyć dostęp dla wybranego użytkownika, należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, zaznaczyć daną osobę na liście, a następnie wybrać opcję UPRAWNIENIA z górnego menu.
Przypinanie księgowego
Przypinanie pracownika z funkcją Księgowy jest możliwe z kilku miejsc w systemie. Jednym z nich jest z poziomu strony startowej biura rachunkowego z listą firm. W tym celu należy przejść do Pełnej listy firm.
następnie w zakładce FIRMY zaznaczyć danego klienta lub wielu klientów oraz wybrać opcję UŻYTKOWNICY » PRZYPNIJ KSIĘGOWYCH.
W oknie Przypinanie istniejącego użytkownika do firmy należy zaznaczyć wybranego pracownika (lub pracowników) i wybrać ZAPISZ.
Dodatkowo, przypinanie pracownika z funkcją Księgowy może również odbyć się z poziomu konta danego klienta, w zakładce USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY » PRZYPNIJ.
Przypinanie kadrowego
Przypięcia do firmy klienta pracownika z funkcją Kadrowy można dokonać z trzech miejsc w systemie. Jednym z nich jest sekcja Lista firm » zakładka FIRMY. W tym celu należy wybrać i zaznaczyć firmę, do której chcemy przypiąć pracownika, a następnie wybrać opcję UŻYTKOWNICY » PRZYPNIJ KADROWYCH.
W oknie Przypinanie istniejącego użytkownika do firmy należy zaznaczyć wybranego pracownika (lub pracowników) oraz wybrać ZAPISZ.
Dodatkowo, przypinanie pracownika z funkcją Kadrowy może również odbyć się z poziomu USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY » PRZYPNIJ na koncie firmy.
Kolejnym miejscem, z którego można przypiąć Kadrowego, odbywa się z poziomu START na koncie firmy.
Przypinanie opiekuna
Aby do danej firmy przypiąć pracownika z funkcją Opiekun, należy na liście firm, w zakładce FIRMY zaznaczyć firmę danego klienta lub wielu klientów naraz oraz wybrać UŻYTKOWNICY » PRZYPNIJ OPIEKUNÓW.
W oknie Przypinania opiekuna do firmy należy zaznaczyć wybranego pracownika (lub pracowników) oraz wybrać ZAPISZ.
Dodatkowo przypięcie opiekuna może również odbyć się z poziomu zakładki START na koncie wybranego klienta.
Do konta klienta można przypisać więcej niż jednego Opiekuna. Stąd też w systemie można oznaczyć również opiekuna głównego. Oznaczenia dokonuje się bezpośrednio na koncie klienta. Aby tego dokonać należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, gdzie w wyświetlonym oknie należy zaznaczyć właściwego użytkownika i z górnego menu wybrać opcję GŁÓWNY OPIEKUN.
Wówczas na koncie przedsiębiorcy w zakładce START przy nazwisku danego opiekuna pojawi się ikona , informująca o statusie opiekuna głównego.
Odpinanie użytkowników
Aby odpiąć wcześniej przypiętego do firmy pracownika należy zaznaczyć firmę klienta w sekcji z listą firm » zakładka FIRMY oraz z górnego menu wybrać opcję UŻYTKOWNICY » ODEPNIJ UŻYTKOWNIKA. W oknie odpinania istniejącego użytkownika należy wybrać z listy pracownika, który ma zostać odpięty od danej firmy oraz kliknąć ODEPNIJ. Akcji można dokonać również masowo, dla wszystkich klientów naraz.
Odpinanie użytkowników jest możliwe także na koncie klienta w zakładce USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, gdzie należy zaznaczyć właściwego użytkownika i z górnego menu wybrać opcję ODEPNIJ a następnie potwierdzić akcję klikając przycisk “Tak”.