W systemie wFirma dla Biur rachunkowych dostępny jest system uprawnień użytkowników, który jest określany w ramach roli pełnionej przez daną osobę pracującą w biurze. Jego zadaniem jest zdefiniowanie dostępu do poszczególnych zakładek programu oraz określenia możliwości dokonywanych w programie dla każdego oznaczonego użytkownika.
Szef biura rachunkowego posiada możliwość dowolnego nadawania oraz zmieniania uprawnień użytkownikom (pracownikom) biura.
Pracownicy biura mogą mieć nadane uprawnienia użytkownika określonego jako:
- opiekun, w tym opiekun główny - posiada dostęp do generowania i publikowania wyliczeń podatków i deklaracji, zamykania i otwierania okresów księgowych, księgowania dokumentów oraz prowadzenia ewidencji i rejestrów,
- księgowy - ma możliwość wprowadzania dokumentów księgowych (w okresie otwartym i w trakcie księgowania), posiada także dostęp do ewidencji i rejestrów, nie może jednak dokonywać wyliczeń podatkowych,
- kadrowy - ma dostęp do zakładki KADRY, w tym możliwość zarządzania płacami, może również księgować dokumenty, otwierać i zamykać okresy księgowe, wyliczać podatki i deklaracje oraz publikować sporządzone wyliczenia, jak również posiada dostęp do ewidencji i rejestrów.
System umożliwia oznaczenie opiekuna głównego, który jest widoczny na koncie klienta w zakładce START » STRONA GŁÓWNA w module BIURO RACHUNKOWE. Moduł nie będzie dostępny w przypadku, gdy do firmy klienta nie jest przypięty żaden opiekun.
Zarządzanie uprawnieniami pracowników biura rachunkowego
Aby ograniczyć dostęp dla danego użytkownika, należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, zaznaczyć go na liście oraz wybrać z górnego menu opcję UPRAWNIENIA.
Z listy uprawnień Szef biura rachunkowego (w przypadku uprawnień użytkownika o uprawnieniach Kadrowy lub Przedsiębiorca) lub przedsiębiorca (w przypadku użytkowników stworzonych przez niego) może wybrać te moduły i czynności, do których chce, aby dany pracownik miał dostęp.
Po kliknięciu w dany MODUŁ widoczne są szczegółowe uprawnienia dotyczące wybranego modułu.
W przypadku użytkownika o uprawnieniach Przedsiębiorca możliwe jest ograniczenie jego uprawnień jedynie w zakresie akcji z modułu Księgowanie » Wydatki.
Uprawnienia w okresach księgowych
Uprawnienia użytkowników są również ograniczone ze względu na oznaczone w danym momencie statusy księgowe miesięcy. Pracownicy biura (opiekun, księgowa, kadrowa) w okresie oznaczonym jako ZAMKNIĘTY nie mają możliwości modyfikacji dokumentów. Natomiast status oznaczony, jako OTWARTY oraz W TRAKCIE nie ogranicza możliwości pracowników biura.
Szczegółowe informacje na temat statusów księgowych miesięcy przedstawia artykuł: Otwieranie i zamykanie okresów księgowych.