Każdy przedsiębiorca posiada obecnie indywidualny numer rachunku w ZUS, na który powinien wpłacać wszystkie składki na ubezpieczenia. Dzięki temu przedsiębiorca dokonuje opłat zarówno za siebie jak i pozostałe osoby zgłoszone, na jedno konto ZUS.
Indywidualny numer rachunku w ZUS - gdzie go znaleźć?
Informację o numerze rachunku składkowego Zakład Ubezpieczeń Społecznych wysyła zwykle listem polecony. Jednak w przypadku braku informacji o NRS, przedsiębiorca powinien skontaktować się z ZUS lub sprawdzić indywidualny numer rachunku na stronie: www.eskladka.pl.
Gdzie wprowadzić numer rachunku do opłaty składek?
Indywidualny numer rachunku w ZUS można wprowadzić USTAWIENIA » PODATKI » ZUS » OGÓLNE.
Jeśli numer jest prawidłowy, to należy ten fakt potwierdzić przyciskiem POTWIERDŹ DANE, potwierdzając tym samym, fakt zweryfikowania poprawności numeru indywidualnego konta bankowego do składek ZUS.
Jak wpłacić składki na indywidualny numer rachunku w ZUS?
Składki można przelać do ZUS bezpośrednio z naszego systemu. W tym celu należy przejść do START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE, zaznaczyć deklarację, a następnie wybrać opcję ZAPŁAĆ » ZAPŁAĆ PRZEZ AUTOPAY. Wówczas użytkownik zostanie przekierowany na stronę pośrednika płatności, gdzie będzie możliwe wykonanie przelewu.
System pozwala na wygenerowanie druczka przelewów w zakładce START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE, gdzie po zaznaczeniu deklaracji należy kliknąć na opcję DRUKUJ » DRUCZEK PRZELEWU.
Jeśli wszystkie dane zostaną uzupełnione, to druczek zostanie pobrany na dysk komputera.