Panel ePracownik został udostępniony dla firm posiadających dodatek lub pakiet Kadry, płace i ubezpieczenia. Dzięki wprowadzeniu panelu ePracownik do swojej firmy komunikacja między przedsiębiorcą oraz kadrowym, a pracownikiem jest łatwiejsza. Panel pozwala na udostępnianie dokumentów, deklaracji grafiku, umów oraz dodawania propozycji nieobecności, w tym urlopów wypoczynkowych, które mogą zostać zaakceptowane po stronie systemu wFirma.pl.
Panel ePracownik - jak udostępnić go pracownikowi
Panel ePracownik można dodać poprzez przejście do zakładki KADRY » PRACOWNICY i dodanie pracownika lub zmodyfikowanie już istniejącego (zaznaczenie pracownika i wybranie opcji MODYFIKUJ).
W zakładce Podstawowe informacje znajduje się pole do wprowadzenia adresu e-mail, a po jego wprowadzeniu oraz zaznaczeniu opcji ePracownik pracownikowi zostanie udostępniony panel.
Zostanie on również automatycznie dodany na listę użytkowników w zakładce USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY.
Na adres e-mail pracownika zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym do konta. Po kliknięciu w przycisk AKTYWUJ KONTO nastąpi przekierowanie do strony wFirma.pl w celu nadania hasła oraz akceptacji regulaminu usług.
Panel można udostępnić również osobom, które są już dodane na listę użytkowników w systemie (w zakładce USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY).
W takim przypadku należy przejść do zakładki KADRY » PRACOWNICY i dodać takiego pracownika poprzez kliknięcie w przycisk DODAJ PRACOWNIKA. Dzięki temu, poprzez zaznaczenie opcji panel ePracownik oraz podanie adresu e-mail, na który zostało utworzone konta użytkownika otrzyma on również dostęp do panelu.
W takim przypadku pracownik będzie posiadał dostęp do firmy w systemie wFirma.pl, na takich samych uprawnieniach, jakie posiadał do tej pory oraz dodatkowo zyska dostęp do panelu ePracownik.
Adres e-mail podany przy pracowniku będzie służył zarówno do logowania się do systemu wFirma.pl, jak i panelu ePracownik.
W celu przejścia z systemu wFrima.pl do panelu ePracownik należy kliknąć w ikonę awatara w prawym górnym rogu ekranu i wybrać opcję ePracownik.
Aby przejść z Panelu Pracownika do systemu wFirma należy kliknąć w szary przycisk Powrót do wFirmy.
Użytkownikowi, który posiada dostęp do panelu ePracownik oraz do systemu wFirma.pl można określić uprawnienia do systemu tak samo, jak w przypadku standardowego użytkownika.
Panel ePracownik- jak udostępnić go pracownikowi, który jest też użytkownikiem
W celu dodania pracownikowi, dla którego został udostępniony panel, dostępu również do firmy w systemie wFirma.pl należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, zaznaczyć konto pracownika i wybrać opcję MODYFIKUJ. W ten sposób otworzy się okno modyfikacji użytkownika, dzięki czemu w polu Uprawnienia będzie istniała możliwość zmiany uprawnień na Użytkownik.
Dzięki temu pracownik będzie mógł, w zależności od uprawnień, modyfikować, dodawać oraz usuwać dane w firmie w systemie wFirma.pl.
Odpięcie użytkownika z dostępem do panelu ePracownik i ponowne przypięcie do firmy
W przypadku, gdy pracownik z dostępem do panelu został odpięty od firmy (USTAWIENIA » UŻYTKOWNICY» ODEPNIJ) i ponownie przypięty, to w celu udostępniania mu panelu ePracownik należy przejść do zakładki KADRY » PRACOWNICY, zaznaczyć pracownika i wybrać opcję MODYFIKUJ. W ten sposób w oknie modyfikacji będzie istniała możliwość zaznaczenia opcji panel ePracownik. Po jej zaznaczeniu i zapisaniu zmian panel zostanie udostępniony. Wówczas nie jest wymagana ponowna aktywacja konta. Dane na nim zapisane również nie zostaną usunięte.
Użytkownik z pełnym dostępem do firmy oraz jako pracownik z dostępem do panelu ePracownik
Jeżeli pracownik posiada własną firmę w systemie wfirma.pl to istnieje możliwość dodania go z poziomu zakładki KADRY » PRACOWNICY jako pracownika w firmie wraz z dostępem do panelu ePracownik.
Wówczas taka osoba po zalogowaniu się na swoje konto, na liście firm będzie posiadała dwie firmy- własną oraz firmę, w której posiada dostęp do panelu.
Taki pracownik nie będzie miał możliwości przejścia na firmę pracodawcy (pod warunkiem, że taka opcja nie zostanie mu udostępniona), a jedynie będzie posiadał dostęp do panelu ePracownik.
Po zalogowaniu się na swoją firmę, w celu przejścia do panelu, należy kliknąć na przycisk z nazwą firmy, który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu. Wówczas rozwinie się lista firm, gdzie po kliknięciu na nazwę firmy pracodawcy użytkownik zostanie przeniesiony do panelu ePracownik.
W takiej sytuacji w celu powrotu do własnej firmy należy skorzystać z listy firm ponieważ na panelu nie będzie widoczny przycisk Powrót do wFirmy.
Zmiana hasła do panelu ePracownik
W przypadku chęci zmiany hasła, które służy do logowania się wyłączenie do panelu ePracownik można zrobić na dwa sposoby.
W pierwszym przypadku można to zrobić tak jak ma to miejsce dla standardowego konta-korzystając z opcji resetowania hasła podczas logowania się do systemu. Opcja ta przydatna jest gdy użytkownik zgubi lub zapomni hasło. Wówczas wysyłana jest wiadomość na adres e-mail na który zostało założone dane konto wraz z linkiem do zmiany hasła.
Drugim sposobem na zmianę hasła jest kliknięcie ikony avatara, wybór opcji ZARZĄDZAJ KONTEM i wpisanie nowego hasła.
Zmiany zostaną wprowadzone po kliknięciu opcji ZAPISZ.