Panel Pracownika - udostępnianie oraz uprawnienia

Panel Pracownika został udostępniony dla firm posiadających dodatek lub pakiet Kadry, płace i ubezpieczenia. Dzięki wprowadzeniu panelu pracownika do swojej firmy komunikacja między przedsiębiorcą oraz kadrowym, a pracownikiem jest łatwiejsza. Panel pozwala na udostępnianie dokumentów, deklaracji grafiku, umów oraz dodawania propozycji nieobecności, w tym urlopów wypoczynkowych, które mogą zostać zaakceptowane po stronie systemu wFirma.

Panel Pracownika- jak udostępnić go pracownikowi

Panel Pracownika można dodać poprzez przejście do zakładki KADRY » PRACOWNICY i dodanie pracownika lub zmodyfikowanie już istniejącego (zaznaczenie pracownika i wybranie opcji MODYFIKUJ). W zakładce Podstawowe informacje znajduje się pole do wprowadzenia adresu e-mail, a po jego wprowadzeniu oraz zaznaczeniu opcji panel pracownika pracownikowi zostanie udostępniony panel. Zostanie on również automatycznie dodany na listę użytkowników w zakładce USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY.

Na dres e-mail pracownika zostanie wysłana wiadomość e-mail z odnośnikiem aktywacyjnym do konta. Po kliknięciu w przycisk AKTYWUJ nastąpi przekierowanie do strony wFirma.pl w celu nadania hasła oraz akceptacji regulaminu usług.

Panel Pracownika jak udostępnić

Panel Pracownika-lista użytkowników

Panel można udostępnić również osobom, które są już dodane na listę użytkowników w systemie (w zakładce USTAWIENIA >> INNE » UŻYTKOWNICY). 

W takim przypadku należy przejść do zakładki KADRY » PRACOWNICY i dodać takiego pracownika poprzez kliknięcie w przycisk DODAJ PRACOWNIKA. Dzięki temu, poprzez zaznaczenie opcji Panel Pracownika oraz podanie adresu e-mail, na który zostało utworzone konta użytkownika otrzyma on również dostęp do Panelu Pracownika.

W takim przypadku pracownik będzie posiadał dostęp do firmy w systemie wFirma na takich samych uprawnieniach, jakie posiadał do tej pory oraz dodatkowo dostęp do Panelu Pracownika.

Adres e-mail podany przy pracowniku będzie służył zarówno do logowania się do systemu wFirma, jak i Panelu Pracownika.

W celu przejścia z systemu wFrima do Panelu Pracownika należy kliknąć w ikonę awatara w prawym górnym rogu ekranu i wybrać opcję Panel pracownika.

Panel Pracownika przejście

Aby przejść z Panelu Pracownika do systemu wFrima należy kliknąć w szary przycisk Powrót do wFrimy.

Panel Pracownika powrót do wFirmy

Użytkownikowi, który posiada dostęp do Panelu Pracownika oraz do systemu wFirma można określić uprawnienia do systemu tak samo, jak w przypadku standardowego użytkownika.

Panel Pracownika- jak udostępnić go pracownikowi, który jest też użytkownikiem

W celu dodania pracownikowi, dla którego został udostępniony Panel Pracownika, dostępu również do firmy w systemie wFirma należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, zaznaczyć konto pracownika i wybrać opcję MODYFIKUJ. W ten sposób otworzy się okno modyfikacji użytkownika, dzięki czemu w polu Uprawnienia będzie istniała możliwość zmiany uprawnień na Użytkownik.

Panel Pracownika zmiana uprawnień

Dzięki temu pracownik będzie mógł, w zależności od uprawnień, modyfikować, dodawać oraz usuwać dane w firmie w systemie wFirma.

Odpięcie użytkownika z dostępem do Panelu Pracownika i ponowne przypięcie do firmy

W przypadku, gdy pracownik z dostępem do Panelu Pracownika został odpięty od firmy (w zakładce USTAWIENIA » UŻYTKOWNICY, akcja ODEPNIJ) i ponownie przypięty, to w celu ponownego udostępniania Panelu Pracownika należy przejść do zakładki KADRY » PRACOWNICY, zaznaczyć pracownika i wybrać opcję MODYFIKUJ. W ten sposób w oknie modyfikacji będzie istniała możliwość zaznaczenia opcji Panel Pracownika. Po jej zaznaczeniu i zapisaniu zmian Panel Pracownika zostanie udostępniony. Wówczas nie jest wymagana ponowna aktywacja konta. Dane na nim zapisane również nie zostaną usunięte.

Adresy e-mail konta użytkownika oraz pracownika w zakładce KADRY » PRACOWNICY muszą być takie same.

Użytkownik z pełnym dostępem do firmy oraz jako pracownik z dostępem do Panelu Pracownika

Jeżeli pracownik posiada własną firmę w systemie wFirma to istnieje możliwość dodania go z poziomu zakładki KADRY » PRACOWNICY jako pracownika w firmie wraz z dostępem do Panelu Pracownika.

Wówczas taka osoba po zalogowaniu się na swoje konto, na liście firm będzie posiadała dwie firmy- własną oraz firmę, w której posiada dostęp do Panelu Pracownika.

Taki pracownik nie będzie miał możliwości przejścia na firmę pracodawcy (pod warunkiem, że taka opcja nie zostanie mu udostępniona), a jedynie dostęp do Panelu Pracownika. 

Po zalogowaniu się na swoją firmę, w celu przejścia do Panelu Pracownika, należy kliknąć na przycisk z nazwą firmy, który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu. Wówczas rozwinie się lista firm, gdzie po kliknięciu na nazwę firmy pracodawcy użytkownik zostanie przeniesiony do Panelu Pracownika.

W takiej sytuacji w celu powrotu do własnej firmy należy skorzystać z listy firm ponieważ na Panelu Pracownika nie będzie widoczny przycisk Powrót do wFirmy.