Bez względu na liczbę zatrudnionych pracowników, pracodawca ma obowiązek określenia sposobu potwierdzania ich obecności w pracy. Najczęstszą formą potwierdzania obecności w pracy jest lista obecności, w której pracownicy odnotowują fakt stawiennictwa oraz ewentualnie godziny pobytu w miejscu pracy, a pracodawca wszelkie usprawiedliwione i nieusprawiedliwione nieobecności. Jak wygląda drukowanie listy obecności w systemie?
Drukowanie listy obecności
Listę obecności dla pracowników można wydrukować przechodząc do zakładki KADRY » PRACOWNICY » zaznaczenie pracowników » DRUKUJ » LISTĘ OBECNOŚCI. Lista może być wydrukowana dla jednej osoby lub zbiorczo dla kilku osób. Aby wydrukować listę dla kilku pracowników wystarczy zaznaczyć ich na liście.
Rodzaj lisy obecności
W następnym kroku istnieje możliwość wyboru:
- okresu, za który ma zostać stworzona lista obecności,
- orientacji (pionowa lub pozioma),
- rodzaju (podstawowa, suma godzin pracy, szczegółowa).
Poniżej przedstawiony został opis poszczególnych rodzajów listy obecności:
- podstawowa - wersja uproszczona, wymagany jest tylko podpis pracownika,
- suma godzin pracy - zawiera łączną ilość przepracowanych godzin,
- szczegółowa - zawiera godziny przyjścia i wyjścia oraz sumę godzin pracy.
W szczegółowej liście obecności uwzględnione będą godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy zdefiniowane z poziomu zakładki KADRY » GRAFIK lub bezpośrednio ze szczegółów pracownika w zakładce KADRY » PRACOWNICY » kliknięcie w imię i nazwisko pracownika » CZAS PRACY » ECP.
Jeśli pracownik posiada w systemie zdefiniowane nieobecności z poziomu zakładki KADRY » PRACOWNICY » kliknięcie w imię i nazwisko pracownika » CZAS PRACY » NIEOBECNOŚCI to również będzie to odnotowane z poziomu listy obecności niezależnie od jej rodzaju.
Po wybraniu odpowiedniej opcji i kliknięciu DRUKUJ wyświetlone zostaną USTAWIENIA DRUKOWANIA, gdzie użytkownik będzie miał możliwość wydrukowania bezpośrednio list obecności, jako plik w formacie .PDF lub też skompresowania listy obecności do ZIP i w takiej formie przekazać je dalej.
Istnieje również możliwość bezpośredniej wysyłki listy obecności do pracownika zarówno, jako załącznik, jak i w treści wiadomości.
Co ważne, aby opcja bezpośredniej wysyłki do pracownika była możliwa musi on mieć zdefiniowany adres e-mail z poziomu szczegółów pracownika w zakładce KADRY » PRACOWNICY » zaznaczenie pracownika » MODYFIKUJ » PODSTAWOWE INFORMACJE » ADRES E-MAIL.
Lista obecności jest narzędziem i sposobem potwierdzania obecności w pracy. Pracodawca może przyjąć dowolny sposób potwierdzania przyjścia do pracy przez pracownika. Może być to w formie wydrukowanej listy obecności, jak i w formie elektronicznej.