Aby mieć dostęp do systemu wFirma dla Biur Rachunkowych i tym samym do funkcjonalności przeznaczonej dla biur rachunkowych konieczne jest posiadanie aktywnego pakietu. Przedłużanie kont odbywa się z 30-dniową częstotliwością i możliwe jest tylko przez użytkownika z uprawnieniami szefa biura rachunkowego. Klient biura rachunkowego nie ma możliwości przedłużania konta, jak również nie ma wglądu do cen za przedłużenie pakietu. Przedłużenia można dokonać dla kilku kont zbiorczo.
Przedłużanie pakietów w biurze rachunkowym ręcznie
Aby przedłużyć pakiet dla jednego lub kilku kont ręcznie, należy na liście firm w zakładce FIRMY oznaczyć konta, dla których ma zostać przedłużony pakiet i skorzystać z opcji PRZEDŁUŻ PAKIET.
Wówczas pojawi się okno z podsumowaniem zamówienia. W tym oknie należy zweryfikować poprawność danych do faktury ponieważ zbiorcza faktura za przedłużenie pakietów wystawiana jest na biuro rachunkowe a nie na poszczególnych klientów. Z poziomu wyświetlonego okna możliwe jest również aktywowanie subskrypcji. Po wybraniu metody płatności należy kliknąć w opcję Przejdź do płatności.
Gdzie znajdę fakturę za przedłużenie pakietu?
Po zaksięgowaniu płatności zostanie wystawiona faktura za przedłużenie pakietów. W przypadku zbiorczego przedłużania kont wystawiona zostanie jedna faktura obejmująca zakup pakietów dla każdego z przedłużanych kont. Wystawiane przez nas faktury elektroniczne przesyłane są na adres e-mail podany podczas rejestracji w serwisie wFirma dla Biur Rachunkowych.
Po wykupieniu pakietu, faktury są również dostępne na koncie biura rachunkowego w zakładce USTAWIENIA » DANE PODSTAWOWE » HISTORIA FAKTUR.
Dlaczego warto posiadać aktywny pakiet dla biura rachunkowego?
Dzięki aktywnemu pakietu dla konta biura rachunkowego możliwe jest korzystanie z masowych akcji dostępnych w panelu głównym, takich jak:
przedłużanie masowe pakietów o 30 dni,
akcje masowe pozwalające na:
masowe wystawienie faktur za usługi cykliczne;
wysłanie informacji o podatkach i ZUS;
generowanie wydruków;
dodawanie zadań;
przypięcie czy odpięcie użytkowników,
masowe generowanie wyliczeń: PIT, PIT-4, PIT-8A, VAT-8, VAT-9M, VAT-UE, ZUS czy JPK_V7,
zmianę konta na nieaktywne,
wysyłkę powiadomień.
Dodatkowo w przypadku aktywnego pakietu dla konta biura rachunkowego można podejrzeć generowane na kontach klientów deklaracje i masowo je wysyłać za pomocą własnego podpisu kwalifikowanego.
Wygaśnięcie pakietu a przedłużanie pakietów
W sytuacji, gdy dojdzie do wygaśnięcia pakietu, to użytkownik nie ma dostępu do płatnych narzędzi, dzięki którym można przeglądać i przetwarzać zawarte na koncie dane. Wówczas, aby uzyskać wgląd do konta konieczne jest przedłużenie pakietu.