Dodawanie nowego pracownika

Dodawanie nowego pracownika do systemu wfirma.pl odbywa się w zakładce KADRY » PRACOWNICY » DODAJ PRACOWNIKA. Wówczas pojawi się okno, w którym należy uzupełnić dane zatrudnionej osoby.

Dodawanie nowego pracownika w module kadry

Podstawowe informacje pracownika

W oknie dialogowym w zakładce Podstawowe informacje należy obowiązkowo uzupełnić imię i nazwisko oraz płeć pracownika.
Należy również uzupełnić pola o dane identyfikacyjne takie jak numer PESEL czy NIP - w przypadku ich nadania.

Dodawanie nowego pracownika - podstawowe informacje

Dodawanie nowego pracownika - szczegółowe informacje

W kolejnej zakładce Szczegółowe informacje należy uzupełnić pozostałe dane pracownika. Obywatelstwo jest podpowiadane domyślnie przez system jako polskie.

Można tutaj wprowadzić również numer konta bankowego, na który będą dokonywane przelewy wynagrodzenia. Należy jednak pamiętać, że aby możliwe było wypłacanie pensji za pomocą przelewu na konto bankowe, trzeba uzyskać od pracownika pisemne oświadczenie, w którym wyrazi zgodę na przyjmowanie wypłaty w ten sposób.

Warto uzupełnić wszystkie podane pola, ponieważ informacje w nich zawarte, wykorzystywane są w innych miejscach w systemie, np. podczas generowania zaświadczenia o zatrudnieniu lub w świadectwie pracy.

Dodawanie nowego pracownika - szczegółowe informacje

 

Dane adresowe nowego pracownika

W kolejnej zakładce należy wypełnić Dane adresowe pracownika. Jeżeli adres zamieszkania czy adres do korespondencji różni się od wprowadzonego adresu zameldowania, należy odznaczyć opcję “taki sam jak adres zameldowania” i wprowadzić właściwe dane.

Dodawanie nowego pracownika - adres pracownika

Dane dotyczące Urzędu skarbowego i ubezpieczeń pracownika

W zakładce ZUS i US określa się:

  • identyfikator ZUS: zazwyczaj jest to numer PESEL, gdyż zgodnie z zasadami wypełniania dokumentów zgłoszeniowych do ZUS, w dokumentach tych należy podawać numer PESEL, a w razie gdyby identyfikator ten nie został nadany – serię i numer dowodu osobistego lub paszportu,

  • kod oddziału NFZ (zgodny z województwem zamieszkania pracownika)

  • urząd skarbowy: właściwy dla miejsca zamieszkania pracownika - urząd skarbowy wprowadzony w tej zakładce zostanie automatycznie wykorzystany przy generowaniu deklaracji PIT-11 dla pracownika,

  • określenie prawa do emerytury lub renty oraz stopnia niepełnosprawności pracownika (są to ostatnie dwie cyfry w 6-cio cyfrowym kodzie tytułu do ubezpieczeń społecznych widocznym na raportach imiennych przekazywanych do ZUS). Jego wprowadzenie jest wymagane do prawidłowego sporządzenia zgłoszenia do ubezpieczeń i wykazania w raportach ZUS.

Dodawanie nowego pracownika- zus i us

 Po wypełnieniu danych należy zatwierdzić wprowadzone informacje poprzez przycisk Zapisz.

Modyfikowanie wprowadzonych danych

Istnieje również możliwość edytowania wprowadzonych danych. W tym celu należy zaznaczyć pracownika i następnie w górnym menu wybrać opcję Modyfikuj.

Dodawanie nowego pracownika - wprowadzanie zmian