Od osób zatrudnionych na umowach cywilnoprawnych mogą być odprowadzane składki na Fundusz Pracy. Kwestia ta jest uzależniona od indywidualnego przypadku osoby zatrudnionej,bądź od faktu, czy pracodawca zatrudnia tylko osoby na umowach cywilnoprawnych. Standardowo ustawień dotyczących składek ZUS dokonuje się bezpośrednio w parametrach umowy, natomiast system wFirma.pl umożliwia również dokonywanie indywidualnych ustawień naliczania składek na Fundusz Pracy przy wystawianiu rachunku. Sprawdź jak wygląda naliczanie FP w rachunku do umowy cywilnoprawnej!
Naliczanie FP w rachunku do umowy cywilnoprawnej
Aby wygenerować rachunek należy mieć wprowadzoną do systemu umowę cywilnoprawną. Przy generowaniu rachunku, system automatycznie zaciąga dane do rachunku z parametrów umowy dostępnych z poziomu zakładki KADRY »UMOWY, gdzie należy kliknąć w umowę i po otwarciu się okna przejść do zakładki ZUS. Z tego poziomu między innymi system zaciąga dane o składkach na Fundusz Pracy.
Rachunek do umowy cywilnoprawnej generuje się z poziomu zakładki KADRY »RACHUNKI » DODAJ RACHUNEK. W wygenerowanym oknie należy wskazać umowę, dla której będzie wystawiany rachunek. Wybór należy zatwierdzić klikając w DODAJ WYBRANE POZYCJE.
W oknie Dodawanie nowego rachunku, po wprowadzeniu podstawowych parametrów rachunku, użytkownik może przejść do pod zakładki ZAAWANSOWANE, gdzie na dole okna znajduje się kategoria Fundusz Pracy. Domyślnie ustawiona w tej lokalizacji będzie opcja Wartość z umowy, natomiast użytkownik ma możliwość samodzielnie określić czy powinno mieć miejsce naliczanie FP w rachunku. Po dokonaniu wyboru, zapisujemy zmiany.
Naliczanie FP w rachunku oraz szczegóły reszty rozliczeń widoczne są po kliknięciu w nazwę danego rachunku, w pod zakładce PODSTAWOWE INFORMACJE.
Naliczanie FP w rachunku – modyfikacja rachunku
W przypadku, gdy użytkownik wystawił już rachunek do umowy cywilnoprawnej, ale zachodzi potrzeba dokonania odświeżenia wyliczeń ze względu na błędnie zdefiniowany parametr Fundusz Pracy, wystarczy że zaznaczy się ówcześnie wygenerowany rachunek w zakładce KADRY »RACHUNKI i kliknie MODYFIKUJ.
Dzięki tej funkcjonalności użytkownik może ponownie w zakładce ZAAWANSOWANE zdefiniować ustawienia FP.
Naliczanie FP w rachunku umożliwia szybkie i sprawne modyfikowanie parametrów danego rachunku, bez konieczności każdorazowej zmiany ustawień umowy pierwotnej.