Integracja z DotPay

Integracja wfirma.pl z systemem DotPay daje możliwość dokonania zapłaty za fakturę poprzez jej odsyłacz wysłany drogą mailową do kontrahenta. Po dokonaniu płatności po stronie wfirma.pl do faktury automatycznie zostanie dodana płatność i zmieni się status faktury na rozliczoną.

Konfiguracja połączenia

Integrację należy przeprowadzić w zakładce USTAWIENIA w sekcji INTEGRACJE » BANKI I PŁATNOŚCI. Po otwarciu nowego okna należy przejść do zakładki DotPay. 

Integracja z DotPay - włączenie modułu

Po zalogowaniu na konto DotPay należy przejść do zakładki USTAWIENIA » POWIADOMIENIA » KONFIGURACJA URLC.

Dotpay ID to numer (bez znaków) w kolumnie Account, a Dotpay PIN to PIN w drugiej kolumnie. Użytkownik i hasło to dokładnie te same dane, którymi dokonuje się logowania do systemu DotPay.

Integracja z DotPay - konfiguracja urlc

Aby faktury w systemie po otrzymaniu płatności były poprawnie oznaczone jako rozliczone, należy po stronie konta w DotPay wyłączyć opcję BLOKUJ ZEWNĘTRZNE URLC.

Dodawanie płatności

W zakładce USTAWIENIA w sekcji INTEGRACJE » BANK I PŁATNOŚCI, w nowo otwartym oknie należy wybrać zakładkę DotPay a następnie można dodatkowo zaznaczyć opcje:

Integracja z DotPay - banki i płatności

Druga funkcja powoduje, że po wysłaniu faktury (PRZYCHODY » SPRZEDAŻ » po zaznaczeniu faktury należy wybrać akcję WYŚLIJ » WYŚLIJ E-MAILEM) do kontrahenta w mailu pojawi się przycisk do płatności.

Integracja z DotPay - płatność przez e-mail

Kontrahent, który otrzyma taką fakturę mailem i wybierze przycisk Zapłać zostanie przeniesiony do panelu klienta, gdzie będzie miał możliwość dokonania zapłaty za fakturę poprzez system DotPay. Po odnotowaniu płatności w systemie wfirma.pl, do faktury automatycznie dodane zostanie rozliczenie.

Integracja z DotPay - rozliczenie faktury