W sytuacji, gdy użytkownik sporządzi korektę deklaracji rozliczeniowej ZUS (np. z uwagi na zwolnienie chorobowe przedsiębiorcy lub osoby współpracującej), wówczas może pojawić się przy tej deklaracji informacja o nadpłacie składek. Nadpłatę można zaliczyć na poczet przyszłych należności, czyli za kolejny miesiąc opłacić składki pomniejszone o kwotę nadpłaty. Poniżej instrukcja, jak przeprowadzić rozliczenie nadpłaty składek ZUS w systemie wFirma.pl.
Rozliczenie nadpłaty składek ZUS na przyszłe należności
Aby w systemie dokonać poprawnego rozliczenia nadpłaty przekazanej na poczet przyszłych należności, należy kliknąć na symbol “dolara”, który jest widoczny w rubryce Zapłacono.
W oknie przenoszenia nadpłaty na kolejną deklarację należy wybrać dokument, na poczet którego zostaną zaliczone nadpłacone składki. Przeniesienie nadpłaty nie będzie możliwe, jeżeli w systemie nie widnieje deklaracja ZUS DRA bez wprowadzonej płatności.
Po wyborze deklaracji rozliczeniowej system zaliczy kwotę nadpłaty na poczet nieopłaconych składek z wybranej deklaracji ZUS DRA.
Rozliczenie pozostałych kwot do zapłaty
Pozostałe kwoty do zapłaty należy wprowadzić zgodnie ze stanem faktycznym poprzez opcję ROZLICZ.
Przy wyliczeniu zaliczki na podatek dochodowy zostaną uwzględnione tylko kwoty, które zostały faktycznie opłacone w danym miesiącu (bez przeniesionej kwoty nadpłaty).